APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (11.BÖLÜM)
APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (11.BÖLÜM)
0 Yorum
540
21-12-2021

TUTARLI MİLİTAN HALKININ KÖTÜ KADERİNİ ÇÖZENDİR

Biz öğretmeye varız, fakat siz öğrenmeye fazla gelemiyorsunuz. Burada sorun bizden kaynaklanmıyor. Sizin kafalarınız çok karışık, ruhlarınız, iradeleriniz çok gevşek ve adeta düzenin egemenliğini yansıtan bu kişilikleriniz bizi zorluyor. Bu durum, yaklaşım tarzından ve kişilik özelliklerinizden kaynaklanıyor. Devrimde komuta kesin gereklidir. Kadro sorunu çözümlenmeden, hiçbir sorun çözümlenemez. Kadro olarak karşımızdasınız, ancak onun gereklerini yerine getirmeye yanaşmıyorsunuz. Düşmanı değil, sizi çözmek daha yakıcı bir hal almıştır. Bu durumunuz karşısında hayretler içinde kalmamak mümkün değil. Bu nasıl halk çocukluğudur veya bu nasıl PKK‟dir ki, bunca çabaya ve yıllara rağmen kendi kadrosunu bir türlü kendi parti gerçekleri temelinde amansız yetiştiremiyor. Bu konuda kendinizi mutlaka sorgulayabilmelisiniz. Çünkü zaman sınırlı ve yaşam büyük tehlike altında. Benim düşünceme göre, kadro politikasında tarihi hata yapıyor, Önderlik gerçeğinin anlam ve önemini müthiş çarpıtıyor ve belki de tarihin lanetli gerçeğinin bir benzerini PKK içinde iyi niyetlice, hatta kendi tarzınıza göre büyük çaba harcayarak yaşıyorsunuz. Sizin bu kendinizi kandırma oyununuzu bozmak gerekiyor. Biz bu oyunu bozmazsak, fazla kaliteli bir kadroyu yaratamayız. Bu oyunu nasıl bozacağız? İşte onun üzerinde duruyoruz. Görebildiğim kadarıyla çok şeye razı edilmişsiniz. Hemen her türlü kayıplara, çok basit kazanmaya ve bir çok çirkinliğe razısınız. 

Savaşta da her an kandırılmaya yatkınsınız. Sizde kesin derinlik ve yine fazla bir mantık gücü göremiyorum, bu da en büyük tehlike oluyor. Bizim parti okulumuzun öğrencileri böyle olmamalıdır. Her şeyden önce bu okula inanmamız gerekir. Belki düzen okulları gibi değil, size fazla çıkar da vaat etmiyor, ama tarihi bir okul. Halkımızın biricik okulu. Siz hazırlıksız öğrencilersiniz, okulun büyük değerini taktir edecek ne bir tecrübeniz, ne bir altyapı hazırlığınız var. Birden bire en üst düzeyde eğitim veriyoruz ve bunu da seviyeniz kaldıramıyor. Bu da bir etkendir. Ama tüm bunlara rağmen madem ki halkın kurtuluşuna inanılmış, o halde esirgeyeceğimiz bir şey olamaz ve başarmamak da düşünülemez. İçimizden önderi, militanı ve komutanı mutlaka çıkarmalıyız, kötü kaderinizi çözmeliyiz. Tutarlı militan, halkının kötü kaderini çözen militandır. Bunu hiçbir gerekçeyle savsaklayamayız. Bahanelerle bu işin altından kalkılmaz. Bu işleri başarmak, başta savaş gerçekliği olmak üzere tüm hayati gerçeklere bağlı yaşamaktan ve bunun gereklerine güç yetirmekten geçer. Adam olmanın başka hiçbir ölçütü yoktur. Bin defa şükredin ki, bunun önemli bir imkanını hizmetinize soktuk. Yoksa adam olmanız, bir an bile şereflice bir yaşamdan bahsetmeniz mümkün değildir. Bunun dışında her şey alçakça, haince ve şerefsizcedir. Bunun dışında veya bu anlamda bir Kürtlük en lanetli olmayı ifade ediyor. Bunu büyük bir dirençle karşılıyor ve kendimize layık görmüyoruz. Biraz şerefin, yiğitliğin yolunu aralıyoruz. Artık kim değerlendirecek, kim hakkını verecek diye bekliyoruz, çabalıyoruz. İşler bu kadar ağır.

Halen hatırımda, on yaş civarı, kişiliğini tanıma yıllarıdır. Ne mutlu ki, o yıllarda geleneksel anlayışa göre adam olup olmamayla karşı karşıya geldiğimde, kendimi sorgulama sürecine girdim. Ailem ve anam, beni geleneklere göre bir adam olma sürecine sokmaya çalışırken, onun pek de değerli olmadığını söyleme gücünü, dirayetini gösterdim. Sizin yaptığınız gibi adam yetiştirilemez, insana değer verilmez dedim. Ailenin dayatmalarını reddettim, kendimi adam etmenin değişik yol ve yöntemlerini bulmaya çalıştım. Bunun bütün sonuçlarına katlanarak bugüne kadar geldim. Oysa siz bu yaşlardan itibaren kaybettiniz. Adam olmayı geleneklere, aileye, düzen kurumlarına göre bellediniz ve kendinizi adam sandınız, ama maalesef adam olamadınız. Ancak düşmanın düzenine en iyi hizmet adamı olarak bunu da iliklerinize kadar işlediniz. Bizde büyük kişiliklerin ortaya çıkmayışının altında yatan neden, adam olamamak ancak geleneklere göre de kendini “adam” sanmaktır. Ben, “Kürt‟ten adam çıkmaz, Kürt bu kadardır, başkalarının askeridir, iyi hamallık yapar ve başkaları için çalışır” yaklaşımına inanmıyorum. Daha o yaşlardan itibaren bunu hiçbir zaman anlamlı bulmadım ve kabul de etmedim. Ne böyle adam olurum, ne böyle çalışırım, ne de böyle asker olurum dedim ve sözüme bağlı kaldım. Siz ne böyle dediniz, ne de sözünüze bağlı kaldınız. Hatanız burada. Çok kötü yetiştirildiğiniz için müthiş bir yaramazlık, çirkinlik, çaresizlik, anlayışsızlık ve terbiyesizlik sınırları içinde çalışıp durdunuz. Sonuçta kullanıldınız ve bize doğru geldiğinizde hayırsız, fazla iş yapamaz, beceremez durumdaydınız. Bunu itiraf etmekten çekinmemelisiniz. Eğer böyle olmasaydınız, kesinlikle büyük başarılara sahip olmanız gerekirdi. Hanginiz, “ben yaşarsam bu eşittir büyük başarıdır” diyebiliyor? Böyle diyen yok. Ve unutmayın ki, oldukça zavallı konumdasınız.

Bu halk bana dayanarak neden şandan, şereften ve özgürlükten bahsediyor. Hatta sizler bana dayanarak neden böbürleniyor, kendinizin savaştığını sanıyorsunuz ve ben buna neden yol açıyorum? Halbuki buna yol açacak durumda değilim. Düşünün, bu işin başındaki insan bile bunu uygun görmüyorsa, bu ne haldir. İşte burada abartılı kişilik, kendini yanıltan kişilik ortaya çıkıyor. Hata yapmamak veya sizin kendinize yakıştırdığınız durumlara düşmemek için kendimle her gün savaşıyorum. Bu konuda büyük tecrübem var ve milimi milimine kendimi ölçüp-biçiyorum. Yaşamın sorunlarına karşı savaşımda hem sorunları çözmek hem de başarı kazanmak için, en basit değerleri dahi kendim için müthiş ayarlıyor, çalıştırıyor, kararlaştırıyor ve yürütüyorum. Peki siz tüm bunlara nasıl katılıyorsunuz? Eğer bir vicdanınız ve gerçekten adam olma sözünüz varsa bunu sorgulamalısınız. Günlük davranışlarınıza baktığımızda, kendinizi bile sorun olmaktan çıkaramadığınızı görüyoruz. Sizleri sorguladığımda, savaşçılarımız kurtarma işine göre kendini ne kadar veriyor diyorum. Çoğunuzun durumu kurtarmalık. Yani “ben kurtarıcıyım, kurtarmaya geldim” değil de, “kurtarılmaya geldim” diyorsunuz. Kurtarılmayı da kendiniz gibi kurtarmalık olandan veya benden istiyorsunuz. Bu da büyük bir yanılgıdır. İşte çıkmaz buradadır. Halbuki yola ilk çıktığımda kurtarmalık adamları karşıma alıp onlarla savaştım. Alışkanlıklarınız, inadınız çok güçlüdür, çünkü elinizdeki tek savunma silahınız odur. Eğer akıllı olur, kendinizi değişime ve dönüşüme uğratırsanız, o silah da elinizden alınır. Onun için bütün alışkanlıkları yerle bir ettim. Değişken olmayı büyük bir gelişme nedeni saydım ve bu düzenin değişikliğe zorlanması da bu nedenledir.

