APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (47.BÖLÜM)
APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (47.BÖLÜM)
0 Yorum
557
28-11-2021

PKK’DE CANLANDIRILAN ÖZGÜRLÜK TARİHİ VE AYAĞA KALDIRILAN İNSANDIR

15 Ağustos Atılımı‟nın onuncu Ağustos zafer ayını da önemli gelişmelerle kapatıyoruz. Onuncu Ağustos zafer ayı, partileşme, ordulaşma ve savaşımın ulusal, toplumsal gerçekliğimizle devrimi ne kadar geliştireceğini gösterirken, aynı zamanda kazanmanın neyle mümkün olduğu kadar, kaybetmenin de hangi nedenlere dayalı olduğunu bütün açıklığıyla ortaya çıkarmıştır. Bu temelde kazanma gerekçelerine tüm gücümüzle yüklenmenin gereği çok açıktır. Aynı zamanda kaybetmenin nedenlerine de bir o kadar son vermenin yaşamsal önemi çok kesin ve emredici bir niteliktedir. Görüldüğü üzere, tarih sahnesine çıkmak isteyen bir güç başlangıçta ne kadar zayıf da olsa ve güçler ne kadar büyük bir dengesizlik içinde de bulunsalar -ki, bu karşısında tüm dünyanın da olabileceği çok küçük bir güç de olabilir, bir kişinin iradesi de olabilir- eğer bu güç kendini haklı temelde bu doğru yola ısrarlı bir biçimde verirse, bu ısrar ve yüklenme derecesi zaferi getirmeye yeterlidir. Geçen süreçte bütün bunları çok çarpıcı bir biçimde gösterdik. Bütün yıllar bu anlama geldiği gibi, bu onuncu Ağustos ayını da çok çarpıcı ve oldukça yaratıcı bir biçimde geçirdik. Denebilir ki, yaşamın tüm yönleriyle nasıl yenilenmeye ve yaşanmaya uygun hale getirileceğini, düşmanın dayattığı azgınca saldırılar karşısında olduğu kadar, özellikle şahadetlerde kendini gösteren yakıcı ve sonuçları hayli öfkelendirici zaaflarımıza yüklenmenin bir gereği olarak ortaya koyduk. Bu arada çok dar, fazla hareket olanakları olmayan ve her bakımdan oldukça da zorluklarla dolu yürütülen bir aylık çalışmaların bile çok kapsamlı ve özgürlüğü olan bir gelişmeyi nasıl sağlayabildiğini ortaya çıkardık. Tüm yönleriyle kazandırmanın nasıl gerçekleştirilebileceğini, özellikle yaratma yanı ağır basan ve kendini tekrarlamayan çabalarla bunun nasıl mümkün olduğunu, elinde fırsat, imkan olup da bunu kullanmayana bir cevap olsun diye, yine çok geniş alanlarda çalışma imkanlarına ve fırsatlarına sahip olduğu halde bunu değerlendirmeyenlere örnek olsun diye açıkça gösterdik.

Biz, sözümüzün eriyiz. Çoğunuzun yaptığı gibi kocakarı laflarıyla kendimizi aldatmaya izin vermiyoruz ve asla vermeyeceğiz. Bu süreçte kendimi ortaya koymaya ve yine sizleri de size tanıtmaya çalıştım. Düşkün kimdir, serseri kimdir, alçak kimdir, yaşamla oynayan kimdir, yaşama gelmeyen kimdir; en duygusal ve anlamlı ruhsal gelişmeden tutalım en çarpıcı ve emredici askeri gelişmeye kadar, hiçbir şeye gelmeyen kimdir, kocakarı kimdir, şerefsiz kimdir? Tüm bunları ortaya koydum. Bu arada güçlü kimdir, yetkin kimdir, başarılı olan kimdir, bunun tarzı ve temposu nasıl gösterilir? Bunu da bütün açıklığıyla gözlerinizin önüne serdim. Size kalırsa kocakarılığı, başarısızlığı, biçimsizliği yaşamak, gelişmemek, kellenizin vurulması ya da arkadan vurulmak bir kaderdir ve başa gelen çekilir! Size göre, kim sizi nasıl yaratmışsa öyle sürüp gitmesi kaçınılmazdır! Size göre düşmana güç getirememek, düşmanı nerede ve nasıl vuracağını kestirememek de yaşamın doğal gereklerindendir! Biz bütün bunları yerle bir ettik. Hiç de öyle olmadığını, kader denilen şeyin köhnemiş sömürgeci kalıntılarından başka bir anlam ifade etmediğini, bu anlamda düşman yaratmalarının onun ideolojik, siyasal, eğitsel, kültürel her türlü yöntemle üzerimizdeki hakimiyeti olduğunu çok açık bir biçimde gösterdik. Özellikle yaratmanın kenarından bile geçmeyen ve kendi başına bela olan kişiliğin düşmanın izini ne kadar esas aldığını, kurtuluş azminden ne kadar uzak olduğunu ve yaratma eyleminin ne kadar uzağından geçtiğini gösterdik. Son süreçteki faaliyetlerimiz bu anlamda zirvesel bir değere ve en kapsamlı değerlendirmelere tanık olmuştur. Bu süreçte yaşama yeniden nasıl başlangıç yapılacağından tutalım onun en sert, yoğun ve çarpıcı elde ediliş biçimlerine kadar; ruhun kazanılmasından tutalım askeri yaşamın edinilmesine kadar, hepsine açıklık getirdik. 

Ölmüş, bitmiş bir ruhtan büyük tutkulu bir ruhun nasıl ortaya çıkacağını, yürümeyen ve yürütmeyen bir kişiliğin nasıl yürütülebileceğini, çok çirkin ve bıktırıcı yaşam biçimlenişinden son derece çekici ve sürükleyici bir yaşam biçimlenişine nasıl ulaşılacağını gösterdik. Size kalırsa başa gelen her şey çekilir; bana kalırsa çirkin olan, geri olan ve düşüren ne başa getirilebilir, ne de bir an bile onun sonuçları çekilir. Bunu açıkça gösterdik ve aramızdaki bu büyük farkı çok çarpıcı bir biçimde ortaya çıkardık. Yaşam ilgilerinize ve yaşam hızınıza bir bakın. Özellikle de devrimci bir hareketin kazandıran kişiliği ile kendi kişiliğinizi mukayese edin. Bunu çok dürüst yapın ve aradaki farkı anlayın. Kendinize buna göre bir biçim verin. Ben bu durumu bütün ayrıntısıyla göstermeye çalıştım. Hiç kimse kendi doğallığını devrimci hareketin fethedici doğallığı yerine koyamaz. Hiçbir kişi kendi bireysel özelliklerini, kendi tarz ve temposunu devrimci hareketin tarzı ve temposu yerine koyamaz. Bu biçimde devrimci hareketle oynama gafletine düşemez. Bu süreçte bunları göstermeye çalıştık. Eğer siz devrimci hareketin esenliği için, onun başarısı için, başarı kazanmasının gerekleri için özde olduğu kadar, biçimde de yaşamınızın özellikle fethedici sınırlarda seyretmesini sağlarsanız bu, dürüst olduğunuz anlamına gelebilir. Asker olmanın baş şartı budur. Siyasi ve örgütsel faaliyet içinde olmanın vazgeçilmez gereği de budur. Bunu mutlaka anlamalısınız. Çok köhnemiş, çok kocakarıca, çok düşkünce, çok yaramazca, çok kaybettiren, aslında nereden ve kimden geldiği bile belli olmayan, ne kadar düşmandan, ne kadar partiden olduğu ayrımının yapılmasında bile güçlük çekilen ve bununla da hiçbir yere varılamayacağı belli olan yaşam kalıplarınızı aşın dedik. Bu ayın herkes için şanlı geçmesi açısından böyle bir karar ve dönüşümün size ne kadar gerekli olduğunu ve bunun da mümkün olduğunu bütün gerekçeleriyle sergiledik. Bunu anlamazsanız hiçbir değeriniz olmaz.

