APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (26.BÖLÜM)
APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (26.BÖLÜM)
0 Yorum
653
07-11-2021
 

TERBİYELİ OLMAYI BİLMEYEN ORDULAŞAMAZ VE PARTİLEŞEMEZ

Neyle karşı karşıya olduğunuzu her gün büyük bir özenle anlamaya ve bunlar için bazı doğruları vermeye çalışıyorum. Öyle anlaşılıyor ki, her gün biraz daha fazla öğrenmek ve öğretmek durumunda kalıyoruz. Böylesi bir durumda en tehlikeli şey, sizin gibi yaşama hiç de hakkını vermediği veya yaşama güç yetirebilecek durumda olmadığı, yaşamı özgürleştirmeye ve onurlandırmaya güç yetirmediği halde, yaşama cesareti göstermedir. Geriliğinizin veya her gün eleştirdiğimiz, büyük bir özenle gidermeye çalıştığımız bütün kusurlu, yetersiz yapılarınızın temelinde bu tutum yatar. Bir insan kendini bütünüyle doğrulaştırmaya, kazandırmaya, en azından yeterlilik ölçülerine ulaştırmaya sevk etmedi mi, ondan her türlü yetersizlik, olumsuzluk veya giderek daha kötü gelişmeler beklenir. Bağımsızlık, özgürlük ölçülerinden, çeşitli olumlu insan özelliklerinden bahsediyoruz. İnsan sürekli kendi üzerinde durmadığında, kendini çözüp buna ulaşabilecek gücü, kapasiteyi kendisinde yaratmadığında sorun yaratır, sorunların kaynağı haline gelir. Dünyada en sorunlu halk olma gerçeği de bundan ileri geliyor. Ben hiçbir zaman düşmanı karşıma alıp ne kadar vahşidir, ne kadar acımasızdır diye düşünmedim. Daha çok sizin gibileri karşımıza alıp ne kadar çözümsüzler, sorunlular, fazla güç yetiremez, fazla kendini ilerletemez durumdadırlar diye düşündük durduk. Kendinizi mutlaka bu temelde ortaya koyacak ve sorunları açığa çıkaracaksınız. Bu, işin tabiatı gereğidir. Belli bir noktadan sonra, artık kendini çözmeye doğru götürmek ve bunun gerekli kıldığı çabanın sahibi olmak şarttır. Aksi halde, gelenden gidenden tekme yersiniz, adam yerine konulmazsınız. Ağlamanın sızlamanın faydası olmadığı gibi, sizi daha da düşkünleştirip tokadı daha fazla yemenize yol açar.

İnsan durumlarınıza üzülüyor. Çaresizliği çok yoğun yaşadığınız, çözüm adı altında kendinizi fena hırpalattığınız için üzülüyorum. Elinizden çok az şey geliyor. Sağlam militanlar olma durumunuz yok. Biz bunu parti ölçülerimize vurduğumuzda, bir partili olmalı dediğimizde, her tarafınızdan yetersizlikler akıyor. Benim bütün iyiliğim, bütün zorluklara rağmen kendimi kısmen yaratabilmeme ve biraz kabul ettirmeme bağlıdır. Hiçbir ortama kendimi dayatmadığım gibi, gittiğim her yerde heyecan yaratırım. Biraz coşku, hatır, saygı, bir şeyler var, bir şeyler oluyor havasını getiririm veya en azından böyle bir tip olabileceğime dair umut yaratırım. Sizin durumunuz böyle değil. Sorunlara sağlıklı yaklaşmıyor, heyecanı düşürüyorsunuz. Umudu azaltıcı bir gidiş geliş veya yaşayış tarzınızın olduğunu iyi bilmeniz gerekir. Bir ortama girildiğinde, -bu savaş ortamı olabilir, parti ortamı da olabilir- mutlaka oranın havasından bir şeyler kapmak gerekir. Değerlendirmeler yaptığınızda bunu yansıtmalı ve kişiliğiniz, etrafına bir şeyler vermelidir. Kendini kütük gibi veya karabasan gibi dayatmak ne demektir? Ne kadar etkili, yetkili olduğunu göstermek için bazı sahtelikleri yapmayı nasıl kabul ediyorsunuz? Hak etmediği halde, söz sahibi olmak, yetki sahibi olmak, imkan, olanak sahibi olmak, mutlaka insanı olumsuzluğa, tehlikeli durumlara götürür. Aynı zamanda kendi hakkına, hukukuna saygılı olmayı bilmemek daha da kötü durumlara götürür. Bir insanda ölçü, denge kalmadığında, hak hukuk anlayışı silindiğinde, ondan her türlü kötülük beklenir.

Hak-haksızlık, kölelik-özgürlük, iyilik-kötülük, çirkinlik-güzellik nerede başlar, nerede biter Kim ne kadar kime vermeli, kim ne yapmalı? Kim nasıl yürümeli, kim nasıl savaşmalı, kim ne kadar direnmeli? Sizin için bu sorulara vereceğiniz cevaplar çok karışık ve yetersiz, ama yine de yaşamaya çalışıyorsunuz. Yaşamak hakkınızdır, ama bu kadar cevapsız kalındığında, ben bu yaşamın pek sağlıklı ve onurlu olabileceğine inanmıyorum. Biz, buna karşı savaştık. Kendimi ölçü olarak görüyorum. Şimdiye kadar ister dost, ister düşman karşısında "becerikli değildir" biçiminde değerlendirilmeye fırsat vermedim. Kendimi epey zorlayarak yaklaştım. Bizimkiler ezici bir biçimde, halk olarak da, parti olarak da kendini ağrılaştırmayı bir politika tarzı olarak benimsiyor. İşleri ağırlaştırmayı, işlerle oynamayı, işleri sekteye uğratmayı, birçok şeyi kendinde tıkatmayı, politik bir sistem veya en iyisini yapıyorum adı altında götürüyor. Ya da hiç cevap vermemeyi çok sessiz, çok ilgisiz kalmayı benimseyebiliyor. Bütün bunlar tehlikeli kişilik biçimleri oldu ve hepinizde çok yaygınca yaşanıyor. Bu kadar kolay sevinen, bu kadar kolay üzülen kişilik yapısı, ancak çocuklarda görülebilir. Gafillerde yaygınca yaşanan bir durum da budur. Endişeler yok, tasasız, kaygısız veya varsa da çok yetersiz. Bütün bunlarla yoğunca yaşadığınız sorumsuzluk biçimlerini anlatmaya çalışıyorum. Nereden başlamak gerekir? Sizleri gerçeklerle nasıl karşı karşıya getirmek gerekir? En önemlisi de sizleri, doğru yola, gerçekten sonuç alacak bir biçimde birkaç doğru adım atma durumuna nasıl getirmek gerekir? Bu bizim için önemli. Sizin gibi ne ölüme kolay yaklaşabiliriz, ne de yaşama. Çok acımasız bir yaşamınız var ve bunda zorlanıyorsunuz.

