ANLAMIN VE HİSSİN YAŞATTIĞI İNSAN RÊBER APO
4 Nisan’ı Önderliğimizin doğum günü olarak kutluyoruz. Böylesi sembolik bir doğum günü dışında da elbette Önderliğimizin de bir gerçek doğum günü var. Fakat Önderliğin dünyaya gözünü açtığı koşullarda Kürdistan’ın içinde bulunduğu durum dikkate alındığında böylesi günlere özel bir kayıt düşmenin, böylesi günleri unutmamak üzere kayda geçirmenin tarihsel ve toplumsal bir anlamı taşımaktadır. Nisan ayı Kürt halkı içinde mitolojik olarak bir anlam taşımaktadır. Nisan ayı tüm ayların gelini olduğunu aynı zamanda baharın tüm renklerle coştuğunu hepimizce bilinen bir gerçekliktir.
Önderliğimizin gözlerini dünyaya açtığında Kürdistan’ın koşullarına bakıldığında bu ülkede insana yaraşır tarzda bir soy sürdürmenin bütün koşullarından yoksun bulunduğu görülür. Kürt insanı o koşullarda adeta bir bitki ve ya hayvana indirgenmiştir. İnsanca bir yaşamın idame edilmesini sağlayan bütün ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel imkanlar ve zeminler ortadan kaldırılmıştır. Kürt’ün ülkesi yoktur, Kürt’ün öz örgütlülüğü yoktu. Kürt’ün kültürü ve dillide kabul edilmemektedir. Tüm varlığı inkar edilen bir halkın doğum günü olmadığı gibi var olma mücadelesi onu kendi kendini doğurma arayışı ve cabası önem arz etmektedir. Bu açıdan bakıldığında Öcalan kişiliğini daha sonra Önderliksel bir çıkış haline getirecek olan onu Kürdistan gerçekliğinde doğan ve evrenselleşen bir Önderlik konumuna yükselten onu aslında özgür yaşamın kıblesi yapan en temel gerçekliktir.
Önder Apo İnsanlığın peşinde koştuğu evrendeki bir hakikat parçamızdır. Önder Apo bizim ayak basılmamış, el değmemiş toprağımızdır. Yeni yaşam işte bu bereketli toprak üzerinde vücut bulacaktır. En güzel yaşam bu toprakta hükmünü icra edecektir. Çünkü orada kirlenmemişlik vardır. Bugün bu toprak genişletilmiştir. Önderlik örgütlülükle başlar. Yaşamak için örgütlenmenin ta kendisidir. Önder Apo’nun doğum gününü kutlamak kendi örgütlülüğümüzü kutlamayı ifade etmektedir.
Önderliğin 1949 da Amara’da doğuşu aynı zamanda özgür Kürt’ün doğuşu ve toplumsal kimlik halinde örülüşün ifadesidir. Bu anlamda Önder Apo bir birey değildir. Bir düşünme biçimidir. Bir yaşama biçimidir. Ahlaki ve politik toplumsal hale gelmesidir. Bu anlamda Önder Apo’nun doğum gününü kutlamak özgür insanın kutsanması, ahlaki ve politik toplumun özümsenmesidir. Öz bilinç ve irade haline gelmesidir. Bu anlamda Önder Apo’nun 73 yaş gününü kutluyor. Özgür yarınlarda buluşmayı temenni ediyorum. Kürtçe küçük bir şiir ekleyerek yazımı burada sonlandırmak istiyorum.
Rêber Apo rojamîni
Li azmana siteramîni
Sitera berbangamîni
Di cengede vînamini
Aşq û baweriya jinamîni
Hem jinî û jiyanamîni
KÜRDİSTAN HAFTANİN
YORUM GÖNDER