Açıkça söylüyorum; bu ayın özetini yaptım, on yılın özetini yaptım, bütün PKK‟nin özetini yaptım. Bunun sonucunda kimin sözünün adamı olduğu ve kimin kazandırdığı hiç tartışma götürmez bir biçimde ortaya çıkmıştır. Buna dayanarak payınızı alın diyoruz. Bunu anlamayı bu sefer başarmalısınız. Hem inancınız ve güvenciniz tam gelişmeli, hem de bunun tarzını kendinize çok yakıcı bir biçimde yedirmelisiniz. Başka türlü ne yer, ne de gök sizi kabul eder. Tekrar söylüyorum; sorumluluğunuzu kaldırıyorum, ama bu çok ağırdır. Siz değil bir halka ve çalışma birimine, kendi kişiliğinize bile yüceltici tarzı kazandırmaktan acizsiniz. Kendinizi esenlikli tutmayı bile bilmiyorsanız, kendinize söyleyeceğiniz çok sözünüz olmalı. Herkesten ve her şeyden önce bu şerefi göstermelisiniz. Düşmanın sizi aldattığı gibi, sizin de beni aldatmaya çalışmanız yeter. Böyle esef verici ve hiçbir derde derman olmayan hastalıklı yaşamınızın size verdiği zarar kadar, genel anlamda bana da verdiği zarara artık yeter diyoruz. Biz artık bazı şeyleri ne dinlemek, ne de anlamak zorundayız. İçinde güçlü yaşam özelliği olmayan ve kazandırmayan, tersine nefret ettiren ve öfkelendiren neyiniz varsa yerin dibine gömün. Onları bize asla yakınlaştırmayın. Artık bu konuda bir yiğitliğiniz olmalı. Eğer biraz öncülük iddiasındaysanız, bu kadar şehidin anısına ve bu kadar ayağa kalkmış halkın talebine vereceğiniz kesin bir cevabınız olmalıdır. Ölünüzü istemiyoruz, ölünüz sizin olsun, biz yaşamı istiyoruz. Çirkinliğinizi istemiyoruz, onlar sizin olsun ve nereye satarsanız satın, ama bana satamazsınız. Hal ve hareketlerinizin öldürücü bütün özellikleri sizin olsun ve ne yaparsanız yapın, ama bunları bana dayatmayın.

Ben de kendimi ortaya koyuyorum, açık bir tarzım ve tempom var. Bunların ne kadar düşmana yönelik, ne kadar yaşamı fetheder, yerle bir edilmesi gerekeni ne kadar yerle bir eder ve insana yakışanı ne kadar elde eder olduğu ortadadır. İşte benim insanlara verdiğim söz de budur. Bunu sırf sizleri kazanmak için yapmıyorum, kendime verdiğim şeref sözünün de bir gereğidir. Çünkü kendine saygılı olmayanın başkasına saygılı olacağını sanmıyorum. Bütün hastalıklarını bir çocuktan bin defa daha beter bir saygısızlıkla, şımarıklıkla ve ısrarla dayatanlar saygıdan bahsedemez. Başarı noktasında seyretmeyen kişilik de kendisi için bir saygıdan bahsedemez. Ve her şey en azından bir çocuğun şımarıklığı biçiminde seyreder. O zaman bütün ısrarlarınız ve ucuz yaşam gerekçeleriniz ancak koca bir şımarıklıktan ibaret olur. Bunu da kimseye dinletemezsiniz, dinletmeye hakkınız da yoktur. Sizin hastalıklarınızı parti içinde kurumlaştırmaya ve bunlara tahammül etmeye mecbur değilim. Karmakarışık sesler, uygun olmayan adımlar, sağlıklı olmayan yer tutmalar, yetmeyen nefesler birer “kader” değildir. Asker olmanın, dinamik bir hareket olmanın başlangıcı bu söylediğim temel espriye bağlıdır ve hareket öyle gelişir. Çok köhnemiş, ne kadar askeri olduğu ve ne kadar siyasi olduğu belli olmayan kişilik alışkanlıklarınızı dayatmaktan kesinlikle vazgeçin. Bu anlamda biraz siyasi ve askeri olmayı artık öğrenin. Yine, yaşam tutkusu ve coşkusu olmayan, yaşama oldukça hakaret
eden, sevgiden ve saygıdan nasibini almayan ve bunu da en arsızca sergilemekten uzak durmayan yaklaşımlardan vazgeçin. Yaşamın saygı ve sevgi boyutunu ve onun bütün temel değerlerle bağlantısını kavrayarak, ölçüsünü ortaya koyarak kendinizde gerçekleştirmesini bilin. Bunlar hayatidir. Zafer ayı derken bunları kastediyorum. Ekmek su kadar, hatta daha fazla buna ihtiyacınız var. Çünkü yüzünüzden sandığınızdan daha fazla çaresizlik akıyor, çirkinlik akıyor.

Bitiksiniz, ölüden betersiniz. Çok ciddi bir moral durumunuz söz konusu değil, fazla umut vaat etmiyorsunuz. En çok becerdiğiniz husus ölümdür. Darboğazların, kritik süreçlerin yol göstereni, köprü kuranı olamıyorsunuz ve bunlar olmadan da kimse yiğitlikten dem vuramaz. Buna şiddetle ihtiyacınız var, başka türlü adam olunamaz. Hele yiğit gerillacılar, militanlar hiç olunamaz. Bu süreçte yine cephelerden gelen bütün haberlerin içeriklerine anlam vermeye çalıştık. Ne kadar hatalarla dolu, ne kadar esef verici kayıp nedenleri söz konusu, ne kadar görevlerden uzak yaşama var, ne kadar kazanma imkan dahilindeyken bunu başaramama var. Yine düşmanı neredeyse ölüm kalım sürecine sokan ve bizim için de her şey anlamına gelen adımlar atmak mümkünken, bunlarla ne kadar oynama var. Bunların hepsini gördük. Neden biraz anlaşılamadı, neden yüksek gayret gösterilemedi, anlayış derinliği neden insanın militan çabasıyla birleştirilemedi? Bu soruları herkes kendisine sormalıdır. Bunlar sizin için bir şeref meselesidir. Gereklerini yapmazsanız, o zaman bir hiçsiniz. Bunu anlamamakta ısrar etmeyin, çok ucuz ve yetersiz anlamalarla kendinizi aldatmayın. Ukalalığa da hiç gerek yok. Lafla, demagojiyle, bu işler asla yürümez. Bu işin doğru tarzı ve bunun için yeterli çaba gerekli, hem de çok akıllıca ve yerinde başlatmak çok önemlidir. Bu konularda tamamen bir yöntem sahibi olmanız gerekir. Kendinizi mutlaka kararlaştırmak durumundasınız. Başka türlü yaşam başınıza beladır. Bu halinizle parti içinde birer belasınız, özellikle Önderlik için daha da çekilmezsiniz.