Bu, bir fazilet değildir. Sorun yaşamı bir kıyısından çekip kazanmaya dönüştürmek, küçük başlangıçlar yaparak sağlam bir adımın sahibi olabilmektir, fakat bunu yapamıyorsunuz. Siyasi terbiyenin özünde bunu doğru ve yeterli yapmak vardır. O da halk olarak, parti olarak bizde çok az gelişiyor veya bütün çabalara rağmen sınırlı kalıyor. Mevcut halimle kendimi bile eğitmem çok büyük çaba gerektirirken, bunu bir tarafa bırakıp bir ulusa, bütün partiye eğitim gücü olmam hiç şüphesiz kendimi ancak bu halde tutmamla mümkün oluyor ki, onun da nasıl bir şey olduğunu tüm dünya biliyor. Defalarca belirttiğim hususları tekrarlamak istemiyorum. Size iddialı düzenler, sistemler, çok geniş imkan ve olanaklar da sunsak, eminim kısa bir süre sonra onu bozar, çirkinleştirir ve çürütürsünüz. Çünkü bunun yukarıda sorduğumuz sorularla bağlantısı vardır. Sizin suçunuz yok, vatanınızda bir sömürgecilik tarihi var ve defalarca bozulmuş kişilikler söz konusu. İyi niyetiniz var, gençliğinizi adamışsınız, fakat adeta kurbanlık İsmail'e benziyorsunuz. Bu da sizi fazla kurtarmaz. Öyle bir durumu yaşıyorsunuz ki, ne destek sunmakla çok kolay gelişme kaydedebiliriz, ne de sert yöntemlerle bastırarak gelişme sağlayabiliriz. Ortasını bulmak ise büyük maharet ister. İşte biz de bunu yapmaya çalışıyoruz. Çok alıngansınız, on beş yaşındaki bir genç kızdan, bir kadından daha fazla alınganlık ve küskünlüğünüz var. Çok gafilsiniz, ufak bir saptırmaya rahatlıkla kendinizi kaptırabilirsiniz. Aynı zamanda çok hamal ve çok acımazsızsınız. Dünya kadar zor bir ortamı, durumu yaşasanız da bunu layığınız olarak görebiliyorsunuz ki, bunlar tehlikeli durumlardır. Kendi yaşamımda kanıtlamak ve bütün gücümle sergilemek istediğim çok önemli bir husus olan nasıl yaĢamalı sorusunun cevabını deneyle gösteriyorum. Aslında yaşamıyorum; deneysel bir yaşamı herkese farklı göstermeye çalışıyorum. Başka türlü size bir şeyler vermek mümkün değil. Kendimi dört dörtlük bir önder gibi göstersem, dayatsam bunu kaç kişinin kaldırabileceği belli değildir. Kendimi çok zavallı veya bazı yanlışlara kaptırarak sunsam, yine ne kadar kaybedileceği belli değildir. Çoğunuzun, hem de en iyilerinizin bile yaptığı gibi yapsam, yine de kaybedilir. Çünkü düz yürümek, çok iyi niyetlerle yol almak, gerçeği görmeyerek, kavramayarak yürümek çok zarara yol açar.

Bütün bu konularda farklıyız. Aksi halde, mevcut durumu idare edemeyiz. Tarzımızı çok yönlü, çok denemeli, sınamalı yapmazsak birilerimizin çok iyi niyetli, çok düzgün yürüyüşü olsa bile onu idare etmek çok büyük bir sorun olur. Kuşkusuz kurtuluş için yola çıkmışsınız ve benden daha fazla kendinizi bir çırpıda adayacak durumdasınız. Ama benim değinmek istediğim hususlar bunlar değil, bunun niçin, nasıl yapıldığına ilişkindir. İnsan her zaman kendini sizin gibi adayamaz, bunun nasılına ve biçimine cevap vermeden de bunu yapamaz. Fakat siz bunu büyük bir yetmezlikle yapıyorsunuz. Örneğin bir silaha yaklaşım, bir PKK'li olmaya karar verme, herhangi bir yol almaya, bir eyleme, çalışmaya yönelme kesin bir fedai tarzıdır. Oysa bu, çok büyük bir ciddiyetle, sorumlulukla yürütülmesi gerekirken, sanki düğüne gider gibi gidiyorsunuz. Bu da insanın kendine yapabileceği en büyük kötülüktür. Mevcut tarzımız olmazsa, hemen hemen bütün gidişlerin sonu felakettir. Yaşam isteklerinize saygı duyuluyor, onun yolu açılıyor, imkan sunuluyor, yoğunlaştırılıyor, fakat siz buna hazırlıksızsınız. Sizi şimdiye kadar yetiştirenler çok tehlikeli büyütmüş. Kişiliğinizin büyük bir kısmı düşman yansıması altında yürüyor. Tarihte bazıları kendi doğrultularını dayatmak için büyük zora baş vururlar. Biz insanı ıslah etmek için, büyük zora baş vurmayız. Buna baş vursaydık, belki de hepiniz kaçardınız, ama incelikten, iknadan ne kadar anlar, bunlarla ne kadar gelişebilirsiniz? Basit bir ilgi duyuyor, ardından ilginin üzerine her türlü yanlış hesap kuruyor ve bir çırpıda her şeyi tüketiyorsunuz. Sizi suçlamıyoruz. Öyle bir tarzla sizi dünyaya getirdiler ki, öyle bir ülkede, bir halkın gerçeğinde müthiş bir inkara, ihanete ve her türlü kendini yitirmeye bulaşmış yaşam diye bellediklerimiz birer zehir parçası, birer öldürücü hastalık gerekçesidir. Hemen hemen her gün düşmanın benim hakkımdaki iddiasını görüyorsunuz; "Kürt değil" veya "Kürtlük ayrı”, bizim sizlere verdiklerimiz için “ayrıdır" diyorlar. Doğru, Kürtlük ayrı, bizim verdiklerimiz ayrıdır.

Onların Kürtlüğü tam ihanete yatmış Kürtlüktür, kölelikten de öteye düşmanı yaşama durumudur. Buna ancak lanetli durum denilir. Bunun en sığ ve en tehlikeli biçimini yaşayan bir halk gerçekliğimiz söz konusudur. Köleler zorla baskı altında bulunsalar da, fırsat bulduklarında hemen isyan eder, kaçarlar. Bizde o durum da yok. Demek ki, kölelikten de daha kötü bir durumu yaşıyoruz; İlkçağ, Ortaçağ köleliğinin ötesinde bir köleliği yaşıyoruz. Bütün bunları size göstermek, size özümsetmek belki biraz doğruya ulaşma imkanı verir, ama sizin de bunu sağlama gücünüz ne kadardır? Özgürlük adı altında ve PKK adına yapılanlar düşmanın veremeyeceği zararlara kadar götürebiliyor. Bu, köleliğin derinleştirilmiş lanetini ve düşmanın katmerli bir biçimi haline gelmiş durumunu kendimize yakıştırmamızdan veya bunun bize yakıştırılmasından ötürüdür. Ben gücümü nereden alıyorum veya alçakgönüllülüğü, biraz ayakta tutma tarzını nereden alıyorum? Yıllarca kendimle uğraştım; yedi yaşımdan beri biraz ayakta durmayı, en azından düşmanın aleti olmamayı, hakkı, hukuku gözetmeyi becerdim. Bunlar benim için bir onur veya biraz yaşayabilme gerekçeleridir. Sizin sorununuz; yaşamak, yaşamayı elde edebilmektir. Ama aynı zamanda bunu kendi savaşımımızla kazanmaya hakkımız var. Yani savaşarak yaşamı kazanmak doğru olandır. İşte sorun da bu savaşımı nasıl vereceğinizden, bunun için ne kadar yeterli olduğunuzdan kaynaklanıyor. PKK'nin siyasal, askeri örgüt çizgisine gelmişsiniz. Ona gelmek demek, o nasıla bir cevap vermek demektir. Özgür yaşamaya tanım düzeyinde doğru dürüst bir cevap veremeyenler nasıl savaşacaklar? Nitekim birer bela oluyorlar. Bu konularda gelen bütün bilgiler herkesin ne kadar belalı olduğu biçimindedir. Umut yok demiyoruz, fakat bu işin bu kadar kolay gelişmediğini de anlamak gerekir.