Zayıflamış, kemikleri her an kırk yerden kırılacak zayıf bedenlere dönüşmüşsünüz. Bunun için en küçük bir değişiklik sizi kırıyor; küsüyor, alınıyorsunuz. Oysa ben bile kendimi beğenmiyorum. Kendimi daha fazla nasıl değiştirmeliyim, dönüştürmeliyim diye dövünüp duruyorum. Yerim dar aslında, eğer sizin gibi dolaşabilseydim neler yapmazdım. Halkın çocukları olarak, önemli oranda hastalıklı, çok sakat değerler temelinde, hatta bütün temel gelişme değerlerine karşıt biçimde büyütülmüşsünüz. Yeniden yapılmak için kırılın diyorum. O zaman da, “sağ kalabilir miyiz” diyorsunuz. Ama bu işin başka çaresi ve kanunu da yoktur. Her taraf sakat bağlandığına göre, kırıp yeniden bağlamak gerekiyor. Bir kemiğiniz kırıldığında, onu doğru bağlamazsanız sakat kalır ve yürüyemezsiniz. Sizin durumunuz ise, hem de kırk yerinden kırık bağlamaya benziyor. Bu durumunuza üzülüyorum. Kendini PKK'li sanıp da, bu savaşta ucuz düşen gençler var. Bu gençler cesareti de bizden aldıklarını sanıyor ve kendilerini tehlikeye atıyorlar. Halbuki biz böyle değiliz. Bizim savaşa nasıl yöneldiğimize bakın. Bizim hassasiyetlerimiz, bizim temkinliliğimiz, bizim hazırlıklılığımız, bizim düşmanı nefes nefese takip edişimiz inanılmazdır. Bizim almış olduğumuz tedbirlerle sizin aldığınız tedbirler arasında dağlar kadar fark var. Eminim ki, o görkemli dağlarda “bir savaş toplantısı yapalım, eksikliklerimiz neler, gerçekler nedir, nelere nasıl yaklaşmalıyız” demediniz ve hiç biriniz bir toplantı yapmadınız. Bunları açıklığa kavuşturmak için önde gelen bir komutanınız bile tek bir toplantı yapmamıştır. Gerçeklere bilimsel yaklaşım gücü göstermeden, alel usul kestirip atarak müthiş süreçleri boşa çıkardınız.

Zaten sizin ciddi bir talebiniz de yok. Savaş mantığı, savaş gerçeği, işlerin doğruluklarını, yanlışlıklarını ele alma, bu konuda kendini sorumlu görme ve hesap sorma aklınızdan bile geçmemiştir. Sözüm ona savaştasınız. Bir defa çareniz yok, gelin benim desteğim altında bir çalışma yürütün, bir toplantı yapın desem onu da yapmıyorsunuz. Halbuki ben, on binlerce toplantı yaptım, on binlerce kişiyi yönlendirdim. Bunların hepsini de düşman uykudayken yaptım. Kendinize bakın, yaptığınız her şey düşmanın kontrolü altında, her şey ufuktan, tedbirden uzak ve yine de rahatsınız. Bu konuda kendinizi sorgulamadınız, hatta bundan kaçtınız, “toplantıya, kolektivizme, örgütlülüğe gerek yok, hepsini tek başıma yürütebilirim” dediniz. Hatta çevrenizdekileri bastırarak, bazılarını da uzlaştırarak yaşayıp gittiniz. Böyle savaşçılık olmaz. Siz bu temelde savaşa nasıl gidersiniz? Örneğin, bir Türk teğmenine bakın; adam askerlerinin düğmelerinin bağlı olup olmadığını bile kontrol eder. Uykusunu ve attığı her adımı anı anına denetler. Oysa bizim en üst düzey komutanlarımızın işlerinin yüzde doksan dokuzu kendi kontrolleri dışındadır, laubalicedir, ancak bunun farkında bile değiller. Böyle halk ordusu kurulur mu? bizim komutanlarımızın gönlü ordu kurmayı istemez, başka şeylerle uğraşır ve onun yaşam felsefesi başka türlüdür. Onun için büyük bir işi planlama aklına bile gelmez. Bu kişi basit işlerin, bir sigaranın ve basit gündeliği kurtarmanın adamıdır. Büyük bir iş, tarihi bir iş bu kişiden son derece uzaktır.

Kendinizi yoklayın, siz de böylesiniz. Bu bir dram, bir çaresizlik. Ancak çoğunuz bunu “akıllı yaşam” olarak, kendisini fazla yormadan “yaşamanın” yolu olarak değerlendiriyorsunuz. Bu büyük bir hatadır. Bir Amerikalıya, hatta bir Çinliye bakın, dakiktirler ve her şeyleri planlıdır. Bunlar zengin uluslardır, büyük uluslardır. Bu uluslar o kadar zengindirler, yine de milim kadar fırsatı kaçırmak istemezler. Biz ise çok fakiriz, imkanlarımız çok sınırlı, ancak bizim hovardalığımız, bizim olanakları, zamanı tüketişimiz anlaşılmaz düzeydedir. İşte iflas eden kişilik, işte kazanan kişilik. Bunları görmeniz gerekir. Yok, “ben dünyadan anlamak istemem” derseniz, bu da sizin tarzınızdır. Ondan sonra “sonu ölüm olursa da olsun” deyip, kendi kendinizi bırakırsınız. Ben sadece böyle olmamak için bu direniş yolunu seçtim. Keşke biraz da insandan, yoldaştan anlayabilseydiniz. Acaba ben kendimi nasıl koşturdum? Siz de vicdan da, akıl da yok. Siz, hiçbir koşuşun kanunlarını anlamaya yanaşmayacaksınız. Halen hatırımdadır, sizden öncekiler de bütün koşullarımıza aynen sizin yaklaştığınız gibi yaklaştılar. Ben bütün insanları iyi tanırım. Bu insanların kimisini teşvik ettik, kimisine fırsat sunduk, ama yine de koşturamadık. Kimisi üç ay, kimisi bir gün dayandı, kimileri ise sadece seyretti, kimisi de yalpalanarak, sürüklenerek bugüne kadar geldi. Oysa biz tarihi bir koşuyu başlatmıştık. Size, öğrenmeye ve yaşamaya gerçekten inanıyor musunuz diye sormak istiyorum. Siz ki, ölümüne bize bağlısınız, ama bu soruyu sormazlık edemiyorum. Gerçekten öğrenmeye, bizimle yaşamaya ve bizimle birlikte mücadele etmeye var mısınız? Bana göre yoksunuz veya katılanlar da oldukça yanlışlıklarla dolu olarak katılıyorlar. “Bu işe varım” diyorsunuz, ama bizi ciddiye almama durumu çok yaygın. İnanılmaz bir şey, ama en etkili olduğum halde, en ciddiye alınmayan kişinin kendim olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. 