Tüm dünya üzerimize yüklenirken ve oldukça ağır sayılabilecek iklim koşullarında bulunurken bile kendimizi tüm gücümüzle gelişmenin yoluna serdik. Gerektiğinde köprü olduk, gerektiğinde ruh, hız olduk, gerektiğinde tempo olduk, gerektiğinde usul olduk, yöntem olduk, gerektiğinde anlayış olduk. Bu konuda en ufacık bir gelişme karşısında bile kendini halden hale koyanlara örnek olsun diye kendimizi yaydıkça yaydık. Çünkü bazılarına göre ciddi gelişmeler mümkün değil. Onlara kalsa bu dünya nasıl gelirse öyle gider. Dolap beygiri gibi her gün boşa dönülür. Biz, bu çok köklü yazgıyı veya düşmanın dayattığı yazgıyı biraz boşa çıkartmaya çalıştık. Ve bunlar “iddialıyım” diyen herkesin sergilemesi gereken temel tavırlardır. Halen şaşıyorum, bu kadar ders görüyorsunuz, bu kadar savaşıyorsunuz, ama neden partileşemiyor, ordulaşamıyor ve en temel konularda nasıl ciddi bir birim çalışmasının üstesinden gelemiyorsunuz? Bunlar nefret ettiren, bıktıran hususlardır. İnsanın şerefine, yiğitliğine hiç yakışmaz. Benden daha fazla siz gelişmeye ve bunun için bazı görevlerde başarılı olmaya muhtaçsınız. Örgüt dili olmak, eğitsel ve eylemsel olmak sizin için çok gereklidir. Ben belki kendimi biraz kurtarabilirim, ama eğer siz bu tarzı tutturamazsanız düşmanın vahşeti altında ezilmekten kurtulamazsınız. Kendinize bu kadar azap vermeyin. Bunun için size kazanma gerekçeleri kesin olan bir yaşam gereklidir. Bu vahşeti önlemek için, başınıza çok kara bir belanın gelmemesi için, hazırlık düzeyinizi başarıyı mümkün kılan ölçülerde tutmak durumundasınız. Biz yaşamın özgürleştirici ve bizim için de gerçekten onun dışında nefes bile alınamaz durumunu mümkün kılmak için, hem de düşmanın artık “Tam neticeye gidiyorum” dediği bu ayda tempomuzu boşuna bu kadar yükseltmedik. Çok uzaklardan düşmanın nefesini hissettiğimizde, başa getirilmek istenen tehlikenin büyüklüğünü öngördüğümüzde kendimizi ayaklandırma gereğini çok derinden duyduk. Buna göre çalışma tarzımızın, sığdırılmamız gereken iş hacmimizin ne olacağını hemen hissettik. 

Bunu hissetmeyen gafilin tekidir. Böylelerinin değil militanlıktan, bir de önderlikten bahsetmesi ancak aptalca bir davranış olarak görülebilir. Tarihin mutlak ve gayret dönemlerini, bu ayaklanma ve fırtınalaşma dönemlerini aptalca karşılayanlar, kesinlikle bir şeylerden bahsetmeye ve bir şeyler talep etmeye hakları olmayan kimselerdir. Herkes kendini bu temelde bir kez daha gözden geçirsin ve gelişmeleri nasıl karşıladığını açıkça görsün. Şimdi sizler gelişmeleri gerçekten militanca mı karşılıyorsunuz? Düşmanın nefesini ensenizde hissederek ve kendi görevlerinizin neler olduğunu çok önceden tespit ederek mi yaşama yaklaşıyorsunuz, yoksa gafilce mi? O zaman kendi hakkınızdaki kararı bizzat kendiniz vermelisiniz ve bu gereklidir. Bu konuda kimseyi uyutmayın, “kendimizi uyutmaya hakkımız var” diyebilirsiniz, ama bana göre bu da bir hak olamaz. Uyutma hakkından hiçbir zaman bahsedilemez. Hele de emrinizde bir birim, bir çalışma varsa, onu uyutmaya, şu veya bu yetersizlik içinde tutmaya asla hakkınız yoktur. Değil buna hakkınızın olması, mutlak başarma göreviniz vardır. Ben insanın çaresizliğine inanmadığımı, Önderlik çözümünün kesin bir çare olduğunu ısrarla vurguladım ve bu doğrudur da. Militan da bir önderdir. Militan olmak demek; çözüm demektir, yaşamın fethedeni demektir. Her koşul altında başarıyla ilerlemek, gerektiğinde düşmanı ustaca vurarak, gerektiğinde kendini biçimlendirerek, gerektiğinde ayrıntı kabilinde bir çalışmayı düzenleyerek, gerektiğinde en zor bir savaş planını geliştirerek ilerlemeyi bilmek, militanlık gereği, komutanlık gereğidir. Şimdiye kadar bunu ısrarla vurguladık. Eğer bunu başarırsanız ancak o zaman “PKK‟liyiz, ARGK‟de yerimiz olabilir” diyebilirsiniz. Artık bu kelimeleri, bunlara katılımı lafazanlıktan öteye bir anlama kavuşturun. Bizden değer vermemizi ve ilgi göstermemizi istiyorsunuz. Belki de “halen bu adam bizden ne istiyor” diyorsunuz.

İstediğim şey çok açıktır. Değere, ilgiye, saygıya layık olabilmek, bazı temel hususlarda gelişmeye bağlıdır; bazı temel hususları kendi gerçeğinize çarpmanıza ve onsuz yaşamamanıza bağlıdır. Bunu göstermedikçe size her zaman daha da amansız yükleneceğiz ve çok engel teşkil ettiğinizde ise adeta yok edilircesine çarpılacaksınız. Kendimize verdiğimiz bir şeref sözümüz var; partileşeceğiz ve savaşacağız sözü. Bunlar öyle sizin söylediğiniz gibi sözler olamaz. Yoksa bu sözü söyleyip de iki gün bile kendini yaşatamayana, söyleyip de çevresini bile düzeltemeyene, bir kişiyle bile yaşamı sağlıklı ilerletemeyene ne demeli? Bu lafazanlıktır, bu doğru bir söz verme değildir. Dolayısıyla saygılı olabileceğimiz bir tutum da değildir. Çocuklar gibi ilgi bekliyorsunuz, ama çocuk olmadığınızı bilmelisiniz. Yeniden neye bağlı gelişeceğinizi asla subjektif niyetlerinizle boğmamalısınız. Onun gerçekten nasıl elde edileceğini layıkıyla bilmelisiniz. Düşman halkı çocuktan da beter etmiş, her şeye muhtaç etmiş, her yerde gözyaşına ve diz çökertmeye uğratmış, gelene ağa, gidene paşam diyecek duruma getirmiş, artık her şeye “kaderimdir” diyor. Ama unutmayın ki, biz buna karşı çıkan şanlı bir hareketin öncüleriyiz. Ne gelene ağa, ne de gidene paşam deriz. Ne kaderdir, ne de başa gelen çekilir deriz. Hayır, gerektiğinde her şey yeniden yazılacaktır ve yeniden yapılacaktır. Artık bu gerçekleri anlayın. Sizi dövmüyorum, size ağır hakaret etmek de istemiyorum. Ama bu, benim çaresiz ve güçsüz olduğum anlamına gelmez, sizi başka türlü de terbiye edebilirim. Hele iyi asker olmaya gelince, daha da yakıcı eylem alanına inmeye gelince, orada her şey daha çok fırtınalaştırılabilir. Biz böylesine şerefli görevleri hepinize bıraktık, ama ne hale getirdiğinizin farkında değilsiniz. Büyük eylem adamı olma şansını nasıl kaçırdığınızın, büyük kadir ve kıymet toplayabilecek bir kişilikle nasıl oynadığınızın farkında mısınız? Kendi köhnemiş yöntemlerinize sarıldığınızda ve bu nedenle her şeyi nefessiz ve can
çekişir hale getirdiğinizde kendinizi ne kadar utanmaz durumda bıraktığınızın farkında mısınız? 