Kendimi çok beğenmiş değilim, ama tüm bunları görmeyecek kadar kör olan bu kadar kişiyle yaşamak gerçekten zordur. İnsanın iki ayağı kopsa dahi, beyni, yüreği doğru çalışsa yine de yeter. Kör olmayla kast etmek istediğim; yaşamamız gereken hususlardan, biçimlerden habersizliktir. Zaten parti de budur. Bunun ideolojisi, politikası, nasıl yaşanılması gerektiğine dair bazı değerler verilmeye çalışılıyor. Bunları alabilecek misiniz? Aldığınızı iddia ediyorsunuz, eğer alsaydınız bu kadar sorun ortaya çıkar mıydı? Kaç kişinin sağlam yaşadığını söyleyebilirsiniz? Buna verebilecek bir cevabınız olsaydı bu kadar ağır komuta ve önderlik sorunlarınız doğar mıydı? Şundan ötürü söylüyorum; ben kendim de bu sorunların bir parçasıyım, yani bunları yoğun yaşıyorum. Ama sizden bir farkım var, fırsatları kendim yaratarak bunları gidermeye çalışıyorum. Bu konuda büyük bir hassasiyet, duyarlılık, iğne ucu kadar bir imkanı yakaladığımda ona değer verme ve aniden yapışıp onu bir sonuca götürme var. Kendi yaklaşım tarzımı, yöntemimi sizinkiyle karşılaştırdığımda arada dağlar kadar fark var. Önünüze altın bile konulsa, eğilip onu almayı beceremiyorsunuz. Fırsat, imkan, olanak konularına ilgi bile duymuyorsunuz. Nasıl komutan olacaksınız? Nasıl savaşçı, gerilla olacaksınız? Böyle olmasaydı, büyük yaşam yanlışlığı yapmasaydınız, bu kadar vatansız, özgürlüksüz, kimliksiz olabilir miydiniz? Ruhen, madden, fiziksel ve düşünsel olarak bu kadar kaçışı yaşayabilir miydiniz? Her şeyinizle kaçıyorsunuz, her şeyinizle düşmanı bulmaya, düşmana ulaşmaya çalışıyorsunuz. Duygu, yaşam düşmanın, sanat düşmanın, gözün gördüğü, kulağın, yüreğin duyduğu her şey düşmanın... Siz ona balıklamasına dalarken bunu gelişme sayıyorsunuz. Önünüze konulan sözde gelişme yasalarını kaç kişi çiğniyor? Kendini görme, duyma, işitme yasalarını kaç kişi biliyor? Biz de düşmanın bu yasaları içinde doğduk, büyüdük, ama bunları biraz bertaraf etme, bunlara karşı direnme gücünü gösterdik, bunları parçalamaya çalıştık. Büyük bir kısmı parçalamak şurada kalsın, bizim geliştirdiğimiz yasalara, örgüt ilkelerine, siyasete birçok yönden kendini dayatıyor ve bunu da bilmeyerek iyi niyetlice yapıyor. Yaşadığımız sorunlar biraz böyledir.

Sizleri bu sorunlarla karşı karşıya bırakmak daha gerçekçi olur; bu, aynı zamanda bizim açımızdan da böyledir. Hep böyle sorunlu yaşamak hastalığın ağırlaşmasına götürür ve insanı çürütür. Yaşamı biraz daha sağlıklı hale getirmek için bir an önce bu sorulara cevap vermek gerekiyor. Şu an ben de olup biteni görmeye çalışıyorum, böyle bir yaşama karşı neredeyse bizim de tahammülümüz kalmamış. Tahammülün kalmaması, sizin sorunlu durumlarınızın çok ağırlaşmasından dolayıdır. Yetmezliklere mutlak cevap verilmesi gereken yerde cevabı vermeme, gittikçe sorunların artmasına ve ağırlaşmasına yol açıyor. Ölüm bu kadar yaklaşmış, gayet tabii insan tahammülsüz olur ve başaramazsa çatlar. Bir kişinin değil, bir ulusun ölümü söz konusudur. Bunu duymazsan, görmezsen, militan olamazsın, önder olamazsın. Bu ölçüyü kendinize doğru uygulayın, ne kadar geri ve kabul edilemez bir durumda olduğunuzu hemen göreceksiniz. Görmek yetmez, aşmanız gerekecek. Aksi halde, burada ne geziyorsunuz, neden bu işlerle uğraşıyorsunuz? Bu işlerin altından, kendinize yakıştırdığınız gibi ağlamakla, sızlamakla, küsmekle çıkılmaz, biraz yiğitlik gerekir. Kaldı ki PKK'ye ilk adımın yiğitlikle atıldığını biliyorsunuz. Gelmişler, büyük bir kısmı çaresizler, çürümüşler yığını. Üzerine çok gidersen, "bana dokunma" diyecekler. Düşünüyorum da, size başkaları gibi yüklenseydik acaba haliniz ne olurdu? Yüklenmek, öldürmek değildir. Ölmek bir defalık iştir, eğer size her gün haksızlık dayatılırsa, çaresizlik, yaşatmama dayatılırsa; bunu kader gibi benimsemek değil de, ona karşı koymakla, onu tersine çevirmekle görevliyseniz; kendinizi bir yola sokacak, o yolda yaşama gücüne kavuşturacaksınız. Başka türlü yapamazsınız.

Dağda niye başarılı olamıyorsunuz? Birçok görevin üzerine gittiğinizde niye fazla etkili olamıyorsunuz? Mutlaka bir karşı koyuşu, PKK'lileşmeyi, her yönüyle militanlaşmayı sağlayamadığınız içindir. Sizlerle uğraşacağız, ama bu işte ne kadar iddialı olacaksınız? Olağanüstü yardımcı olduğum kişilere bakıyorum; mutlak başarılması gereken işlerin üzerine daha fazla yatıyorlar. Büyük ayıp, kusur burada. Komutan adaylarını ortaya çıkarmaya çalışıyoruz, daha çok onunla oynuyorlar. İşler hassas bir noktaya gelmiş. "Komutandır, önderdir" diye adı da çıkmış; üzerine dengesiz gidersen, zaten düşman tedbirini almış, onunla birçok gelişmeyi vurmak istiyor. Bu ölçüsüzlüktür. Sanki onun bütün özlemleri, bastırılmış duyguları, sözümona elinden alınmış haklarını partiden almak için bazı mevki ve yetkileri ele geçirmiş, fırsat bulduğunda ise bunları düşmana peşkeş çekmek için, karşılığında bir çorbayı da kazansa yeterli görüyor. Bu durumlara karşı da çok hassas olmalıyız. Biraz gelişseydiniz, anlama gücüne kavuşsaydınız daha iyi anlatabilirdik. Bu, geldiğiniz koşullarda yaşamın gereklerini ele aldığınız, duyduğunuz, göz önüne getirdiğiniz oranda olur. Büyük bir kısmının yaptığı yanlışlıklar sorumsuzluklarından ileri geliyor.