Neden böyle olduğuna şaşırıyorum. Birbirinizi müthiş ciddiye alıyorsunuz, ama beni almıyorsunuz. Bunun anlamı da şudur; beni kendi gerçekliğiniz temelinde ciddiye alıyorsunuz. Bunlar da toplumsal gerçekliklerdir, düzen gerçeklikleridir. Benim gerçeklerim ve düzenim ise, devrim gerçeklerinin düzenidir. Bu anlamda beni ciddiye alamıyorsunuz, yoksa kendinizi çok ciddiye aldığınızı biliyorum. Durumunuza üzülüyorum, bizim gerçekleri biraz ciddiye aldığınızda ise, sadece iyi niyetin kurbanı oluyorsunuz. Düşmanın tabiriyle ölüme yatıyorsunuz. Ben bunu da istemezdim. Bizim arkadaşlığımızda buna yer yoktur. Sizin ucuz ölümleriniz üzerinde hesap yapmayız. Ancak kolay ölmeyen kişiler bizim yol arkadaşlarımız olabilir. Ucuz ölenler asla bize yaklaşmamalıdır. Canınızı aileniz, hatta düşmanınız için harcayın, ama bizim için kolay ölünemez. Kolay ölmenin ifade edilemeyeceği yer, bizim gerçeğimizdir, partimizdir. Partimizde kolay ölümler olmaz. Her gün kolay ölümler var. Ben kolay da yaşamam, ucuz da yaşamam. Ucuz yaşam her yerde olabilir, ama bizde olmaz. Maalesef sizde iflas halinde kolay yaşama var ve bu yaşamı bize de dayatıp duruyorsunuz. Neden böyle oldunuz? Vicdani olarak neden böyle zayıf kaldınız? Neden büyük söz ve büyük adımların sahibi olamadınız? Kendinizi bu konuda sürekli sorgulamalısınız. Etrafınızı bastırmaya, sahtekarlığa hiç gerek yok. Yiğitlik, gerçekçi olmaktan ve sözünüzün sahibi olmaktan geçer. Yaşam insanın eline bir defa geçer, ancak onu çok büyük sorumlulukla ele alanlar rol oynayabilirler. Biz bu rolle karşı karşıyayız, fakat onu da bir türlü doğru ele almaya yanaşmıyorsunuz. Kıyamet kadar bağırdık. Tarihte hiçbir kişinin benim kadar bağırdığını, çağrı yaptığını sanmıyorum. Ancak yine de sizi yola getiremiyoruz. Benim çağrılarım ve sizin ayak diretmeniz. Aslında bunun kitabı yazılmalı, romanı yazılsa ne kadar iyi olurdu. Çok ilginçtir, bu mücadeleyi nereden aldık, nereye götürüyoruz? Her birisi bir deliğe kaçmış ve her an dağılmayla yüz yüze. Bunları topla ve yürüt.

Komutanlarımız yapısını bir bekçi kadar bile koruyamıyor. Değil onlara önderlik yapmak, bekçilik bile yapamıyorlar. Şu anda bu ülkede büyük kaçış yaşanıyor. Oradaki koyunların, kuzuların içine adeta barbar sürüsü girmiş, yiyebildiğini yiyor, diğerleri de kaçabilirlerse kaçıyorlar. Yaşanan durum bu. Düşmanımız kendisine “Bozkurt” diyor. Girmiş, saldırıyor, bir oradan vuruyor düşürüyor, bir buradan. Sizin durumunuza bakalım, acaba koyun olmaktan kurtulabilmiş misiniz? Düşünün, hepiniz ne kadar kaçtınız, hem de nerelerden nerelere. Bu anlamda direnme nedir? Ben fiziki kaçışı fazla önemli görmüyorum. Ruhunuzdaki kaçış, bilincinizdeki kaçış tarumar edilmiş kişiliğinizde acaba ne kadar gelişmiştir? Kendinize bu konuda hiç soru bile sormamışsınız. Zaten bu yüzden savaşa, vatana ve zafere bağlanamıyorsunuz. Kaçış kişiliği asla zafere ve yüce duygulara bağlanamaz. O hep kaçar, hep anlık hareket eder ve kendini kurtarmaya çalışır. Onun için yaşamak, kendinden büyük bir kaçış kişiliğidir ve bu kişilik büyük düşünceye bağlanamaz. Kişiliği kendini kurtarmaktan veya kaçışı gerçekleştirmekten ibarettir. Bu konuda yine kendimi örnek olarak sunmalıyım: Belki büyük başaramıyordum, ama bütün kaçışlar bana çok zor gelmişti. Yaşamdan kaçış çok zordu, ama yaşamı da tam başaramıyorum. Köyden çıkış, okula gitme benim için çok zordu. Bunlardan kaçamıyordum, ama fazla da öğrenemiyordum. Her şey beni kaçmaya zorluyordu. Kendinizi göz önüne getirin, siz anında fırladınız, bin bir yüce değere sırtınızı dönüp, her türlü çirkinliğe balıklamasına dalıp, tüm olası güzelliklere ihanet edip ardınıza bakmadan kaçtınız. Bu kişilik neden vatansever olamıyor diye düşünüyorum. Bu biçimde davranmaya devam ederseniz, yüce değerler uğruna bir savaşçılığınız olamaz. Neyin savunusunu, neyin savaşımını yapacaksınız?

Bunları şimdi daha iyi anlıyorum. Öğrenme zorluklarına ve büyük değerleri esas almaya doğru yaklaşmadınız. Kaçış bile demeyeceğim, çünkü öyle şeyler hiç aklınıza bile gelmedi. Aslında kaçıştan da öteye, ben buna deli kişilik, delirtilmiş toplum diyorum. Beyinsiz ve bütün davranışları psikopati halini alan, ruhsal olarak hastalıklı kişilikler tabii ki bir değere bağlanamaz, deli gibi her tarafı dolaşırlar, bütün ilişkileri delicedir. Nitekim PKK içinde bile her şey yüzde doksan dokuz delicedir, akıllıca olan şey bana göre çok azdır. Her gün yaşanan delilikler insanı çıldırtıyor. Bir kendi öğrenme tarzıma, kendi yurtseverlik tarzıma bakıyorum, bir de sizinkine; şu anda ülkemizin en güzel alanlarında olması gerekenlere bakıyorum, “buradan ne zaman gideceğiz” diyorlar. Nereye gidiyorsunuz diyorum, “Kuzey‟e” diyorlar. Kuzey ile Güney birbirlerine terstir, zıt yönlüdür, ama ikisini de aynı anda istiyorlar. Savaşa veya daha rahat bir ortama gitme gibi yüzde yüz çelişkili şeyleri aynı kişi söylüyor. Bir haber geldi; birisi “beni ya hastaneye gönderirseniz ya Kuzey‟e savaşa” demiş. Arkadaşların, “bekle, yol açılsın gönderelim” demesine rağmen, “yok, ben canıma kıyarım” demiş ve bunu yapmış. Belki bu tek bir olaydır, ama sembolik bir durumu var. “Ya hastaneye, ya savaşa” diyor. Halbuki hastaneyle savaş birbiriyle bağdaşmaz. Ya daha Güney‟e ya daha Kuzey‟e gitmek istiyorlar. Halbuki bu da bir çelişki. İşin merkezinde, aslında o yaşam ve savaş gerçeğinden kaçmak var. Sözde Kuzey‟e gitmedikleri için rahatsız olmuşlar. Ertesi gün düşman oraya yürüyor, ancak bu sefer de savaşmasını bilmiyorlar. Genel tedbirlerimiz olmasa çil yavrusu gibi dağılacaklar. Hani siz savaş istiyordunuz? Hani siz Kuzey‟i istiyordunuz?

Düşmanınız burnunuzun dibinde, hani siz ona karşı bir şeyler yapacaktınız? Bu hiç aklına gelmiyor ve “hayır, savaş başka yerde olur” diyorlar. İşte bu deliliktir. Bunları ben uydurmuyorum, her şey gözler önünde. Bizim yanımıza geliyor, ülkeyi istiyorsunuz. Ülkeye gidiyor, bir an önce bizi buradan çıkarın diyorsunuz. Avrupa‟dakiler bizim yanımıza gelmeye can atıyor, burada ise kaç kişi Avrupa‟ya gitmek istiyor. İşte büyük delilik dediğim olay budur. Metropollerden koşarak yanımıza geliyorlar, ancak koşullarımıza bir gün tahammül edemiyor ve yeniden metropole gitmek istiyorlar. Bu tutumlar kaçış kişiliğinin açık göstergeleridir. Ben de şunu söylüyorum; peki sizi nereye koyayım? Bu dünyada kimse size sandığınız gibi yer bırakmamıştır. Bizim toplum toptan kaçış halinde. Herhalde Kuzey Kutbuna veya Güney Kutbuna sefer düzenlense birinci sırayı alırız. Kutuptur, orada her şey donar, ama bizimkiler için bu önemli değil. Önemli değil, yeter ki “orada iş var” desinler. Sizi ülkenize gönderelim, gerçekleri tanıyın, savaşı tanıyın dediğinizde ise, cin çarpılmışa dönüyorsunuz. “Bana göre değil” diyerek geri çekiliyor ve sağa-sola yatıyorsunuz. Gerçekliğinizi araştırın, böyle olduğunuz ortaya çıkar. Kutupları, kıtaları bırakın, sizi kabul edecek tek yer ülkenizdir. Fakat oradan da sanki kara yılandan kaçar gibi kaçıyorsunuz. Bu korkunç bir olay, ama yaşam gerçeğinizdir. Neden böyle olduğunuzu sorgulamalısınız. Bir an önce zaferi yaratması gerekenler, verdikleri söze göre o dağları yaşam yerine dönüştürmesi gerekenler, oradan ne zaman kurtulacağını düşünüyorlar. Hatta bazıları ölerek kurtulacağını düşünüyor. Nitekim bu da intihar mantığıdır. Gidip Kuzey‟de ölmek için ucuz savaşacak, yoksa yaşamı geliştirmek için değil. Bir toplantıdan kaçıyor, bir savaş planını geliştirme çabasına girmiyor, ama yine de savaş istiyorlar. Siz savaş için ciddi bir toplantı, ciddi bir plan yapmıyorken, nerede ve nasıl bir savaş istiyorsunuz? Savaş isteminizin yalan olduğu aslında buradan belli oluyor. 