Burada canlandırılan özgürlük tarihidir. Ayağa kaldırılan insandır, yürüdüğünde zaferi getirebilecek komutan kişiliğidir. İşte buna çok yüksek değer biçmelisiniz. Köhnemiş hal ve hareketlerinizle, kimden ve nereden miras kalmış yaramazlıklarınızla hangi tarihi yürüyüşü başlatıp başarıyla götürebilirsiniz? Bu konuda kendinize hiç mi bir sözünüz, bir yükleniminiz olmayacak? Her şey kaybettiriyor. Bunun nedenini hep başkasında mı arayacaksınız? Kılınıza hiç mi bir laf bile dokundurtmayacaksınız? Her şey alt üst edilirken bile kendinizi tanımaya gelmeyecek misiniz? Kendinizin tanımı kadar, yeniden yapılandırılacağını, gerekirse yeniden yaşama yüzünü çevireceğini görmeyecek misiniz? Hiç olmazsa bundan sonrası için, akıl ve mantık kadar, yüksek irade gücünü kazandıracak bir yürüyüşü gerçekleştirme sözünü vermeyecek misiniz? Böyle bir sözün gerçekten yiğit bir söz olduğuna dikkat etmeyecek misiniz? Edecekseniz bu, layıkıyla olmalı, etmeyecekseniz derhal yer yarılıp içine girmelisiniz veya sağa, sola kaçmalısınız. Ama bu çirkinlikle, bu düşkünlükle, bu oldukça kaybeder hal ve hareketlerinizle arz-ı endam etmemelisiniz. Biz halkımıza ve insanlığa karşı şeref sözünü veriyoruz. Bu çok önemli bir sözdür. Bu sözün gereklerine bağlı olmayı bilmeyenler en büyük gafil olurlar. Oysa siz sözün kenarından bile geçmiyorsunuz. O zaman sizi ne yapacağız? Ben halkımdan, dolayısıyla çocuklarından nefret etmek istemiyorum. İlgimi ve bağlılığımı doğru temelde sürdürmek istiyorum. Ama artık buna da layık olmanın, hiç olmazsa halkımızın gösterdiği saygı kadar saygılı olmanızın ne kadar önemli olduğunu anlamalısınız. Bu arada halkta fazla kusur bulmadığımı söylemeliyim. Kazandığımız halkımızın son derece saygılı olduğunu ve verilen bazı görevleri bütün yaşam ağırlıklarına rağmen yerine getirmeye çalıştıklarını gördüm ve buna büyük değer biçtim. Fakat aynı şeyi parti ve özellikle ordu bünyesi için söyleyemedim. Değerlerle oynadıklarını, çok rahat ve doğru tutumla kazanma imkanı varken bunu değerlendirememelerini ve özellikle de en yakınımızdakilerin bile bunu neredeyse bir alışkanlık haline getirdiklerini gördükçe esef ettim. Bir istismardan bahsettim. 

Yüce yoldaşlık değerleriyle oynamayı ve onun üzerine ucuz yaslanmayı bir tarz haline getirmekle, kendilerine de, bize de en büyük kötülüğü yaptıklarını söyledim. Yine, partimizin şeref hanesine hakkı olmadan herkesin kendi ismini yazdırmaya çalıştığını, ona emekle, saygıyla, özveriyle bir katılımı esas almadan, demagojiyle, oldukça yanılgılı ve yanlışlıklarla örülü bir biçimde yer edinmeye çalıştığını ve hatta temel değerlerle oynayarak onları kendi hizmetlerine sokmak istediklerini, bunun da çok yaygın bir tutum ve davranış olduğunu, en önemli bir mücadelenin de bu süreçte bunlara karşı yapıldığını esefle ve büyük bir öfkeyle belirttim. Hiç kimsenin bizim parti yaşamımızı, parti işleyiş esaslarını böyle ele almaya hakkı yok, anlayış derinliği ve çaba yoğunluğuyla, eski, yeni ayrımını yapmadan herkesin bir yeri olabilir dedim. Buna özen göstermenin, nasıl öncü olmanın en temel vasfı olduğunu, bunun yerine “benim tarzımdır, üslubumdur, alışkanlıklarımdır” diyenin aslında sefilin, en temel gerçeklerimizle oynayan ve belki de kötü, bilinçli bir ajanın teki olduğunu, hatta ondan daha tehlikeli olduğunu gösterdim. Bizim hiçbir zaman partileşme değerlerine böyle katılmadığımızı, halen de partileşmeyi ilerletirken bir emekle, ona bir çözüm gücü olmakla bu rolümüzü layıkıyla yerine getirmeye çalıştığımızı herkes bilir. Bu temelde doğru bir partileşmeyi bile halen her yönüyle sağlayamamanın ve bunu da geçiştirmek için, hatta lafta başka türlü göstermek için farklı tavırlar sergilemenin gafilce olduğu, sahibine de hiçbir yarar getiremeyeceği bütün açıklığıyla ortadadır. Hele ordu gibi daha da emredici, daha da açık ve yüksek yeteneklerle sergilenmesi gereken bir çalışma en askerliğe gelmez ve en emir gereklerine ulaşamaz bir kişilik tarzıyla yürütülemez. 

Hiç kimsenin, büyük tarihi rolün gerekleri şurada kalsın, güncelliğin gereklerini bile karşılayamayacak bir kişilikle ordulaşmaya yaklaşamaya hakkı yoktur. Kendim bile ordulaşmaya biraz hizmet ederken, onun tarzı ve temposuna nasıl dikkat ettiğimi, onun biçim sorunlarına nasıl bağlı kalmaya çalıştığımı göstererek kanıtlamaya çalıştım. Bu temelde ordu ve savaş alanına, onun her türlü sorunlarına ilişkin çözümlerin hızla üretilebileceğini, temsilin mükemmel yapılabileceğini tutku derecesinde sergilemeye çalıştım. Bütün bunlar, böylesine önemli bir savaş yılına ve onun da en sıcak ayına layık olmanın ve ona hakkını vermenin bir gereğidir. Yaşam buradan geçer, eğer yaşam böyle karşılanırsa bir halkın çok gerekli olan kurtuluşunda bunun kesin bir dönemeç teşkil edeceğini ve o halkın yaşamına büyük bir kurtuluş şansı verebileceğini bilerek bunun gereklerini yaptım. Bu anlayış derinliği ve bu çaba yoğunluğu kişiyi görev adamı yapar. Ve görev adamı olmak da kişinin yerini belirler, vazgeçilmezliğini, önemini açıkça ortaya çıkarır. Bunun neresi anlaşılmıyor, anlamamakta neden böyle inat ediyorsunuz? Bencillikle, kendi öznel niyetleriyle, partiden ve benden aldığı güçle kendini başka türlü dayatma ne anlama geliyor? Bu cüret kimindir? Ben bu kadar çalışacağım ve bu kadar önünüzü açık tutacağım, siz ise bu kadar çocuk şımarıklığıyla veya hırsız kurnazlığıyla yer işgal etmeye çalışacak, halen sağlam bir resmiyeti, onun sağlam bir ifadesini gerçekleştirmeyeceksiniz. Yoldaşça desteğimizi böyle yorumlamak kişinin yapabileceği en büyük kötülüktür. Özellikle bu değerlendirmelerin birinci dereceden muhatabı olan bir parti ve ordu, eğer bunun gereklerini yerine getiremezse o zaman ukala ve küstah lafına tanıklık etmeye devam edecek ve bundan zor kurtulacaktır. Umarım hepiniz bundan sonraki şansınızı doğru temelde değerlendirirsiniz.