Aslında benim farkım şurada; çok erken yaşlarda nasıl yaĢamalı sorusunu çok iyi sordum. Buraya kadar gelişimizin direnişçiliği de bu temeldeydi. Sizinkinin çok farklı olduğu anlaşılıyor. Yoksa insan çok açık parti görevlerine, mutlak  yerine getirilmesi gereken ve rahat başarılabilecek görevlere böyle yanılgılı yaklaşır mı? Bu kadar sorunlara yol açar mı? Kendini bile yürütemeyecek durumlara düşürür mü? Kendinize sorun; ulusal kurtuluş güçlerine, onun gerillasına, örgütlenmesine, eğitimine, çalışmasına an be an bu kadar yetmez yaklaşım olacak, sonra da "ben yiğidim, komutanım, önderim, militanım" diyeceksiniz; ayıp değil mi? Bir de "gücüm yetmiyor" deyip ağlayacaksınız. Bu daha da ayıptır, bundan utanmak gerekir. Ama çok rahatça sigaranızı içip gidiyorsunuz, “biraz da PKK'li olduk” diye keyfinizden geçilmiyor. Bunların hepsi birer gaflet durumudur. Ben belki bu işlere girmeden önce öfkelenirdim, bazen ağlardım, ama halkın işlerine girdikten sonra, asla yersiz bir davranışa girmemeye büyük özen gösterdim. Önderlik işleri, militanlık işleri, kocakarılık işleri değildir, beylik, efelik işleri değildir; gerçek yiğitlik işleridir. Onun gereklerine kaç kişiniz ulaşmış, kaç kişiniz bunun gereklerini layıkıyla yerine getiriyor, çaba gösteriyor? Benim de sorunlarım var, ama hiçbirinize karşı bu sorunları sizin tarzınızla dile getiriyor muyum? Veya altında eziliyor, büzülüyor muyum? Yapamam, edemem de demiyorum. Kendimi yitirircesine büyük başarılarım da var demiyorum. Bu tarzla işin başındayız. Ben de bir insanım. Hem görevimi ortaya çıkarıyorum, hem çabamı harcıyorum hem de bugüne kadar getiriyorum. Kusurum varsa halk söylesin, dostlar söylesin, günlük olarak da denetime açığım.

Bırakalım halkın yüce işlerini, sizin küçük bir özel eğitim işinize bile ne kadar ciddi yaklaştığımızı görmeniz gerekir. Halkın büyük siyasetine, büyük yürüyüşüne nasıl güç getireceksiniz? Katkınız ne olacaktır? Bunları demeyi bir tarafa bırakıyorum, kendinizi bu yolda iyi bir yürüyüşçü haline getirebilecek misiniz? Kendinizi içten bir engelleme olma durumundan çıkarabilecek misiniz? Çünkü çok ağır aksak yürüyor, sık sık engel oluyorsunuz. Önder olmak, komutan olmak demek; değil engellemek, bu yola giren herkesi çok emin adımlarla yürütmek demektir. Birçok komutanımız var, ama mevcut durumu yürüten kaç kişidir? İmkanım yok diyemezsiniz? Komutan, olanak demektir; önder, yol demektir, irade demektir. Bunu sergilediğinde önderdir, yoksa partinin verdiklerini bile değerlendiremeyen, çok hazır olanı bile kullanmayan komutan olabilir mi? Ama bizimkilerin büyük bir kısmına bakın; partinin verdiği hazır olanakları bile yola sokup yürütemiyor, savaşçıyı anlamaya, ilgilenmeye bile çalışmıyor. Silahı kullanma hakkını vermeye yanaşmıyor. Kürt komutanlığı ne demektir? Aslında bunun üzerine çok şey yazmak gerekir. Özellikle PKK içinde “yetmezliğim neden nasıl devam ediyor, neden nasıl tam yola sokamıyorum” sorusundan tutalım nasıl bastırıyorum, nasıl çarçur ediyorum, tanınmaz hale getiriyorum sorusuna kadar, her türlü kusurla dolu yaklaşımların nedenlerini kendinize sormalısınız. Bu geçiştir, şüphesiz aşılır. Aşılacak, ama görüntünün önemli oranda böyle olduğunu da inkar edemeyiz. Oysa doğrusu yapılabilirdi. Zaten talihsizlik buradan başlıyor.

Kendi tarihi gerçeğini biraz kavrayan, düşmanını günlük olarak izleyen birisi, askerini nasıl yaratması ve yürütmesi gerektiğini, silahını bulup kullanmasını bilir. Kafası karışık savaşçı, komutan başımıza sorun olarak çıkmıştır, onu düzeltmeye çalışacağız. Bunu da kırıp dökmeden yapacağız. Çünkü durum hassastır. Neden oğlunu iyi yetiştirmedin diye babalarını zaman zaman suçluyoruz, ama bu da yetmiyor. Zaten onların sizi büyütmesi bile onlar için bir başarı oluyor. Ben daha on yaşındayken buna bir cevap vermiştim: Böyle büyütmenizi reddediyorum, böyle evlat olacağına hiç olmasın dedim. Ama gerek sizi büyütenler, gerekse sizlerle hiçbir şeyiniz olmadığı halde gurur duyanlar sizi böyle yetiştiriyor. Güven duyacağınız hiçbir şansınız, olanağınız olmadığı halde, büyük bir böbürlenmeyle, ağalıkla kendini çok etkili ve çok büyük bir insan yerine koyma hepinizin yaşadığı husus oluyor. Ya "bir hiçim" ya da "her şeyim" diyorsunuz. Bu normal midir? Fırsat bulduğunuzda "her şeyim", biraz bastırıldığınızda "hiçbir şeyim" demek; feodalizmin derin bir özelliğidir.

Bütün bunların altından çıkmaya çalışıyorum. Ne kadar anlayışlı arkadaşlar olduğunuz belli değil. Siz kolay ağlarsınız, kolay sevinirsiniz, kolay ölüme fedailik de yapabilirsiniz, cehennem gibi bir azaba da katlanabilirsiniz. Ama işin gerçek komuta tarzı söz konusu olduğunda ona gelmezsiniz. Bize gerekli olan da buna gelmenizdir. Tarihi ilerletecek olan da bu komuta ve önderlik tarzıdır. Ama siz, "canımı al, benden bunu isteme" diyorsunuz. "Bana her şeyi yaptır, ama beni bu tarzda katma, yapamam, gelemem, bana bunu dayatırsan bozarım, iyi niyet adına oynarım" diyorsunuz. Başka çaremiz yok. Ancak gerçek komuta tarzıyla ilerleyebiliriz. Kurtuluş bu önderlik tarzıyla mümkündür. Size de biraz bu tarz gereklidir. Eğitim, hiç olmazsa bunu biraz doğru yakalamanız, anlamanız içindir. Bunu anlamadan yapmak mümkün değildir. Anlamadan yapanlar her türlü yanlışı, hatta düşmana gerekli olanı yaparlar. Doğru tarzı anlamadıktan sonra, atacağın adımın ne anlamı olabilir? Atacağın adım, yapacağın iş, faydadan çok, zarar getirir.