En sıradan bir hazırlığı yapmıyor, ama en zor alanda savaş istiyor, ondan sonra da ölecek. Eğer çoğunuzun durumu bu değilse, o zaman bana istediğinizi söyleyebilirsiniz. Eğer durumunuz buysa, o zaman deli değil de nesiniz? Demek ki, önce deliliğe karşı savaş vermeyi bilmeniz gerekir. Yiğitlik, deliliğe kendi kişiliğinizde set çekmektir. Yoksa her gün gözümüzün içine gire gire adam olduğunuzu da, akıllı olduğunuzu da kanıtlayamazsınız. Ben mi size böyle kalın dedim? Hayır, ben kendimi tanıdığımdan beri müthiş öğretmeye ve yürütmeye çalıştım. Bu yaşta olmama rağmen ben de kendimi kurtarmak için, düşünmek ve çalışmak zorundayım. Öyle dayanacağımız güçlü kudretler, kuvvetler de yok. Öz gücümüze dayanmaktan başka çaremiz yok. Bana dayanmayın, benim gerçeğim bu kadar. Anlamaya varsanız, tartışalım. Cesur olun, korkmayın, adam gibi anlamaya çalışın, ağlamayın da. Kimse sizi zorlamıyor. Bütün bunları şunun için söylüyorum; acaba içinizde bazıları yavaş yavaş vicdanlı, akıllı, sağduyulu ve anlayışlı olarak, “ben bu sefer doğruya varım” diyecek mi? Acaba içinizden bu yiğitliği, bu dürüstlüğü gösterecek olan kişi çıkar mı? Bu büyük eleştiriyle amacımız, açığa çıkardığımız gerçeği aşıp, kabul edilebilir, dolayısıyla başarılabilir tarza “varım” diyen gücü, kişiyi ortaya çıkarmaktır. Hepiniz için bu şansın değerlendirilmesi gerektiğini önemle vurguluyoruz. Aksi halde size yazık olur, sizi savaşa hiç göndermemek gerekir. Savaşa gideceğinize kaçın, eski sanatınıza devam edin. Bana güvenerek ya da yanlış temelde katılarak savaşmaya gelmeyin. Eğer benim tarzıma ulaşmışsanız, size onay verebilirim, aksi halde saflarımıza gelmeyin.

Bazılarıyla gece-gündüz konuşuyorum, “kendimizi esas aldık” diyorlar. Kendinizi esas almanız bitiştir, kendinizi esas almayı bırakın diyorum. Ancak kendilerini bir şey sanıyorlar. Çoğunuzun adam olma ve yiğitlik anlayışı, inanılmaz ölçüde kendi zavallılıklarına sevdalanma tarzındadır. Olmuyor, siz bu tarzınızla sınıfta kalmışsınız, niye bunda ısrar ediyorsunuz diyoruz, onlar ise “yiğitlik budur” diyorlar. İşte Kürt kişiliğinin çok tehlikeli bir özelliği daha; mal benim olsun, can benim olsun da nasıl olursa olsun. Bu tutum müthiş çirkin bir bencilliktir. Bu, bütün zenginlik değerleriyle, güzellik değerleriyle alay etmektir. Sizin yiğitlik tarzınız, böyle bir bencilliktir ve hastalıklıdır. Madem durumunuz böyledir, o halde hata neredeydi, ben bu durumunuza nasıl katlandım? Hem Önderim diyeceğim hem de bu durumunuzu önleyemeyeceğim, bunu nasıl anlamalıyız? İşte ben de her gün bunları kendime soruyorum. Fakat yine de tedbirimi aldım. Ben kendimi yaşatıyorum, fakat siz kendinizi yaşatamazsınız. Planlı olduğum şimdiye kadarki yaşamımdan anlaşılmıştır. Ne olursa olsun yoktan var ettim ve kendimi uzun süre yaşattım. Ama verdiğimiz tüm imkanlara rağmen, kendini yaşatamayan ve kolay kaybeden de sizsiniz. Şimdi sizi nasıl yaşatmak gerekir? Devrime girildi mi her şey olağanüstüleşir, ayaklanmaya geçer ve hem ideolojik hem düşünsel hem de ruhsal patlamaya dönüşür. Ancak sizde bu gelişmiyor. Görüyorsunuz, halen diriliğim, isyancılığım çok ileri düzeyde ve bende bıkma-usanma yok. Hele o dağlarda olsam, hareketli alanlarda olsam, daha fazla fırtına gibi olurum. Oysa sizler can çekişen varlıklara benziyorsunuz. Neden böylesiniz? Bir çok pratikte ortaya çıktı ki, şikayet edilmedik tek bir yanınız bile kalmamış. Vicdanlıysanız, bunun nedenlerini kendinize sorun ve cevaplandırın. Oysa bu sorulara verdiğiniz karşılık, “ben bu duruma karşı ancak ağlarım” demek oluyor. İnsan bu durumunuza üzülüyor. Halbuki yiğit adam ağlamaz.

Ağlayıp sızlamadan bu sorulara doğru cevap verin. Sizi gerçeklerle karşı karşıya getirmek istiyoruz, ama gerçekler sizi öldürüyor. Ulusal gerçekler, toplumsal gerçekler, savaş ve parti gerçekleri sizi öldürüyor. Halbuki gerçeklerimiz sizi yaşatmalıydı. Ben bunca çabaya rağmen, yoruldum, yapamıyorum demiyorum. Ve sürekli yaratıyorum. Ancak bütün bu çabalarımıza rağmen, neden bir adım ileri gidemiyorsunuz? Bu gencecik yaşta kurumuşsunuz. Size ne oldu? Neden bu kadar çaresizsiniz? “Çaresiziz çünkü çok kötü yetiştirildik, bizi kötü çarptılar” diyeceksiniz. Ne yapalım, bu bir kölelik kanunudur. Gerçekliğimiz bu ve bu gerçekliği parçalamaktan başka çaremiz yok. Onu da size öğretiyoruz, öğrenmeye gelin. Bir sigaraya gösterdiğiniz ilgiyi, altın değerindeki yaşamsal öğretiye gösterin diyoruz, ancak orada canınız sıkılıyor, yan yatıyorsunuz. O zaman sizi nasıl yaşatacağız? Bu kölelik gerçeğinden kurtulmanın başka yolu da yok. İnanılmaz ölçüde gerçeklere bağlıyım. Siz, bu kölelik gerçeğinden çıkış yolunu bana gösterin, ben size hem de inanılmaz ölçüde müthiş bağlanayım. “Ben yaşatırım, başarırım” deyin ve en büyük hizmeti benden bekleyin. Ama o gücünüz de yok. O açıdan acaba gerçekten anlamaya yanaşacak mısınız diyorum. Bu soruların cevabını vicdanınıza sorun veya vicdanınız yoksa edinin. Sorunlardan kaçmakla bir yere varılamaz. Eğer sorun, fedakarlıktan kaçınmanız olsaydı, bunu değişik ele alırdık. Ancak sorun bu değil, çünkü benden daha fazla cesur ve fedakar olduğunuzu biliyorum. Ama cesaretin de, fedakarlığın da yerinde olmayanı çok tehlikelidir. Sizde bunu görüyorum. Adeta “bizim büyük günahlarımız var, kurban olmamız gerekiyor, bunun için cesaret ve fedakarlık gösteriyoruz” şeklinde bir yaklaşımınız var. Sizde kurban olmanın cesareti ve fedakarlığı var. 