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN (47.BÖLÜM)
 

YORUM GÖNDER

ZİYARETÇİ YORUMLARI

BENZER KONULAR

15 AĞUSTOS ATILIMI BİR KEZ DAHA DOĞRULANMIŞ VE ZAFERE OLAN İNANCI SARSILMAZ KILMIŞTIR!

ÖLÜMSÜZLÜK,BİRAZ DA KAHRAMANCA DİRENİŞTEN GEÇER

ÖNDERLİĞİN 29 HAZİRAN 1999 İDAM KARARI

ÖNDERLİK SAVUNMALARINDA KUANTUM  

AŞK ÖZGÜRLÜĞÜ ARAYIŞTIR

PKK'YE DAYATILAN TASFİYECİLİK VE TASFİYECİLİĞİN TASFİYESİ

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ  CEVAP  

MEŞRU SAVUNMA BİLİNCİ

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ CEVAP

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ  CEVAP  

ÖZGÜRLÜK PROBLEMİ (1. BÖLÜM)

ÖZGÜRLÜK PROBLEMİ (2. BÖLÜM)

TOPLUMSAL ADALETİN HUKUKLA OLAN İLİŞKİSİ

EMEK VE TOPLUM (1.BÖLÜM)

EMEK VE TOPLUM (2.BÖLÜM)

ETİK-ESTETİK ÜZERİNE 1.BÖLÜM

ETİK-ESTETİK ÜZERİNE (2. BÖLÜM)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 1 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 2 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 3 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 4 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 5 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 6 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 7 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 8 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 9 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 10 E MİN)

KOMPLO ORTAMININ OLUŞUMUNA DAİR-I

İMRALI ADASINDA CEZAEVİ YAŞAMIMA DAİR

KOMPLO ORTAMININ OLUŞUMUNA DAİR-II

DEVRİMCİ HALK SAVAŞINA KARŞI NATO’NUN GLADİO SAVAŞLARI

‘YA ÖZGÜR YAŞAM YA SOYKIRIM!’-1-

ÖZGÜRLÜK ÇOCUKLUKTA BAŞLAR

‘YA ÖZGÜR YAŞAM YA SOYKIRIM!’-2-

DEMOKRASİNİN ÖNCÜLÜĞÜNÜ HALKIMIZ YAPACAKTIR 

GÜZELLİĞİN İÇERİĞİNDE TOPLUMSALLIK VARDIR, KOLEKTİVİZM VARDIR

UCUZ YAŞAM YOKTUR, UCUZ YAŞAM ÖLÜMDÜR

YAŞANAN PATLAMA OLAYI TARİHLE EN ŞİDDETLİ HESAPLAŞMADIR

ZEMİNİMİZ SON DERECE DEVRİMCİDİR

NASIL YAŞAMALI?

RUHUMU SATMAMAM ÖZ SAVUNMAMDIR

DEMOKRATİK ANAYASAL ÇÖZÜM GELİŞMEZSE HALKIN DİRENME HAKKI VARDIR!

DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜNÜN ARAYIŞÇISI OLMAK

KÜRT HALKININ ÖZGÜRLÜK İRADESİ BENİ UMUTLANDIRIYOR

PKK BİR ÖZGÜRLÜK HAREKETİDİR

KARARLIYIZ KESİN KAZANACAĞIZ

DEVRİM BÜYÜK BİR GÖNÜLLÜLÜK OLAYIDIR

ÖZGÜRLÜĞE GÖZÜNÜ DİKMEYEN ÖZGÜR OLAMAZ

PKK EVRENSEL BİR HAREKETTİR

PKK, MEZHEPLER MOZAİĞİDİR

ÖZGÜRLÜK OLMADAN ETİK VE ESTETİK OLMAZ

KADIN KURTULMADAN

DEMOKRATİK ULUS KÜLTÜRÜ

CHE GERİLLA TARZININ BÜYÜK TUTKUSUDUR

SOSYALİZM CİNSLER ARASI UÇURUMUN VE EŞİTSİZLİĞİN YIKILMASIDIR

PKK, BÜYÜK YAŞAYANLARIN PARTİSİDİR

GÖÇ, GÖÇ...

DEVRİM, KENDİ İÇİNİ NETLEŞTİRME HAREKETİDİR (1. BÖLÜM)

DEVRİM, KENDİ İÇİNİ NETLEŞTİRME HAREKETİDİR (2. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK  (1. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (2.BÖLÜM)

KÜRT AŞKI

TOPLUMUN ÖZGÜRLEŞMESİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (3.BÖLÜM)

SINIRSIZLIK VEYA MEZOPOTAMYALI OLMAK

ALEVİLİK KARDEŞLİĞİN ÖZÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (4.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA DEMOKRATİK MODERNİTE ÇÖZÜMÜ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (7.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (8.BÖLÜM)

ÖNDERLİK GERÇEĞİ VE PKK DENEYİMİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (9.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (10.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (11.BÖLÜM)

BİZİM ÖYKÜMÜZ BİR HALKIN DİRİLİŞ ÖYKÜSÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (12.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (13.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (14.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (15.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (16.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (17.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (18.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (19.BÖLÜM)

KÜRT HALKININ EN BÜYÜK SİLAHI PKK’DİR

PARTİLEŞME HALK TARİHİMİZİN VE İNSANLIĞIN EN ANLAMLI İFADESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (20.BÖLÜM)

ORTADOĞU TOPLUMUNUN İKİNCİ BİR KADIN DEVRİMİNE İHTİYACI VARDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (21.BÖLÜM)

PARTİLEŞME; YÜCE HALK TARİHİMİZİN KUTSAL YÜRÜYÜŞÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (22.BÖLÜM)

PARTİMİZİN ÇIKIŞ TARZINA UYGUN YETİŞMEK PARTİ ŞEHİTLERİNE SAHİP ÇIKMAKTIR

PKK EN ZORU BAŞARAN HAREKETTİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (23.BÖLÜM)

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (24.BÖLÜM)

PKK; KÜRDİSTAN HALKININ GERÇEK OKULUDUR, TOPLUMSAL BİLİNCİNİ KAZANDIĞI, SAVAŞMASINI ÖĞRENDİĞİ BİR OKULDUR

BAŞARI YOLUNA GİREN PARTİ MİLİTANLIĞI KESİN ZAFERİ KAZANIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (25 .BÖLÜM)