HALKLAR ÖNDERİ (26.BÖLÜM)

 

 

YORUM GÖNDER

ZİYARETÇİ YORUMLARI

BENZER KONULAR

15 AĞUSTOS ATILIMI BİR KEZ DAHA DOĞRULANMIŞ VE ZAFERE OLAN İNANCI SARSILMAZ KILMIŞTIR!

ÖLÜMSÜZLÜK,BİRAZ DA KAHRAMANCA DİRENİŞTEN GEÇER

ÖNDERLİĞİN 29 HAZİRAN 1999 İDAM KARARI

ÖNDERLİK SAVUNMALARINDA KUANTUM  

AŞK ÖZGÜRLÜĞÜ ARAYIŞTIR

PKK'YE DAYATILAN TASFİYECİLİK VE TASFİYECİLİĞİN TASFİYESİ

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ  CEVAP  

MEŞRU SAVUNMA BİLİNCİ

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ CEVAP

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ  CEVAP  

ÖZGÜRLÜK PROBLEMİ (1. BÖLÜM)

ÖZGÜRLÜK PROBLEMİ (2. BÖLÜM)

TOPLUMSAL ADALETİN HUKUKLA OLAN İLİŞKİSİ

EMEK VE TOPLUM (1.BÖLÜM)

EMEK VE TOPLUM (2.BÖLÜM)

ETİK-ESTETİK ÜZERİNE 1.BÖLÜM

ETİK-ESTETİK ÜZERİNE (2. BÖLÜM)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 1 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 2 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 3 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 4 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 5 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 6 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 7 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 8 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 9 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 10 E MİN)

KOMPLO ORTAMININ OLUŞUMUNA DAİR-I

İMRALI ADASINDA CEZAEVİ YAŞAMIMA DAİR

KOMPLO ORTAMININ OLUŞUMUNA DAİR-II

DEVRİMCİ HALK SAVAŞINA KARŞI NATO’NUN GLADİO SAVAŞLARI

‘YA ÖZGÜR YAŞAM YA SOYKIRIM!’-1-

ÖZGÜRLÜK ÇOCUKLUKTA BAŞLAR

‘YA ÖZGÜR YAŞAM YA SOYKIRIM!’-2-

DEMOKRASİNİN ÖNCÜLÜĞÜNÜ HALKIMIZ YAPACAKTIR 

GÜZELLİĞİN İÇERİĞİNDE TOPLUMSALLIK VARDIR, KOLEKTİVİZM VARDIR

UCUZ YAŞAM YOKTUR, UCUZ YAŞAM ÖLÜMDÜR

YAŞANAN PATLAMA OLAYI TARİHLE EN ŞİDDETLİ HESAPLAŞMADIR

ZEMİNİMİZ SON DERECE DEVRİMCİDİR

NASIL YAŞAMALI?

RUHUMU SATMAMAM ÖZ SAVUNMAMDIR

DEMOKRATİK ANAYASAL ÇÖZÜM GELİŞMEZSE HALKIN DİRENME HAKKI VARDIR!

DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜNÜN ARAYIŞÇISI OLMAK

KÜRT HALKININ ÖZGÜRLÜK İRADESİ BENİ UMUTLANDIRIYOR

PKK BİR ÖZGÜRLÜK HAREKETİDİR

KARARLIYIZ KESİN KAZANACAĞIZ

DEVRİM BÜYÜK BİR GÖNÜLLÜLÜK OLAYIDIR

ÖZGÜRLÜĞE GÖZÜNÜ DİKMEYEN ÖZGÜR OLAMAZ

PKK EVRENSEL BİR HAREKETTİR

PKK, MEZHEPLER MOZAİĞİDİR

ÖZGÜRLÜK OLMADAN ETİK VE ESTETİK OLMAZ

KADIN KURTULMADAN

DEMOKRATİK ULUS KÜLTÜRÜ

CHE GERİLLA TARZININ BÜYÜK TUTKUSUDUR

SOSYALİZM CİNSLER ARASI UÇURUMUN VE EŞİTSİZLİĞİN YIKILMASIDIR

PKK, BÜYÜK YAŞAYANLARIN PARTİSİDİR

GÖÇ, GÖÇ...

DEVRİM, KENDİ İÇİNİ NETLEŞTİRME HAREKETİDİR (1. BÖLÜM)

DEVRİM, KENDİ İÇİNİ NETLEŞTİRME HAREKETİDİR (2. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK  (1. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (2.BÖLÜM)

KÜRT AŞKI

TOPLUMUN ÖZGÜRLEŞMESİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (3.BÖLÜM)

SINIRSIZLIK VEYA MEZOPOTAMYALI OLMAK

ALEVİLİK KARDEŞLİĞİN ÖZÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (4.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA DEMOKRATİK MODERNİTE ÇÖZÜMÜ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (7.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (8.BÖLÜM)

ÖNDERLİK GERÇEĞİ VE PKK DENEYİMİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (9.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (10.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (11.BÖLÜM)

BİZİM ÖYKÜMÜZ BİR HALKIN DİRİLİŞ ÖYKÜSÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (12.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (13.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (14.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (15.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (16.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (17.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (18.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (19.BÖLÜM)

KÜRT HALKININ EN BÜYÜK SİLAHI PKK’DİR

PARTİLEŞME HALK TARİHİMİZİN VE İNSANLIĞIN EN ANLAMLI İFADESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (20.BÖLÜM)

ORTADOĞU TOPLUMUNUN İKİNCİ BİR KADIN DEVRİMİNE İHTİYACI VARDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (21.BÖLÜM)

PARTİLEŞME; YÜCE HALK TARİHİMİZİN KUTSAL YÜRÜYÜŞÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (22.BÖLÜM)

PARTİMİZİN ÇIKIŞ TARZINA UYGUN YETİŞMEK PARTİ ŞEHİTLERİNE SAHİP ÇIKMAKTIR

PKK EN ZORU BAŞARAN HAREKETTİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (23.BÖLÜM)

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (24.BÖLÜM)

PKK; KÜRDİSTAN HALKININ GERÇEK OKULUDUR, TOPLUMSAL BİLİNCİNİ KAZANDIĞI, SAVAŞMASINI ÖĞRENDİĞİ BİR OKULDUR

BAŞARI YOLUNA GİREN PARTİ MİLİTANLIĞI KESİN ZAFERİ KAZANIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (25 .BÖLÜM)

PKK TARİHİ ÖNDERLİK TARİHİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (26.BÖLÜM)

PKK TARİHİ YENİLMEZLİK TARİHİDİR

KÜRDİSTAN ROMANI

PKK TARİHİNİ İYİ BİLMEYENLER PKK KİŞİLİĞİNİ DOĞRU TEMSİL EDEMEZLER

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(27.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(28.BÖLÜM)