Ancak biz bunu kabul etmiyoruz. Neye ve kime kurban olacaksınız? Bu anlayışlar yanlıştır. Ben bir damla kanımı sizin gibi kullanmam, boşa akıtmam. Kendi çizgim, kendi tarzım vardır. Nefes alış verişlerimi bile ona göre ayarlarım. Unutmayın ki, siz oluk oluk kanınızı akıtıyorsunuz, ama akıttığınız kan Önderlik tarzının gereklerine göre değil, kanınızı çoğunlukla da düşmanın oyununa gelmiş bir tarzda akıtıyorsunuz. Neden böyle yapıyorsunuz? Size kanınızı böyle akıtın diyen var mı? Ben size bunu dayatıyor muyum? Önderlik tarzı ortadadır, Önderliğin attığı her adım, söylediği her söz bellidir. Bütün bunları anlasaydınız, görkemli bir öğrenci olurdunuz. İçinizden bazı komutanlar da çıkardı ki, değil kendi ülkesinde bir köyünü fethetmemek, ülke bile ona dar ve yetersiz gelirdi. Oysa siz ilk çağlardan daha kötü durumdasınız. Bizim okul sistemimiz Eflatun‟un okuluna, Sokrat‟ın okuluna benzer. Yunanlı bütün komutanlar o okullardan geçmişlerdi. İskender de oradan çıktı, Aristoteles‟in öğrencisiydi. İskender otuz üç yaşında öldüğünde, üç kıtayı fethetmişti. Avrupa‟dan girdi, Asya‟dan çıktı, Afrikayı ve ulaşılması gereken uygarlık yollarını tuttu. Ancak siz daha kendi doğduğunuz köye bile fethedici bir tarzda yaklaşmıyorsunuz. Bir çoğunuzun yaşı da en az otuz civarındadır. Peki, kendi kendinize nasıl “komutanız” diyeceksiniz? O İskender ki, kölelik döneminde yaşıyordu ve Hindistan‟daki HindiKuş Dağlarını, bütün Torosları, bütün Kürdistan dağlarını, Arabistan çöllerini, Mısır çölünü, İran‟ı aştığında henüz otuz üç yaşındaydı. Peki, siz ne zaman bir köyü fethedeceksiniz? Aranızda bir köyü fethetme planını yapan kimse var mı? Bırakalım bir köyü, bir ilişkiyi fethetme, akıllı bir işi yapma planınız var mı? Neden ülkenizde bir karış yerde sağlıklı kalmayı beceremediniz? Bırakalım onu, neden sıradan bir göreve hakkını veremediniz? Bunlar önemli sorulardır ve cevabını vereceksiniz.

Delilik teorisiyle beni uzun süre oyalayamazsınız, artık yavaş yavaş akıllanmalısınız. Bu yalan dolan kişiliği aşmalısınız. Halen bunun gerekliliğini anlamayacak mısınız? Halen beni aldatmaya, kandırmaya mı çalışacaksınız? Düşman her tarafımızı sarmış, direnecek misiniz, kaçacak mısınız, yenilecek misiniz, başaracak mısınız? Birbirimize bağlı mıyız, birleşmek istiyor muyuz, istemiyor muyuz? Düşmanımız var mı, yok mu? Bu değerleri savunmak istiyor muyuz, istemiyor muyuz? Bu soruları kendinize sormadan mı, “ben varım” diyeceksiniz; o zaman siz neye varsınız? Düğünlere bile sizin gibi gidilmez. Aksi halde, “bırak yoldaş, bu iş başarılmaz, düşman mutlak egemendir ve o her şeye kadirdir, senin direnişin, senin davan başından beri kaybedilmiştir” diyeceksiniz ki, bu da düşmanın düşüncesidir. Eğer öyleyse “yiğitliğe toz kondurmamak için, el alem bu kadar ilerlemişken bizim de bir sesimiz olsun” diye mi burada geziyorsunuz? Bu, namusu en kötüsünden kurtarma tarzıdır. Bu Kürt tarzıdır ve hiçbir şey de yaratmaz. Lütfen bizi kandırmayın. Bu ülke için biraz akıllı olmayı başarabildiğime inanıyorum. Düşmana bunu gösterdim. Siz de bizi aldatmayın veya en az düşman kadar ciddi olun. Nitekim düşman, bizim günlük perspektiflerimizi dikkate alarak yöneliyor. En üst düzeyde Genelkurmay, karargahımızın dibine kadar savaşı yürütüyor. Bunu da bizim perspektiflerimizi esas alarak yapıyor. Maalesef bizimkiler hazırlıklarını henüz perspektiflere, talimatlara göre tamamlayamamışlar. Bu konuda eksiklik bizdedir, düşmanda değil.

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN

YORUM GÖNDER

ZİYARETÇİ YORUMLARI

BENZER KONULAR

15 AĞUSTOS ATILIMI BİR KEZ DAHA DOĞRULANMIŞ VE ZAFERE OLAN İNANCI SARSILMAZ KILMIŞTIR!

ÖLÜMSÜZLÜK,BİRAZ DA KAHRAMANCA DİRENİŞTEN GEÇER

ÖNDERLİĞİN 29 HAZİRAN 1999 İDAM KARARI

ÖNDERLİK SAVUNMALARINDA KUANTUM  

AŞK ÖZGÜRLÜĞÜ ARAYIŞTIR

PKK'YE DAYATILAN TASFİYECİLİK VE TASFİYECİLİĞİN TASFİYESİ

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ  CEVAP  

MEŞRU SAVUNMA BİLİNCİ

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ CEVAP

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ  CEVAP  

ÖZGÜRLÜK PROBLEMİ (1. BÖLÜM)

ÖZGÜRLÜK PROBLEMİ (2. BÖLÜM)

TOPLUMSAL ADALETİN HUKUKLA OLAN İLİŞKİSİ

EMEK VE TOPLUM (1.BÖLÜM)

EMEK VE TOPLUM (2.BÖLÜM)

ETİK-ESTETİK ÜZERİNE 1.BÖLÜM

ETİK-ESTETİK ÜZERİNE (2. BÖLÜM)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 1 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 2 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 3 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 4 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 5 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 6 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 7 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 8 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 9 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 10 E MİN)

KOMPLO ORTAMININ OLUŞUMUNA DAİR-I

İMRALI ADASINDA CEZAEVİ YAŞAMIMA DAİR

KOMPLO ORTAMININ OLUŞUMUNA DAİR-II

DEVRİMCİ HALK SAVAŞINA KARŞI NATO’NUN GLADİO SAVAŞLARI

‘YA ÖZGÜR YAŞAM YA SOYKIRIM!’-1-

ÖZGÜRLÜK ÇOCUKLUKTA BAŞLAR

‘YA ÖZGÜR YAŞAM YA SOYKIRIM!’-2-

DEMOKRASİNİN ÖNCÜLÜĞÜNÜ HALKIMIZ YAPACAKTIR 

GÜZELLİĞİN İÇERİĞİNDE TOPLUMSALLIK VARDIR, KOLEKTİVİZM VARDIR

UCUZ YAŞAM YOKTUR, UCUZ YAŞAM ÖLÜMDÜR

YAŞANAN PATLAMA OLAYI TARİHLE EN ŞİDDETLİ HESAPLAŞMADIR

ZEMİNİMİZ SON DERECE DEVRİMCİDİR

NASIL YAŞAMALI?

RUHUMU SATMAMAM ÖZ SAVUNMAMDIR

DEMOKRATİK ANAYASAL ÇÖZÜM GELİŞMEZSE HALKIN DİRENME HAKKI VARDIR!

DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜNÜN ARAYIŞÇISI OLMAK

KÜRT HALKININ ÖZGÜRLÜK İRADESİ BENİ UMUTLANDIRIYOR

PKK BİR ÖZGÜRLÜK HAREKETİDİR

KARARLIYIZ KESİN KAZANACAĞIZ

DEVRİM BÜYÜK BİR GÖNÜLLÜLÜK OLAYIDIR

ÖZGÜRLÜĞE GÖZÜNÜ DİKMEYEN ÖZGÜR OLAMAZ

PKK EVRENSEL BİR HAREKETTİR

PKK, MEZHEPLER MOZAİĞİDİR

ÖZGÜRLÜK OLMADAN ETİK VE ESTETİK OLMAZ

KADIN KURTULMADAN

DEMOKRATİK ULUS KÜLTÜRÜ

CHE GERİLLA TARZININ BÜYÜK TUTKUSUDUR

SOSYALİZM CİNSLER ARASI UÇURUMUN VE EŞİTSİZLİĞİN YIKILMASIDIR

PKK, BÜYÜK YAŞAYANLARIN PARTİSİDİR

GÖÇ, GÖÇ...

DEVRİM, KENDİ İÇİNİ NETLEŞTİRME HAREKETİDİR (1. BÖLÜM)

DEVRİM, KENDİ İÇİNİ NETLEŞTİRME HAREKETİDİR (2. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK  (1. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (2.BÖLÜM)

KÜRT AŞKI

TOPLUMUN ÖZGÜRLEŞMESİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (3.BÖLÜM)

SINIRSIZLIK VEYA MEZOPOTAMYALI OLMAK

ALEVİLİK KARDEŞLİĞİN ÖZÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (4.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA DEMOKRATİK MODERNİTE ÇÖZÜMÜ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (7.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (8.BÖLÜM)

ÖNDERLİK GERÇEĞİ VE PKK DENEYİMİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (9.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (10.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (11.BÖLÜM)

BİZİM ÖYKÜMÜZ BİR HALKIN DİRİLİŞ ÖYKÜSÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (12.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (13.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (14.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (15.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (16.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (17.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (18.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (19.BÖLÜM)

KÜRT HALKININ EN BÜYÜK SİLAHI PKK’DİR

PARTİLEŞME HALK TARİHİMİZİN VE İNSANLIĞIN EN ANLAMLI İFADESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (20.BÖLÜM)

ORTADOĞU TOPLUMUNUN İKİNCİ BİR KADIN DEVRİMİNE İHTİYACI VARDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (21.BÖLÜM)

PARTİLEŞME; YÜCE HALK TARİHİMİZİN KUTSAL YÜRÜYÜŞÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (22.BÖLÜM)

PARTİMİZİN ÇIKIŞ TARZINA UYGUN YETİŞMEK PARTİ ŞEHİTLERİNE SAHİP ÇIKMAKTIR

PKK EN ZORU BAŞARAN HAREKETTİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (23.BÖLÜM)

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (24.BÖLÜM)

PKK; KÜRDİSTAN HALKININ GERÇEK OKULUDUR, TOPLUMSAL BİLİNCİNİ KAZANDIĞI, SAVAŞMASINI ÖĞRENDİĞİ BİR OKULDUR

BAŞARI YOLUNA GİREN PARTİ MİLİTANLIĞI KESİN ZAFERİ KAZANIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (25 .BÖLÜM)

PKK TARİHİ ÖNDERLİK TARİHİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (26.BÖLÜM)

PKK TARİHİ YENİLMEZLİK TARİHİDİR

KÜRDİSTAN ROMANI

PKK TARİHİNİ İYİ BİLMEYENLER PKK KİŞİLİĞİNİ DOĞRU TEMSİL EDEMEZLER

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(27.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(28.BÖLÜM)

PKK VE KÜRT HALKI ARTIK TASFİYE EDİLEMEZ

PKK, BİR İNSANLIK SAVAŞIMININ ÖZNESİ DURUMUNDADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(29.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(30.BÖLÜM)

PKK’LİLEŞME HİÇ ŞÜPHESİZ SOSYALLEŞMEDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(31.BÖLÜM)

PKK HAREKETİ TARİHİ OLARAK BİR YARGILAMA HAREKETİDİR(1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (32.BÖLÜM)

PKK HAREKETİ TARİHİ OLARAK BİR YARGILAMA HAREKETİDİR (2.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(33.BÖLÜM)

PKK'DE YAŞAMIN TEK ŞARTI DÜŞMANIYLA BOY ÖLÇÜŞTÜRMEDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (34.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (35.BÖLÜM)

PKK'LİLİK EN SOYLU DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞ DEMEKTİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (36.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(37.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(38.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(39.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(40.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(41.BÖLÜM)

PKK'NİN ŞARTLARI , YAŞAMIN ŞARTLARIDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLK (42.BÖLÜM)

BU SAVAŞ HALK SAVAŞIDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (43.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (44.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (45.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (46.BÖLÜM)

PKK'LİLİK GERÇEKÇİ OLMADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (47.BÖLÜM)

''1990’LARDAN SONRAKİ DEVRİMCİ HALK SAVAŞI, KÜRDİSTAN POLİTİKALARINI BOŞA ÇIKARMIŞTI''

''ADIM ABDULLAH''

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (48.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA DEMOKRATİK MODERNİTE ÇÖZÜMÜ

SAVAŞ VE SANAT

PKK’NİN SORUNLARA GETİRDİĞİ YENİ ÇÖZÜM MODELİ

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (49.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (2.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN'IN VARLIĞI VE ÖZGÜRLÜĞÜ ÖZ SAVUNMASIZ OLAMAZ

YENİ DÖNEMDE PKK’NİN KİMLİĞİ VE ANLAMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (50.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (51.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (4.BÖLÜM)

PKK BİR İNSANLIK SAVAŞIMININ ÖZNESİ DURUMUNDADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (52.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (53.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (54.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (7.BÖLÜM)

PKK'NİN TARİHE AĞIRLIĞINI NASIL KOYDUĞUNU VE HALKININ KURTULUŞ SEVİNCİNİ BU GÜNLERDE NASIL YÜKSEKLERE ÇIKARDIĞINI İSPATLAR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (55.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (8.BÖLÜM)

PKK’DEKİ DÖNÜŞÜMÜN ÖZÜ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (56.BÖLÜM)

BİR KİŞİNİN GÜCÜNÜ BELİRLEYEN YAŞAM FELSEFESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (57.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (58.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (2.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (59.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (3.BÖLÜM)

ÖNDERLİK GERÇEĞİ, BAŞARIYA KİLİTLENMEKTİR

MEŞRU SAVUNMA PERPEKTİFLERİ (1.BÖLÜM)

SANATIN DEVRİMCİ İŞLEVİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (1. BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA PERSPEKTİFLERİ (2.BÖLÜM)

SANAT, EDEBİYAT VE RUH

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (2. BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA PERSPEKTİFLERİ (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (3. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (4. BÖLÜM)

İLKEL MİLLİYETCİ VE OPORTÜNİST YAKLAŞIMLAR, BİRLİK DEĞİL ÇATIŞMA DOĞURUR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (5. BÖLÜM)

BİR HALKIN MÜSLÜMANLIĞINA SAHİP ÇIKMASI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (6. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (7. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (8. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (9. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (10. BÖLÜM)

HALK TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (4.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK  GEREKÇESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (11.BÖLÜM)

FELSEFE’NİN KISACA TANIMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (12.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (13.BÖLÜM)

HALK TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (14.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (15.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (16.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (17.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (18.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (19.BÖLÜM)

PKK'YE KARŞI GLADİO SAVAŞLARI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (20.BÖLÜM)

TASFİYE PLANI ‘DEMOKRATİK AÇILIM’ ADI ALTINDA PİYASAYA SUNULDU

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (21.BÖLÜM)

PKK’NİN ASIL BUNDAN SONRA ROLÜNÜ BAŞARIYLA OYNAMASI GEREKİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (22.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (23.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (24.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (25.BÖLÜM)

TARİHİ HESAPLAŞMA GÜNLERİNDEYİZ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (26.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (27.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (28.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (29.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (30.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (31.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (32.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (33.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (34.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (35.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (36.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (37.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (38.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN KÜLTÜRÜ ÜZERİNDE ZORAKİ ASİMİLASYON POLİTİKALARI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (39.BÖLÜM)

KÜRTLERİN KÜLTÜREL SOYKIRIMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (40.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (41.BÖLÜM)

KADIN VE TOPLUMSAL DEVRİM (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (42.BÖLÜM)

KADIN VE TOPLUMSAL DEVRİM -2

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (43.BÖLÜM)

KÜRDİSTANİ VE EVRENSEL

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (44.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (45.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (46.BÖLÜM)

1985 YILINDA ALMANYA MERKEZLİ NATO GLADİOSU PKK'YE KARŞI HAREKETE GEÇİRİLDİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (47.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (48.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (49.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (50.BÖLÜM)

YAŞAMAK ÖLMEKTEN DAHA ZORDUR VE BEN ZOR OLANI TERCİH ETTİM

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (51.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (52.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (2.BÖLÜM)

YÜCELTECEK TUTUMLARA, KARARLARA ULAŞMAK

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (53.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (54.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (4.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (55.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (56.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (57.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (7.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (58.BÖLÜM)

BERİTAN ÇİZGİSİNİ TAKİP EDİN!