PKK TARİHİ ÖNDERLİK TARİHİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (26.BÖLÜM)

PKK TARİHİ YENİLMEZLİK TARİHİDİR

KÜRDİSTAN ROMANI

PKK TARİHİNİ İYİ BİLMEYENLER PKK KİŞİLİĞİNİ DOĞRU TEMSİL EDEMEZLER

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(27.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(28.BÖLÜM)

PKK VE KÜRT HALKI ARTIK TASFİYE EDİLEMEZ

PKK, BİR İNSANLIK SAVAŞIMININ ÖZNESİ DURUMUNDADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(29.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(30.BÖLÜM)

PKK’LİLEŞME HİÇ ŞÜPHESİZ SOSYALLEŞMEDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(31.BÖLÜM)

PKK HAREKETİ TARİHİ OLARAK BİR YARGILAMA HAREKETİDİR(1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (32.BÖLÜM)

PKK HAREKETİ TARİHİ OLARAK BİR YARGILAMA HAREKETİDİR (2.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(33.BÖLÜM)

PKK'DE YAŞAMIN TEK ŞARTI DÜŞMANIYLA BOY ÖLÇÜŞTÜRMEDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (34.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (35.BÖLÜM)

PKK'LİLİK EN SOYLU DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞ DEMEKTİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (36.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(37.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(38.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(39.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(40.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(41.BÖLÜM)

PKK'NİN ŞARTLARI , YAŞAMIN ŞARTLARIDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLK (42.BÖLÜM)

BU SAVAŞ HALK SAVAŞIDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (43.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (44.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (45.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (46.BÖLÜM)

PKK'LİLİK GERÇEKÇİ OLMADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (47.BÖLÜM)

''1990’LARDAN SONRAKİ DEVRİMCİ HALK SAVAŞI, KÜRDİSTAN POLİTİKALARINI BOŞA ÇIKARMIŞTI''

''ADIM ABDULLAH''

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (48.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA DEMOKRATİK MODERNİTE ÇÖZÜMÜ

SAVAŞ VE SANAT

PKK’NİN SORUNLARA GETİRDİĞİ YENİ ÇÖZÜM MODELİ

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (49.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (2.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN'IN VARLIĞI VE ÖZGÜRLÜĞÜ ÖZ SAVUNMASIZ OLAMAZ

YENİ DÖNEMDE PKK’NİN KİMLİĞİ VE ANLAMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (50.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (51.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (4.BÖLÜM)

PKK BİR İNSANLIK SAVAŞIMININ ÖZNESİ DURUMUNDADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (52.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (53.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (54.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (7.BÖLÜM)

PKK'NİN TARİHE AĞIRLIĞINI NASIL KOYDUĞUNU VE HALKININ KURTULUŞ SEVİNCİNİ BU GÜNLERDE NASIL YÜKSEKLERE ÇIKARDIĞINI İSPATLAR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (55.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (8.BÖLÜM)

PKK’DEKİ DÖNÜŞÜMÜN ÖZÜ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (56.BÖLÜM)

BİR KİŞİNİN GÜCÜNÜ BELİRLEYEN YAŞAM FELSEFESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (57.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (58.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (2.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (59.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (3.BÖLÜM)

ÖNDERLİK GERÇEĞİ, BAŞARIYA KİLİTLENMEKTİR

MEŞRU SAVUNMA PERPEKTİFLERİ (1.BÖLÜM)

SANATIN DEVRİMCİ İŞLEVİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (1. BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA PERSPEKTİFLERİ (2.BÖLÜM)

SANAT, EDEBİYAT VE RUH

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (2. BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA PERSPEKTİFLERİ (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (3. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (4. BÖLÜM)

İLKEL MİLLİYETCİ VE OPORTÜNİST YAKLAŞIMLAR, BİRLİK DEĞİL ÇATIŞMA DOĞURUR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (5. BÖLÜM)

BİR HALKIN MÜSLÜMANLIĞINA SAHİP ÇIKMASI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (6. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (7. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (8. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (9. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (10. BÖLÜM)

HALK TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (4.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK  GEREKÇESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (11.BÖLÜM)

FELSEFE’NİN KISACA TANIMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (12.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (13.BÖLÜM)

HALK TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (14.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (15.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (16.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (17.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (18.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (19.BÖLÜM)

PKK'YE KARŞI GLADİO SAVAŞLARI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (20.BÖLÜM)

TASFİYE PLANI ‘DEMOKRATİK AÇILIM’ ADI ALTINDA PİYASAYA SUNULDU

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (21.BÖLÜM)

PKK’NİN ASIL BUNDAN SONRA ROLÜNÜ BAŞARIYLA OYNAMASI GEREKİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (22.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (23.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (24.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (25.BÖLÜM)

TARİHİ HESAPLAŞMA GÜNLERİNDEYİZ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (26.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (27.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (28.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (29.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (30.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (31.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (32.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (33.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (34.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (35.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (36.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (37.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (38.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN KÜLTÜRÜ ÜZERİNDE ZORAKİ ASİMİLASYON POLİTİKALARI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (39.BÖLÜM)

KÜRTLERİN KÜLTÜREL SOYKIRIMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (40.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (41.BÖLÜM)

KADIN VE TOPLUMSAL DEVRİM (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (42.BÖLÜM)

KADIN VE TOPLUMSAL DEVRİM -2

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (43.BÖLÜM)

KÜRDİSTANİ VE EVRENSEL

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (44.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (45.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (46.BÖLÜM)

1985 YILINDA ALMANYA MERKEZLİ NATO GLADİOSU PKK'YE KARŞI HAREKETE GEÇİRİLDİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (47.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (48.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (49.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (50.BÖLÜM)

YAŞAMAK ÖLMEKTEN DAHA ZORDUR VE BEN ZOR OLANI TERCİH ETTİM

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (51.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (52.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (2.BÖLÜM)

YÜCELTECEK TUTUMLARA, KARARLARA ULAŞMAK

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (53.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (54.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (4.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (55.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (56.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (57.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (7.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (58.BÖLÜM)

BERİTAN ÇİZGİSİNİ TAKİP EDİN!

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (8.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (59.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (9.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (60.BÖLÜM-SON)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (10.BÖLÜM)

15 ŞUBAT KOPLOSU 21. YÜZYILIN EN BÜYÜK KOPLOSUDUR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-1)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-2)

YÜCELTECEK TUTUMLARA KARARLARA ULAŞMAK (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-3)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-4)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (6.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (7.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (8.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (9.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (10.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (11.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA TEKNOLOJİK DEVRİM VE EKOLOJİK-TOPLUM

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (12.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (13.BÖLÜM)

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (14.BÖLÜM)

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (15.BÖLÜM)

GERÇEĞİN, ADALETİN VE SEVGİNİN ARAYİŞÇİLARİNA

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (16.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (17.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (18.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (19.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (20.BÖLÜM)

KADIN GERÇEKLİĞİ (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (21.BÖLÜM)

KADIN GERÇEKLİĞİ (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (22.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (23.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (24.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (25.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (26.BÖLÜM)

MAZLUM YOLDAŞIN ANISI YOLUMUZU AYDINLATAN SÜREKLİ BİR MEŞALEDİR!