PKK VE KÜRT HALKI ARTIK TASFİYE EDİLEMEZ

PKK, BİR İNSANLIK SAVAŞIMININ ÖZNESİ DURUMUNDADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(29.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(30.BÖLÜM)

PKK’LİLEŞME HİÇ ŞÜPHESİZ SOSYALLEŞMEDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(31.BÖLÜM)

PKK HAREKETİ TARİHİ OLARAK BİR YARGILAMA HAREKETİDİR(1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (32.BÖLÜM)

PKK HAREKETİ TARİHİ OLARAK BİR YARGILAMA HAREKETİDİR (2.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(33.BÖLÜM)

PKK'DE YAŞAMIN TEK ŞARTI DÜŞMANIYLA BOY ÖLÇÜŞTÜRMEDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (34.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (35.BÖLÜM)

PKK'LİLİK EN SOYLU DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞ DEMEKTİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (36.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(37.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(38.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(39.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(40.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(41.BÖLÜM)

PKK'NİN ŞARTLARI , YAŞAMIN ŞARTLARIDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLK (42.BÖLÜM)

BU SAVAŞ HALK SAVAŞIDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (43.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (44.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (45.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (46.BÖLÜM)

PKK'LİLİK GERÇEKÇİ OLMADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (47.BÖLÜM)

''1990’LARDAN SONRAKİ DEVRİMCİ HALK SAVAŞI, KÜRDİSTAN POLİTİKALARINI BOŞA ÇIKARMIŞTI''

''ADIM ABDULLAH''

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (48.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA DEMOKRATİK MODERNİTE ÇÖZÜMÜ

SAVAŞ VE SANAT

PKK’NİN SORUNLARA GETİRDİĞİ YENİ ÇÖZÜM MODELİ

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (49.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (2.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN'IN VARLIĞI VE ÖZGÜRLÜĞÜ ÖZ SAVUNMASIZ OLAMAZ

YENİ DÖNEMDE PKK’NİN KİMLİĞİ VE ANLAMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (50.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (51.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (4.BÖLÜM)

PKK BİR İNSANLIK SAVAŞIMININ ÖZNESİ DURUMUNDADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (52.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (53.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (54.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (7.BÖLÜM)

PKK'NİN TARİHE AĞIRLIĞINI NASIL KOYDUĞUNU VE HALKININ KURTULUŞ SEVİNCİNİ BU GÜNLERDE NASIL YÜKSEKLERE ÇIKARDIĞINI İSPATLAR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (55.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (8.BÖLÜM)

PKK’DEKİ DÖNÜŞÜMÜN ÖZÜ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (56.BÖLÜM)

BİR KİŞİNİN GÜCÜNÜ BELİRLEYEN YAŞAM FELSEFESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (57.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (58.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (2.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (59.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (3.BÖLÜM)

ÖNDERLİK GERÇEĞİ, BAŞARIYA KİLİTLENMEKTİR

MEŞRU SAVUNMA PERPEKTİFLERİ (1.BÖLÜM)

SANATIN DEVRİMCİ İŞLEVİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (1. BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA PERSPEKTİFLERİ (2.BÖLÜM)

SANAT, EDEBİYAT VE RUH

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (2. BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA PERSPEKTİFLERİ (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (3. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (4. BÖLÜM)

İLKEL MİLLİYETCİ VE OPORTÜNİST YAKLAŞIMLAR, BİRLİK DEĞİL ÇATIŞMA DOĞURUR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (5. BÖLÜM)

BİR HALKIN MÜSLÜMANLIĞINA SAHİP ÇIKMASI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (6. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (7. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (8. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (9. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (10. BÖLÜM)

HALK TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (4.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK  GEREKÇESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (11.BÖLÜM)

FELSEFE’NİN KISACA TANIMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (12.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (13.BÖLÜM)

HALK TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (14.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (15.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (16.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (17.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (18.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (19.BÖLÜM)

PKK'YE KARŞI GLADİO SAVAŞLARI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (20.BÖLÜM)

TASFİYE PLANI ‘DEMOKRATİK AÇILIM’ ADI ALTINDA PİYASAYA SUNULDU

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (21.BÖLÜM)

PKK’NİN ASIL BUNDAN SONRA ROLÜNÜ BAŞARIYLA OYNAMASI GEREKİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (22.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (23.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (24.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (25.BÖLÜM)

TARİHİ HESAPLAŞMA GÜNLERİNDEYİZ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (26.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (27.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (28.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (29.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (30.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (31.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (32.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (33.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (34.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (35.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (36.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (37.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (38.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN KÜLTÜRÜ ÜZERİNDE ZORAKİ ASİMİLASYON POLİTİKALARI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (39.BÖLÜM)

KÜRTLERİN KÜLTÜREL SOYKIRIMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (40.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (41.BÖLÜM)

KADIN VE TOPLUMSAL DEVRİM (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (42.BÖLÜM)

KADIN VE TOPLUMSAL DEVRİM -2

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (43.BÖLÜM)

KÜRDİSTANİ VE EVRENSEL

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (44.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (45.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (46.BÖLÜM)

1985 YILINDA ALMANYA MERKEZLİ NATO GLADİOSU PKK'YE KARŞI HAREKETE GEÇİRİLDİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (47.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (48.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (49.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (50.BÖLÜM)

YAŞAMAK ÖLMEKTEN DAHA ZORDUR VE BEN ZOR OLANI TERCİH ETTİM

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (51.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (52.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (2.BÖLÜM)

YÜCELTECEK TUTUMLARA, KARARLARA ULAŞMAK

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (53.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (54.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (4.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (55.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (56.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (57.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (7.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (58.BÖLÜM)

BERİTAN ÇİZGİSİNİ TAKİP EDİN!

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (8.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (59.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (9.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (60.BÖLÜM-SON)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (10.BÖLÜM)

15 ŞUBAT KOPLOSU 21. YÜZYILIN EN BÜYÜK KOPLOSUDUR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-1)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-2)

YÜCELTECEK TUTUMLARA KARARLARA ULAŞMAK (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-3)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-4)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (6.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (7.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (8.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (9.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (10.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (11.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA TEKNOLOJİK DEVRİM VE EKOLOJİK-TOPLUM

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (12.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (13.BÖLÜM)

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (14.BÖLÜM)

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (15.BÖLÜM)

GERÇEĞİN, ADALETİN VE SEVGİNİN ARAYİŞÇİLARİNA

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (16.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (17.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (18.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (19.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (20.BÖLÜM)

KADIN GERÇEKLİĞİ (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (21.BÖLÜM)

KADIN GERÇEKLİĞİ (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (22.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (23.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (24.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (25.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (26.BÖLÜM)

MAZLUM YOLDAŞIN ANISI YOLUMUZU AYDINLATAN SÜREKLİ BİR MEŞALEDİR!

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (27.BÖLÜM)

BAHARA YAŞAM GÜCÜ KADAR GÜÇLÜ VE CANLI KARŞILIK VERELİM!