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (8.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (59.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (9.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (60.BÖLÜM-SON)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (10.BÖLÜM)

15 ŞUBAT KOPLOSU 21. YÜZYILIN EN BÜYÜK KOPLOSUDUR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-1)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-2)

YÜCELTECEK TUTUMLARA KARARLARA ULAŞMAK (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-3)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-4)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (6.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (7.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (8.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (9.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (10.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (11.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA TEKNOLOJİK DEVRİM VE EKOLOJİK-TOPLUM

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (12.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (13.BÖLÜM)

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (14.BÖLÜM)

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (15.BÖLÜM)

GERÇEĞİN, ADALETİN VE SEVGİNİN ARAYİŞÇİLARİNA

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (16.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (17.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (18.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (19.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (20.BÖLÜM)

KADIN GERÇEKLİĞİ (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (21.BÖLÜM)

KADIN GERÇEKLİĞİ (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (22.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (23.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (24.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (25.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (26.BÖLÜM)

MAZLUM YOLDAŞIN ANISI YOLUMUZU AYDINLATAN SÜREKLİ BİR MEŞALEDİR!

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (27.BÖLÜM)

BAHARA YAŞAM GÜCÜ KADAR GÜÇLÜ VE CANLI KARŞILIK VERELİM!

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (28.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (29.BÖLÜM)

MAZLUM DİRENİŞCİLİĞİ PARTİNİN BÜYÜK RUHUDUR

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI ULUSAL KİMLİĞE, ÖZGÜRLÜĞE DÖNÜŞ HAMLESİNDE ZAFERİN KANITIDIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (30.BÖLÜM)

HER NEWROZ SÜREKLİLEŞEN BİR YENİLENMEDİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (31.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (32.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (33.BÖLÜM)

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK! (1.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (34.BÖLÜM)

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK! (2.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (35.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (1.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (36.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (2.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (37.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (3.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (38.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (39.BÖLÜM)

AGİT'İ ANMAK, O'NU ANLAMAKTIR!

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (40.BÖLÜM)

AGİT YOLDAŞ, PKK'DE ŞEKİLLENDİRİLMEK İSTENİLEN MİLİTAN KİŞİLİKTİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (41.BÖLÜM)

AGİT YOLDAŞI ÇÖZÜMLEMEK ARGK’Yİ ÇÖZÜMLEMEK DEMEKTİR (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (42.BÖLÜM)

HALK SAVAŞI ÖZGÜRLÜK SAVAŞIDIR, KAHRAMANLAR SAVAŞIDIR (1.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK DÖNEMİ ŞEHİTLERİNE BAĞLILIK, SAVAŞAN HALK KAHRAMANLIĞI GERÇEKLİĞİNE ULAŞMAKLA MÜMKÜNDÜR

AGİT YOLDAŞI ÇÖZÜMLEMEK ARGK’Yİ ÇÖZÜMLEMEK DEMEKTİR (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (43.BÖLÜM)

KIZILDERE ŞEHİTLERİNE BAĞLILIĞIMIZI TÜRKİYE DEVRİMİ’NE YENİDEN SARILARAK GÖSTERELİM (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (44.BÖLÜM)

KIZILDERE ŞEHİTLERİNE BAĞLILIĞIMIZI TÜRKİYE DEVRİMİ’NE YENİDEN SARILARAK GÖSTERELİM (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (45.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (46.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (47.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (48.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (49.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (50.BÖLÜM)

İMRALI NOTLARINDAN GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (51.BÖLÜM)

SAVAŞLA YAŞAM HAKKI KAZANILMIŞTIR

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (52.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (53.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (54.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (55.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (56.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(6.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (57.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(7.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (58.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I.CİLT (59.BOLUM)

BEN ÖZGÜRLÜĞÜN KOMUTANIYIM

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I.CİLT (60.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (61.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (62.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (63.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (64.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (65.BÖLÜM)

HEDEF ÜLKE VE ÖZGÜRLÜK SAHİBİ OLMAKTIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (66.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (67.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (68.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (69.BÖLÜM)

KOMPLE DEVRİMCİLİK KOMPLE KİŞİLİK İSTER

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (70.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (71.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (72.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN PKK'NİN DAMGASINI TAŞIMAKTADIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (73.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (74.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (75.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (76.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (1.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (77.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (78.BÖLÜM)

SAVAŞ BİR KURAL İŞİ, BİR ÖZ İŞİ, İLKE İŞİ, BİR ÖRGÜT İŞİDİR; SAVAŞ DEVRİMCİ YAŞAM İŞİDİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (79.BÖLÜM)

SOSYALİZM ÖZGÜRLÜK İNANCI VE BİLİNCİDİR

DERSİM’DE KIŞLA KÜLTÜRÜ ÜZERİNE

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR (1.BÖLÜM)

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR (2.BÖLÜM)

HAKİ KARER YOLDAŞIN ANISINA

HAKİ KARER, HİÇBİR ÇIKAR GÖZETMEKSİZİN DOĞRULARI YÜREĞİ İLE SAVUNUYORDU

PKK BİR İNSANLIK HAREKETİDİR

BU BAŞARI TARZINI HİÇ KİMSE ÖNLEYEMEZ

ZİLAN KADININ DİRİLİŞİDİR

ZİLAN YAŞAM MANİFESTOSUDUR (1.BÖLÜM)

ZİLAN YAŞAM MANİFESTOMUZDUR (2.BÖLÜM)

ZİLAN’I ÇÖZÜMLEDİK, ZİLAN BİR AŞK…

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (1.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (2.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (3.BÖLÜM)

BİZ KAYALIKLARDAN KÖK SALIP YEŞEREN BİR HAREKETİZ (1.BÖLÜM)

BİZ KAYALIKLARDAN KÖK SALIP YEŞEREN BİR HAREKETİZ (2.BÖLÜM)

PKK FELSEFESİ VAR OLANLA YETİNMEMEK, HEP FAZLASINI DÜŞÜNMEK VE BAŞARMAKTIR

BİR HALK DİRENMEYE KARAR VERİRSE, HER TÜRLÜ GERİCİ EMPERYALİST HESAPLARI BOŞA ÇIKARIR

BENİM YAŞAMIM SADECE BİR ULUSUN HİKAYESİ DEĞİL, İNSANIN ÖZGÜRLEŞMESİNE DE EN GERÇEKCİ CEVAPTIR

ÖLÜMSÜZLÜK BİRAZ DA KAHRAMANCA DİRENMEKTEN GEÇER

TÜMÜYLE ŞEHİTLERE VE ZİNDAN DİRENİŞÇİLERİNE SELAMIMIZ; SAĞLAM BİR PRATİKTİR (1.BÖLÜM)

TÜMÜYLE ŞEHİTLERE VE ZİNDAN DİRENİŞÇİLERİNE SELAMIMIZ; SAĞLAM BİR PRATİKTİR (2.BÖLÜM)

İMRALİ KAYALIKLARINA ZİNCİRLENDİM!