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (27.BÖLÜM)

BAHARA YAŞAM GÜCÜ KADAR GÜÇLÜ VE CANLI KARŞILIK VERELİM!

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (28.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (29.BÖLÜM)

MAZLUM DİRENİŞCİLİĞİ PARTİNİN BÜYÜK RUHUDUR

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI ULUSAL KİMLİĞE, ÖZGÜRLÜĞE DÖNÜŞ HAMLESİNDE ZAFERİN KANITIDIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (30.BÖLÜM)

HER NEWROZ SÜREKLİLEŞEN BİR YENİLENMEDİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (31.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (32.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (33.BÖLÜM)

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK! (1.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (34.BÖLÜM)

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK! (2.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (35.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (1.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (36.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (2.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (37.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (3.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (38.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (39.BÖLÜM)

AGİT'İ ANMAK, O'NU ANLAMAKTIR!

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (40.BÖLÜM)

AGİT YOLDAŞ, PKK'DE ŞEKİLLENDİRİLMEK İSTENİLEN MİLİTAN KİŞİLİKTİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (41.BÖLÜM)

AGİT YOLDAŞI ÇÖZÜMLEMEK ARGK’Yİ ÇÖZÜMLEMEK DEMEKTİR (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (42.BÖLÜM)

HALK SAVAŞI ÖZGÜRLÜK SAVAŞIDIR, KAHRAMANLAR SAVAŞIDIR (1.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK DÖNEMİ ŞEHİTLERİNE BAĞLILIK, SAVAŞAN HALK KAHRAMANLIĞI GERÇEKLİĞİNE ULAŞMAKLA MÜMKÜNDÜR

AGİT YOLDAŞI ÇÖZÜMLEMEK ARGK’Yİ ÇÖZÜMLEMEK DEMEKTİR (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (43.BÖLÜM)

KIZILDERE ŞEHİTLERİNE BAĞLILIĞIMIZI TÜRKİYE DEVRİMİ’NE YENİDEN SARILARAK GÖSTERELİM (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (44.BÖLÜM)

KIZILDERE ŞEHİTLERİNE BAĞLILIĞIMIZI TÜRKİYE DEVRİMİ’NE YENİDEN SARILARAK GÖSTERELİM (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (45.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (46.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (47.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (48.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (49.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (50.BÖLÜM)

İMRALI NOTLARINDAN GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (51.BÖLÜM)

SAVAŞLA YAŞAM HAKKI KAZANILMIŞTIR

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (52.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (53.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (54.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (55.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (56.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(6.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (57.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(7.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (58.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I.CİLT (59.BOLUM)

BEN ÖZGÜRLÜĞÜN KOMUTANIYIM

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I.CİLT (60.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (61.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (62.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (63.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (64.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (65.BÖLÜM)

HEDEF ÜLKE VE ÖZGÜRLÜK SAHİBİ OLMAKTIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (66.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (67.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (68.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (69.BÖLÜM)

KOMPLE DEVRİMCİLİK KOMPLE KİŞİLİK İSTER

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (70.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (71.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (72.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN PKK'NİN DAMGASINI TAŞIMAKTADIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (73.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (74.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (75.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (76.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (1.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (77.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (78.BÖLÜM)

SAVAŞ BİR KURAL İŞİ, BİR ÖZ İŞİ, İLKE İŞİ, BİR ÖRGÜT İŞİDİR; SAVAŞ DEVRİMCİ YAŞAM İŞİDİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (79.BÖLÜM)

SOSYALİZM ÖZGÜRLÜK İNANCI VE BİLİNCİDİR

DERSİM’DE KIŞLA KÜLTÜRÜ ÜZERİNE

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR (1.BÖLÜM)

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR (2.BÖLÜM)

HAKİ KARER YOLDAŞIN ANISINA

HAKİ KARER, HİÇBİR ÇIKAR GÖZETMEKSİZİN DOĞRULARI YÜREĞİ İLE SAVUNUYORDU

PKK BİR İNSANLIK HAREKETİDİR

BU BAŞARI TARZINI HİÇ KİMSE ÖNLEYEMEZ

ZİLAN KADININ DİRİLİŞİDİR

ZİLAN YAŞAM MANİFESTOSUDUR (1.BÖLÜM)

ZİLAN YAŞAM MANİFESTOMUZDUR (2.BÖLÜM)

ZİLAN’I ÇÖZÜMLEDİK, ZİLAN BİR AŞK…

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (1.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (2.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (3.BÖLÜM)

BİZ KAYALIKLARDAN KÖK SALIP YEŞEREN BİR HAREKETİZ (1.BÖLÜM)

BİZ KAYALIKLARDAN KÖK SALIP YEŞEREN BİR HAREKETİZ (2.BÖLÜM)

PKK FELSEFESİ VAR OLANLA YETİNMEMEK, HEP FAZLASINI DÜŞÜNMEK VE BAŞARMAKTIR

BİR HALK DİRENMEYE KARAR VERİRSE, HER TÜRLÜ GERİCİ EMPERYALİST HESAPLARI BOŞA ÇIKARIR

BENİM YAŞAMIM SADECE BİR ULUSUN HİKAYESİ DEĞİL, İNSANIN ÖZGÜRLEŞMESİNE DE EN GERÇEKCİ CEVAPTIR

ÖLÜMSÜZLÜK BİRAZ DA KAHRAMANCA DİRENMEKTEN GEÇER

TÜMÜYLE ŞEHİTLERE VE ZİNDAN DİRENİŞÇİLERİNE SELAMIMIZ; SAĞLAM BİR PRATİKTİR (1.BÖLÜM)

TÜMÜYLE ŞEHİTLERE VE ZİNDAN DİRENİŞÇİLERİNE SELAMIMIZ; SAĞLAM BİR PRATİKTİR (2.BÖLÜM)

İMRALİ KAYALIKLARINA ZİNCİRLENDİM!

BİLİMİN ETİKTEN YOKSUN GELİŞMESİ, ÇAĞDAŞ HASTALIKLARIN TEMELİDİR

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI: ÖZEL SAVAŞ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI: ÖZEL SAVAŞ (2.BÖLÜM)

DEVRİMLER EN YAKICI SÖZ VE EYLEMDİR

YENİDEN DOĞUŞLARI SAVAŞLA GERÇEKLEŞTİRECEKSİNİZ

DEVRİM MUAZZAM ÖZGÜRLEŞME İMKANI VERİYOR

KADIN SORUNU ÇÖZÜMLENDİĞİ ORANDA DEVRİMLER GÜÇ KAZANIR

SAVAŞ BİR HALKI KENDİNE GETİREN KÖKLÜ BİR EYLEMDİR (1.BÖLÜM)

DEMOKRATİK MODERNİTENİN YENİDEN İNŞA SORUNLARI

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (1.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (2.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (3.BÖLÜM)

DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜNÜN ARAYIŞCISI OLMAK

YEREL, BÖLGESEL SORUNLAR VE DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜ

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (4.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (5.BÖLÜM)

DEVRİMLER EN YAKICI SÖZ VE EYLEMDİR (2.BÖLÜM)

BİZDE ŞEHADET YAŞAYAN KAYNAKTIR, YAŞATAN KAYNAKTIR

ULUS-DEVLET KISKACINDA KÜRTLÜĞÜ SAHİPLENMEK

PARTİ HALKI KÖLELİKTEN ÖZGÜRLÜĞE TAŞIYAN KÖPRÜDÜR

BENİM DURUMUM, GERÇEKLEŞEN VE ÖZGÜR KİMLİKLİ BİR HALK OLAYIDIR (1.BÖLÜM)

BENİM DURUMUM, GERÇEKLEŞEN VE ÖZGÜR KİMLİKLİ BİR HALK OLAYIDIR (2.BÖLÜM)

15 AĞUSTOS ATILIMI’NIN ESAS ANLAMI, SİZİN BÖYLE SAVAŞMAYA CESARET EDEN BİR HALK DURUMUNA GELMENİZDİR

15 AĞUSTOS ATILIMI SİZİ SAVAŞAN BİR HALK DURUMUNA GETİRMEKLE EN BÜYÜK BAŞARISINI ORTAYA ÇIKARMIŞTIR

PARTİMİZ KENDİNİ KANITLAMIŞ BİR PARTİDİR

SAVAŞAN HALKIMIZA!