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (28.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (29.BÖLÜM)

MAZLUM DİRENİŞCİLİĞİ PARTİNİN BÜYÜK RUHUDUR

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI ULUSAL KİMLİĞE, ÖZGÜRLÜĞE DÖNÜŞ HAMLESİNDE ZAFERİN KANITIDIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (30.BÖLÜM)

HER NEWROZ SÜREKLİLEŞEN BİR YENİLENMEDİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (31.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (32.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (33.BÖLÜM)

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK! (1.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (34.BÖLÜM)

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK! (2.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (35.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (1.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (36.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (2.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (37.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (3.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (38.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (39.BÖLÜM)

AGİT'İ ANMAK, O'NU ANLAMAKTIR!

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (40.BÖLÜM)

AGİT YOLDAŞ, PKK'DE ŞEKİLLENDİRİLMEK İSTENİLEN MİLİTAN KİŞİLİKTİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (41.BÖLÜM)

AGİT YOLDAŞI ÇÖZÜMLEMEK ARGK’Yİ ÇÖZÜMLEMEK DEMEKTİR (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (42.BÖLÜM)

HALK SAVAŞI ÖZGÜRLÜK SAVAŞIDIR, KAHRAMANLAR SAVAŞIDIR (1.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK DÖNEMİ ŞEHİTLERİNE BAĞLILIK, SAVAŞAN HALK KAHRAMANLIĞI GERÇEKLİĞİNE ULAŞMAKLA MÜMKÜNDÜR

AGİT YOLDAŞI ÇÖZÜMLEMEK ARGK’Yİ ÇÖZÜMLEMEK DEMEKTİR (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (43.BÖLÜM)

KIZILDERE ŞEHİTLERİNE BAĞLILIĞIMIZI TÜRKİYE DEVRİMİ’NE YENİDEN SARILARAK GÖSTERELİM (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (44.BÖLÜM)

KIZILDERE ŞEHİTLERİNE BAĞLILIĞIMIZI TÜRKİYE DEVRİMİ’NE YENİDEN SARILARAK GÖSTERELİM (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (45.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (46.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (47.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (48.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (49.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (50.BÖLÜM)

İMRALI NOTLARINDAN GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (51.BÖLÜM)

SAVAŞLA YAŞAM HAKKI KAZANILMIŞTIR

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (52.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (53.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (54.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (55.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (56.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(6.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (57.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(7.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (58.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I.CİLT (59.BOLUM)

BEN ÖZGÜRLÜĞÜN KOMUTANIYIM

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I.CİLT (60.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (61.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (62.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (63.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (64.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (65.BÖLÜM)

HEDEF ÜLKE VE ÖZGÜRLÜK SAHİBİ OLMAKTIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (66.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (67.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (68.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (69.BÖLÜM)

KOMPLE DEVRİMCİLİK KOMPLE KİŞİLİK İSTER

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (70.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (71.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (72.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN PKK'NİN DAMGASINI TAŞIMAKTADIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (73.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (74.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (75.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (76.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (1.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (77.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (78.BÖLÜM)

SAVAŞ BİR KURAL İŞİ, BİR ÖZ İŞİ, İLKE İŞİ, BİR ÖRGÜT İŞİDİR; SAVAŞ DEVRİMCİ YAŞAM İŞİDİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (79.BÖLÜM)

SOSYALİZM ÖZGÜRLÜK İNANCI VE BİLİNCİDİR

DERSİM’DE KIŞLA KÜLTÜRÜ ÜZERİNE

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR (1.BÖLÜM)

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR (2.BÖLÜM)

HAKİ KARER YOLDAŞIN ANISINA

HAKİ KARER, HİÇBİR ÇIKAR GÖZETMEKSİZİN DOĞRULARI YÜREĞİ İLE SAVUNUYORDU

PKK BİR İNSANLIK HAREKETİDİR

BU BAŞARI TARZINI HİÇ KİMSE ÖNLEYEMEZ

ZİLAN KADININ DİRİLİŞİDİR

ZİLAN YAŞAM MANİFESTOSUDUR (1.BÖLÜM)

ZİLAN YAŞAM MANİFESTOMUZDUR (2.BÖLÜM)

ZİLAN’I ÇÖZÜMLEDİK, ZİLAN BİR AŞK…

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (1.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (2.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (3.BÖLÜM)

BİZ KAYALIKLARDAN KÖK SALIP YEŞEREN BİR HAREKETİZ (1.BÖLÜM)

BİZ KAYALIKLARDAN KÖK SALIP YEŞEREN BİR HAREKETİZ (2.BÖLÜM)

PKK FELSEFESİ VAR OLANLA YETİNMEMEK, HEP FAZLASINI DÜŞÜNMEK VE BAŞARMAKTIR

BİR HALK DİRENMEYE KARAR VERİRSE, HER TÜRLÜ GERİCİ EMPERYALİST HESAPLARI BOŞA ÇIKARIR

BENİM YAŞAMIM SADECE BİR ULUSUN HİKAYESİ DEĞİL, İNSANIN ÖZGÜRLEŞMESİNE DE EN GERÇEKCİ CEVAPTIR

ÖLÜMSÜZLÜK BİRAZ DA KAHRAMANCA DİRENMEKTEN GEÇER

TÜMÜYLE ŞEHİTLERE VE ZİNDAN DİRENİŞÇİLERİNE SELAMIMIZ; SAĞLAM BİR PRATİKTİR (1.BÖLÜM)

TÜMÜYLE ŞEHİTLERE VE ZİNDAN DİRENİŞÇİLERİNE SELAMIMIZ; SAĞLAM BİR PRATİKTİR (2.BÖLÜM)

İMRALİ KAYALIKLARINA ZİNCİRLENDİM!

BİLİMİN ETİKTEN YOKSUN GELİŞMESİ, ÇAĞDAŞ HASTALIKLARIN TEMELİDİR

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI: ÖZEL SAVAŞ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI: ÖZEL SAVAŞ (2.BÖLÜM)

DEVRİMLER EN YAKICI SÖZ VE EYLEMDİR

YENİDEN DOĞUŞLARI SAVAŞLA GERÇEKLEŞTİRECEKSİNİZ

DEVRİM MUAZZAM ÖZGÜRLEŞME İMKANI VERİYOR

KADIN SORUNU ÇÖZÜMLENDİĞİ ORANDA DEVRİMLER GÜÇ KAZANIR

SAVAŞ BİR HALKI KENDİNE GETİREN KÖKLÜ BİR EYLEMDİR (1.BÖLÜM)

DEMOKRATİK MODERNİTENİN YENİDEN İNŞA SORUNLARI

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (1.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (2.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (3.BÖLÜM)

DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜNÜN ARAYIŞCISI OLMAK

YEREL, BÖLGESEL SORUNLAR VE DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜ

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (4.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (5.BÖLÜM)

DEVRİMLER EN YAKICI SÖZ VE EYLEMDİR (2.BÖLÜM)

BİZDE ŞEHADET YAŞAYAN KAYNAKTIR, YAŞATAN KAYNAKTIR

ULUS-DEVLET KISKACINDA KÜRTLÜĞÜ SAHİPLENMEK

PARTİ HALKI KÖLELİKTEN ÖZGÜRLÜĞE TAŞIYAN KÖPRÜDÜR

BENİM DURUMUM, GERÇEKLEŞEN VE ÖZGÜR KİMLİKLİ BİR HALK OLAYIDIR (1.BÖLÜM)

BENİM DURUMUM, GERÇEKLEŞEN VE ÖZGÜR KİMLİKLİ BİR HALK OLAYIDIR (2.BÖLÜM)

15 AĞUSTOS ATILIMI’NIN ESAS ANLAMI, SİZİN BÖYLE SAVAŞMAYA CESARET EDEN BİR HALK DURUMUNA GELMENİZDİR

15 AĞUSTOS ATILIMI SİZİ SAVAŞAN BİR HALK DURUMUNA GETİRMEKLE EN BÜYÜK BAŞARISINI ORTAYA ÇIKARMIŞTIR

PARTİMİZ KENDİNİ KANITLAMIŞ BİR PARTİDİR

SAVAŞAN HALKIMIZA!