BİLİMİN ETİKTEN YOKSUN GELİŞMESİ, ÇAĞDAŞ HASTALIKLARIN TEMELİDİR

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI: ÖZEL SAVAŞ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI: ÖZEL SAVAŞ (2.BÖLÜM)

DEVRİMLER EN YAKICI SÖZ VE EYLEMDİR

YENİDEN DOĞUŞLARI SAVAŞLA GERÇEKLEŞTİRECEKSİNİZ

DEVRİM MUAZZAM ÖZGÜRLEŞME İMKANI VERİYOR

KADIN SORUNU ÇÖZÜMLENDİĞİ ORANDA DEVRİMLER GÜÇ KAZANIR

SAVAŞ BİR HALKI KENDİNE GETİREN KÖKLÜ BİR EYLEMDİR (1.BÖLÜM)

DEMOKRATİK MODERNİTENİN YENİDEN İNŞA SORUNLARI

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (1.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (2.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (3.BÖLÜM)

DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜNÜN ARAYIŞCISI OLMAK

YEREL, BÖLGESEL SORUNLAR VE DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜ

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (4.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (5.BÖLÜM)

DEVRİMLER EN YAKICI SÖZ VE EYLEMDİR (2.BÖLÜM)

BİZDE ŞEHADET YAŞAYAN KAYNAKTIR, YAŞATAN KAYNAKTIR

ULUS-DEVLET KISKACINDA KÜRTLÜĞÜ SAHİPLENMEK

PARTİ HALKI KÖLELİKTEN ÖZGÜRLÜĞE TAŞIYAN KÖPRÜDÜR

BENİM DURUMUM, GERÇEKLEŞEN VE ÖZGÜR KİMLİKLİ BİR HALK OLAYIDIR (1.BÖLÜM)

BENİM DURUMUM, GERÇEKLEŞEN VE ÖZGÜR KİMLİKLİ BİR HALK OLAYIDIR (2.BÖLÜM)

15 AĞUSTOS ATILIMI’NIN ESAS ANLAMI, SİZİN BÖYLE SAVAŞMAYA CESARET EDEN BİR HALK DURUMUNA GELMENİZDİR

15 AĞUSTOS ATILIMI SİZİ SAVAŞAN BİR HALK DURUMUNA GETİRMEKLE EN BÜYÜK BAŞARISINI ORTAYA ÇIKARMIŞTIR

PARTİMİZ KENDİNİ KANITLAMIŞ BİR PARTİDİR

SAVAŞAN HALKIMIZA!

FİZİKİ VE KÜLTÜREL TASFİYE

BENİ TARTIŞMAK, BİR HALKIN KADERİNİ TARTIŞMAKTIR

BİZ HER ZAMAN DOĞRULAR İÇİN YAŞADIK

BUNDAN SONRASI KESİN ZAFERE DOĞRU YÜRÜMEDİR

SİZ YAPACAK VE SİZ BAŞARACAKSINIZ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI GERİLLASIZ DÜŞÜNÜLEMEZ

İMHACI SÖMÜRGECİLİĞİN YAŞAMINA“HAYIR” DEDİK

GERİLLA…

ÜLKEYE, PARTİYE VE ÖNDERLİĞE BÜYÜK SADAKATLE BAĞLILIĞIN ŞEHİDİDİR

ÖZGÜRLÜĞE GÖZÜNÜ DİKMEYEN ÖZGÜR OLAMAZ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI GERİLLASIZ DÜŞÜNÜLEMEZ (2.BÖLÜM)

GER QONAX BAŞ NEYÊ VEKOLANDIN KESAYET BAŞ NAYÊ DAHÛRANDIN

ULUSUN GERÇEK TEMSİLCİ GÜÇLERİ HALK MECLİSLERİDİR

İDEOLOJİK KİMLİK VAZGEÇİLMEZ BİR OLGUDUR

ÖZGÜRLÜK İDEOLOJİSİ, İNSANI MÜTHİŞ SAVAŞTIRIRSA ÖZGÜRLÜK İDEOLOJİSİDİR

PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM

KADIN ORDULAŞMASINA DOĞRU

YAŞANAN PATLAMA TARİHLE HESAPLAŞMADIR (1.BÖLÜM)

“HAKİ PARTİMİZİN SİYASİ VE ASKERİ RUHUYDU''

DEMOKRATİK VE EKOLOJİK TOPLUM (1.BÖLÜM)

DEMOKRATİK ULUS KÜLTÜRÜ

TARİH İLE HESAPLAŞMA

ORTADOĞU SAVAŞLARI NASIL SONUÇLANABİLİR?

ZİLAN VE SEMA TARİHİN VE KADININ DİRİLİŞİDİR

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (1.BÖLÜM)

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (2.BÖLÜM)

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (3.BÖLÜM)

PKK’NİN ORTAYA ÇIKIŞI, SANATIN DİRİLİŞİDİR

BİZ DE KENDİ KENDİMİZİ YÖNETEBİLİRİZ

SANATIN YÜREĞİ DEVRİM İÇİN ATMALI (2.BÖLÜM)

SANAT, ZİHNİN VE RUHUN KANATLANMASIDIR (3.BÖLÜM)

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-1.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-2.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-3.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-4.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-5.BÖLÜM

SANATIN YÜREĞİ DEVRİM İÇİN ATMALI-2.BÖLÜM

SAVAŞ ÖRGÜTÜ KADAR, SANAT ÖRGÜTÜNE İHTİYAÇ VARDIR

MÜCADELE ÖNCELİKLE ZİHNİYET ALANINDA KAZANILMALIDIR

DÎROKA MÊTINGERIYÊ Û CIVAKA ÇÎNDAR

II-CIVAKA KOLEDAR Û MÊTINGERÎ

III- CIVAKA FEODAL Û MÊTINGERÎ

IV-CIVAKA KAPÎTALÎST, MÊTINGERÎ Û SERXWEBÛNA NETEWEYÎ

MÊTINGERÎ Û PÊVAJOYA KAPÎTALÎZMÊ YA REKABETA SERBEST

EMPERYALÎZM, MÊTINGERÎ Û SERXWEBÛNA NETEWEYÎ

DI NAVBERA HER DU ŞERÊN PARVEKIRINÊ YÊN EMPERYALÎST DE REWŞA CÎHANÊ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-1.BÖLÜM

REWŞA WELATÊN SOSYALÎST

REWŞA MÊTINGEH Û TEVGERÊN RIZGARIYA NETEWEYÎ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-2.BÖLÜM

ÇÎNA KARKER Û KOMÎNÎST

DEMOKRATİK MODERNİTEYİ YENİDEN İNŞA GÖREVLERİ -1.BÖLÜM

DEMOKRATİK MODERNİTEYİ YENİDEN İNŞA GÖREVLERİ -2.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-3.BÖLÜM

PKK ÖNDERLİĞİ HALKÇIDIR VE BAĞIMSIZDIR

CIVAKA KURDISTANÊ

B) DI SERDEMA FEODAL DE KURD Û KURDISTAN

3-DI HEGOMONYAYA TIRK U ÎRANIYAN DE KURDISTAN

C-DI NAV SÎSTEMA EMPERYALÎST DE KURDISTAN

İMRALI ADASINDA CEZAEVİ YAŞAMIMA DAİR

İMRALİ KAYALIKLARINA ZİNCİRLENDİM!

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN 1999 KOMPLO SÜRECİNİ DEĞERLENDİRİYOR

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -1.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -2.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -3.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -4.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -5.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -6.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -7.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -8.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-4.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -1.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -2.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -3.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -4.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -5.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -6.BÖLÜm

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -7.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -8.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -9.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -10.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-5.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-6.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-7.BÖLÜM

MÊTINGEHKIRINA KURDISTANÊ JI ALIYÊ KOMARA TIRKIYÊ VE

MÊTINGEHKIRINA BAŞÛRÊ KURDISTANÊ

MÊTINGEHKIRINA ROJHILATA KURDISTANÊ

DIVÊ JI BO ZIMANÊ KURDÎ CIHÊN AZAD WERIN AFRANDIN

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-8.BÖLÜM

II- CIVAKA BAKURÊ KURDISTANÊ PÊKHATEYA EKONOMÎK

PÊKHATEYA (YAPI) CIVAKÎ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-9.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-10.BÖLÜM

PROLETARYA

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-1.BÖLÜM

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK!-1.BÖLÜM

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK!-2.BÖLÜM

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-2.BÖLÜM

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-3.BÖLÜM

ŞOREŞA ME ŞOREŞA AFIRANDINA HEZKIRINÊ YE

DEVLET YERİNE DEMOKRATİK YÖNETİM

KADIN DOĞASI

SEVGİ ANLAMAYA DAYALI OLURSA ANLAMLIDIR

PERWERDE Û PÊKHATEYA ÇANDÎ

PÊKHATEYA NETEWEYÎ