FİZİKİ VE KÜLTÜREL TASFİYE

BENİ TARTIŞMAK, BİR HALKIN KADERİNİ TARTIŞMAKTIR

BİZ HER ZAMAN DOĞRULAR İÇİN YAŞADIK

BUNDAN SONRASI KESİN ZAFERE DOĞRU YÜRÜMEDİR

SİZ YAPACAK VE SİZ BAŞARACAKSINIZ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI GERİLLASIZ DÜŞÜNÜLEMEZ

İMHACI SÖMÜRGECİLİĞİN YAŞAMINA“HAYIR” DEDİK

GERİLLA…

ÜLKEYE, PARTİYE VE ÖNDERLİĞE BÜYÜK SADAKATLE BAĞLILIĞIN ŞEHİDİDİR

ÖZGÜRLÜĞE GÖZÜNÜ DİKMEYEN ÖZGÜR OLAMAZ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI GERİLLASIZ DÜŞÜNÜLEMEZ (2.BÖLÜM)

GER QONAX BAŞ NEYÊ VEKOLANDIN KESAYET BAŞ NAYÊ DAHÛRANDIN

ULUSUN GERÇEK TEMSİLCİ GÜÇLERİ HALK MECLİSLERİDİR

İDEOLOJİK KİMLİK VAZGEÇİLMEZ BİR OLGUDUR

ÖZGÜRLÜK İDEOLOJİSİ, İNSANI MÜTHİŞ SAVAŞTIRIRSA ÖZGÜRLÜK İDEOLOJİSİDİR

PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM

KADIN ORDULAŞMASINA DOĞRU

YAŞANAN PATLAMA TARİHLE HESAPLAŞMADIR (1.BÖLÜM)

“HAKİ PARTİMİZİN SİYASİ VE ASKERİ RUHUYDU''

DEMOKRATİK VE EKOLOJİK TOPLUM (1.BÖLÜM)

DEMOKRATİK ULUS KÜLTÜRÜ

TARİH İLE HESAPLAŞMA

ORTADOĞU SAVAŞLARI NASIL SONUÇLANABİLİR?

ZİLAN VE SEMA TARİHİN VE KADININ DİRİLİŞİDİR

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (1.BÖLÜM)

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (2.BÖLÜM)

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (3.BÖLÜM)

PKK’NİN ORTAYA ÇIKIŞI, SANATIN DİRİLİŞİDİR

BİZ DE KENDİ KENDİMİZİ YÖNETEBİLİRİZ

SANATIN YÜREĞİ DEVRİM İÇİN ATMALI (2.BÖLÜM)

SANAT, ZİHNİN VE RUHUN KANATLANMASIDIR (3.BÖLÜM)

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-1.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-2.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-3.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-4.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-5.BÖLÜM

SANATIN YÜREĞİ DEVRİM İÇİN ATMALI-2.BÖLÜM

SAVAŞ ÖRGÜTÜ KADAR, SANAT ÖRGÜTÜNE İHTİYAÇ VARDIR

MÜCADELE ÖNCELİKLE ZİHNİYET ALANINDA KAZANILMALIDIR

DÎROKA MÊTINGERIYÊ Û CIVAKA ÇÎNDAR

II-CIVAKA KOLEDAR Û MÊTINGERÎ

III- CIVAKA FEODAL Û MÊTINGERÎ

IV-CIVAKA KAPÎTALÎST, MÊTINGERÎ Û SERXWEBÛNA NETEWEYÎ

MÊTINGERÎ Û PÊVAJOYA KAPÎTALÎZMÊ YA REKABETA SERBEST

EMPERYALÎZM, MÊTINGERÎ Û SERXWEBÛNA NETEWEYÎ

DI NAVBERA HER DU ŞERÊN PARVEKIRINÊ YÊN EMPERYALÎST DE REWŞA CÎHANÊ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-1.BÖLÜM

REWŞA WELATÊN SOSYALÎST

REWŞA MÊTINGEH Û TEVGERÊN RIZGARIYA NETEWEYÎ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-2.BÖLÜM

ÇÎNA KARKER Û KOMÎNÎST

DEMOKRATİK MODERNİTEYİ YENİDEN İNŞA GÖREVLERİ -1.BÖLÜM

DEMOKRATİK MODERNİTEYİ YENİDEN İNŞA GÖREVLERİ -2.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-3.BÖLÜM

PKK ÖNDERLİĞİ HALKÇIDIR VE BAĞIMSIZDIR

CIVAKA KURDISTANÊ

B) DI SERDEMA FEODAL DE KURD Û KURDISTAN

3-DI HEGOMONYAYA TIRK U ÎRANIYAN DE KURDISTAN

C-DI NAV SÎSTEMA EMPERYALÎST DE KURDISTAN

İMRALI ADASINDA CEZAEVİ YAŞAMIMA DAİR

İMRALİ KAYALIKLARINA ZİNCİRLENDİM!

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN 1999 KOMPLO SÜRECİNİ DEĞERLENDİRİYOR

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -1.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -2.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -3.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -4.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -5.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -6.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -7.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -8.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-4.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -1.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -2.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -3.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -4.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -5.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -6.BÖLÜm

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -7.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -8.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -9.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -10.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-5.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-6.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-7.BÖLÜM

MÊTINGEHKIRINA KURDISTANÊ JI ALIYÊ KOMARA TIRKIYÊ VE

MÊTINGEHKIRINA BAŞÛRÊ KURDISTANÊ

MÊTINGEHKIRINA ROJHILATA KURDISTANÊ

DIVÊ JI BO ZIMANÊ KURDÎ CIHÊN AZAD WERIN AFRANDIN

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-8.BÖLÜM

II- CIVAKA BAKURÊ KURDISTANÊ PÊKHATEYA EKONOMÎK

PÊKHATEYA (YAPI) CIVAKÎ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-9.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-10.BÖLÜM

PROLETARYA

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-1.BÖLÜM

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK!-1.BÖLÜM

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK!-2.BÖLÜM

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-2.BÖLÜM

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-3.BÖLÜM

ŞOREŞA ME ŞOREŞA AFIRANDINA HEZKIRINÊ YE

DEVLET YERİNE DEMOKRATİK YÖNETİM

KADIN DOĞASI

SEVGİ ANLAMAYA DAYALI OLURSA ANLAMLIDIR

PERWERDE Û PÊKHATEYA ÇANDÎ

PÊKHATEYA NETEWEYÎ