FİZİKİ VE KÜLTÜREL TASFİYE

BENİ TARTIŞMAK, BİR HALKIN KADERİNİ TARTIŞMAKTIR

BİZ HER ZAMAN DOĞRULAR İÇİN YAŞADIK

BUNDAN SONRASI KESİN ZAFERE DOĞRU YÜRÜMEDİR

SİZ YAPACAK VE SİZ BAŞARACAKSINIZ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI GERİLLASIZ DÜŞÜNÜLEMEZ

İMHACI SÖMÜRGECİLİĞİN YAŞAMINA“HAYIR” DEDİK

GERİLLA…

ÜLKEYE, PARTİYE VE ÖNDERLİĞE BÜYÜK SADAKATLE BAĞLILIĞIN ŞEHİDİDİR

ÖZGÜRLÜĞE GÖZÜNÜ DİKMEYEN ÖZGÜR OLAMAZ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI GERİLLASIZ DÜŞÜNÜLEMEZ (2.BÖLÜM)

GER QONAX BAŞ NEYÊ VEKOLANDIN KESAYET BAŞ NAYÊ DAHÛRANDIN

ULUSUN GERÇEK TEMSİLCİ GÜÇLERİ HALK MECLİSLERİDİR

İDEOLOJİK KİMLİK VAZGEÇİLMEZ BİR OLGUDUR

ÖZGÜRLÜK İDEOLOJİSİ, İNSANI MÜTHİŞ SAVAŞTIRIRSA ÖZGÜRLÜK İDEOLOJİSİDİR

PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM

KADIN ORDULAŞMASINA DOĞRU

YAŞANAN PATLAMA TARİHLE HESAPLAŞMADIR (1.BÖLÜM)

“HAKİ PARTİMİZİN SİYASİ VE ASKERİ RUHUYDU''

DEMOKRATİK VE EKOLOJİK TOPLUM (1.BÖLÜM)

DEMOKRATİK ULUS KÜLTÜRÜ

TARİH İLE HESAPLAŞMA

ORTADOĞU SAVAŞLARI NASIL SONUÇLANABİLİR?

ZİLAN VE SEMA TARİHİN VE KADININ DİRİLİŞİDİR

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (1.BÖLÜM)

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (2.BÖLÜM)

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (3.BÖLÜM)

PKK’NİN ORTAYA ÇIKIŞI, SANATIN DİRİLİŞİDİR

BİZ DE KENDİ KENDİMİZİ YÖNETEBİLİRİZ

SANATIN YÜREĞİ DEVRİM İÇİN ATMALI (2.BÖLÜM)

SANAT, ZİHNİN VE RUHUN KANATLANMASIDIR (3.BÖLÜM)

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-1.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-2.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-3.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-4.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-5.BÖLÜM

SANATIN YÜREĞİ DEVRİM İÇİN ATMALI-2.BÖLÜM

SAVAŞ ÖRGÜTÜ KADAR, SANAT ÖRGÜTÜNE İHTİYAÇ VARDIR

MÜCADELE ÖNCELİKLE ZİHNİYET ALANINDA KAZANILMALIDIR

DÎROKA MÊTINGERIYÊ Û CIVAKA ÇÎNDAR

II-CIVAKA KOLEDAR Û MÊTINGERÎ

III- CIVAKA FEODAL Û MÊTINGERÎ

IV-CIVAKA KAPÎTALÎST, MÊTINGERÎ Û SERXWEBÛNA NETEWEYÎ

MÊTINGERÎ Û PÊVAJOYA KAPÎTALÎZMÊ YA REKABETA SERBEST

EMPERYALÎZM, MÊTINGERÎ Û SERXWEBÛNA NETEWEYÎ

DI NAVBERA HER DU ŞERÊN PARVEKIRINÊ YÊN EMPERYALÎST DE REWŞA CÎHANÊ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-1.BÖLÜM

REWŞA WELATÊN SOSYALÎST

REWŞA MÊTINGEH Û TEVGERÊN RIZGARIYA NETEWEYÎ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-2.BÖLÜM

ÇÎNA KARKER Û KOMÎNÎST

DEMOKRATİK MODERNİTEYİ YENİDEN İNŞA GÖREVLERİ -1.BÖLÜM

DEMOKRATİK MODERNİTEYİ YENİDEN İNŞA GÖREVLERİ -2.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-3.BÖLÜM

PKK ÖNDERLİĞİ HALKÇIDIR VE BAĞIMSIZDIR

CIVAKA KURDISTANÊ

B) DI SERDEMA FEODAL DE KURD Û KURDISTAN

3-DI HEGOMONYAYA TIRK U ÎRANIYAN DE KURDISTAN

C-DI NAV SÎSTEMA EMPERYALÎST DE KURDISTAN

İMRALI ADASINDA CEZAEVİ YAŞAMIMA DAİR

İMRALİ KAYALIKLARINA ZİNCİRLENDİM!

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN 1999 KOMPLO SÜRECİNİ DEĞERLENDİRİYOR

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -1.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -2.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -3.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -4.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -5.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -6.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -7.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -8.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-4.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -1.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -2.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -3.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -4.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -5.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -6.BÖLÜm

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -7.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -8.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -9.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -10.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-5.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-6.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-7.BÖLÜM

MÊTINGEHKIRINA KURDISTANÊ JI ALIYÊ KOMARA TIRKIYÊ VE

MÊTINGEHKIRINA BAŞÛRÊ KURDISTANÊ

MÊTINGEHKIRINA ROJHILATA KURDISTANÊ

DIVÊ JI BO ZIMANÊ KURDÎ CIHÊN AZAD WERIN AFRANDIN

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-8.BÖLÜM

II- CIVAKA BAKURÊ KURDISTANÊ PÊKHATEYA EKONOMÎK

PÊKHATEYA (YAPI) CIVAKÎ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-9.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-10.BÖLÜM

PROLETARYA

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-1.BÖLÜM

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK!-1.BÖLÜM

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK!-2.BÖLÜM

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-2.BÖLÜM

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-3.BÖLÜM

ŞOREŞA ME ŞOREŞA AFIRANDINA HEZKIRINÊ YE

DEVLET YERİNE DEMOKRATİK YÖNETİM

KADIN DOĞASI

SEVGİ ANLAMAYA DAYALI OLURSA ANLAMLIDIR

PERWERDE Û PÊKHATEYA ÇANDÎ

PÊKHATEYA NETEWEYÎ