APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (12.BÖLÜM)
APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (12.BÖLÜM)
0 Yorum
714
24-10-2021
 

ÖNDERLİK GÜCÜNÜ KENDİ KANUNLARINA GÖRE OLUŞTURUR:

PKK Kişiliği Kapsamlı Ve Bütünlüklü Bir Kişiliktir;

Beş, on kuşağın veya bazı halklarının birkaç yüzyılda yaptıklarını biz on beş yıla sığdırmaya çalıştık. Yine beş, on kuşağın işini bir kuşakta başarmaya çalıştık. Bu anlamda kendinize göre haklısınız. Size göre bir kuşağın görevlerini yerine getirmek büyük bir iş. Yine size göre bir dönemin görevlerini başarmak büyük bir iş, ama bana göre bu yeterli değildir. Söz konusu gerçeklere dikkat edilirse, biz bu dönemleri on beş yılda, beş, on kuşağı da tek kuşakta birleştirdik. Bu, Kürdistan devriminin doğasıdır veya PKK çizgisinin en temel özelliğidir. Kürdistan devriminin kanunu budur. Parti Önderliği de diyor ki, bütün yaşadıklarımızdan çıkarılabilecek sonuç; Kürdistan böyledir, zamanlama böyledir; bunun için de özel bir tarzla yüklenmek gerekir. Bunu anlayın. Bu bir kanundur. Bunu anlayabilen biraz çizgiye göredir, aksi halde o çizgiye terstir. Bize göre bu, devrim ve doğru bir yaşamın kanunudur; ters düşenler gidiyor, milyonlarsa kazanıyor ve yaşıyor. Bu açıdan hatalı değerlendirmelere de girseniz, başka örneklere de, kendi yaşamınıza da baksanız, kendinize bu nedenle bazı haklar da atfetseniz, “bizden daha ne isteniyor” da deseniz; Kürdistan devriminin doğası, kanunu ve PKK çizgisi budur. Farklı bir imkan bulamazsınız, nitekim ben de bulamadım. Yüzyılların kaybettirdiklerini ve bu yüzyıllarda yerine getirilmesi gereken görevleri azami on beş yıla sığdıracaksınız; başardıysanız başardınız, başaramadıysanız kaybettiniz gitti. Kaybedilmiş bütün kişilik özelliklerini, savaş özelliklerini, birkaç kuşağın ancak kazandırabileceği özellikleri bu devrim döneminde kazandıracaksınız. Rus devrimini örnekleyelim:

1860'larda özgürlük yolunda zayıf da olsa bazı adımlar atabiliyorlardı. 1870'lerde bizim 1970'lerin başında yaptığımız gibi, bazı tartışmalar geliştiriyorlar. Sonra Marksistler ortaya çıkıyor ve ilk çıkıştan aşağı yukarı yetmiş yıl sonra devrim gerçekleştirilebiliyor. Kocaman bir Rus ulusu için durum böyleyken, adı unutulmuşlar ülkesinde iğneden ipliğe kadar her şeyi yeniden yaratmak zorunludur. Burada zafer için her şey yeni baştan yaratılacaktır. Bu da birkaç kuşağı, yani bütün dönemlerin devrimci görevlerini iç içe geçirmek demektir. Ve bu da her cephede şiddetli bir savaşı zorunlu kılar. Zafer için her şey adım adım yeniden yaratılmak zorundadır. Adımlar buna göre atılmalı ve görevler yerine getirilmelidir. Bugün ulaşılan dönemin görevlerinden silahlı şiddeti, çizgi örgütçülüğünü anlamak ve gereklerini yerine getirmek gerekir. Bu görevlerden bir tanesini boşladın mı bundan diğerleri de zarar görür. Birçok kadronun halen eylemimize tam gelememeleri bu nedenledir. “İyi tartışma yapıyoruz, politikayı kavradık, kitle çalışması da yaptık, şiddetle de uğraştık, daha ne yapalım” demek bir yanılgıdır. Kürdistan devriminde bunları tek tek değil, birlikte işletmek esastır. PKK kişiliği kapsamlı ve bütünlüklü bir kişiliktir. Başka türlü sonuç alınamaz. Oysa bakıyoruz ki, ortada örgüt var, silah yok; silah var, gerekli örgüt yok; gerilla var, ama gerekli siyaseti ve örgütü yok ya da bunun tam tersi bir durum söz konusudur. Yani bütünlüklü değil, parça parça bir durum var. Bu da başarı için yeterli değildir. Oysa yaratılan değerler bütünlüklü bir çalışmaya dayanır, yine  aynı tarzdaki kişilik özelliklerine dayanır. Kürdistan devriminde başarı, düşmanın çalışma tarzına yenilmeyecek bir üslupla ve stille tutturulabilir.

Kitle de dahil olmak üzere çeşitli faaliyet hazırlıklarımız var. Günümüzü daha iyi anlayabilir, nelerin nasıl yapılması gerektiğini daha iyi bilince çıkarabiliriz. Madem bu geçen yılları başarıyla götüremediniz, o halde hiç olmazsa bundan sonra başarılmış olanı esas alma, ona saygılı olma, onun derslerini çıkarma ve bundan sonrasını doğru getirme şansını iyi yakalayın. “Bir dönemlerin devrimciliğine göre çok daha ilerideyim, bir dönemin anlayışlarına göre çok daha devrimciyim, hatta gerilla eylemliliğinde de yer alıyorum” tarzındaki yanılgılı anlayışlara girmeyin. Bunlar yeterli değildir. Düne göre iyi olabilir, ama bugünü kurtaramaz; bu, PKK'nin temposuna, PKK'nin devrim kanununa göre yetmez ve bir gaflet durumunu ifade eder. Doğru olan, döneme dayatılması gerekendir. Biz de dönemi değerlendirdik. Dönem, kesin zaferi günlük başarılarla yakalama dönemi olacaktır. Bu kapasitedeysen, ancak o zaman senin militanlığının bir anlamı vardır. Hiç kimse kendisine başka rol biçmesin. Devrimci örgüt, yayın, gerilla ve serhildan çalışmaları kesin zaferi yakalayan çalışmalardır. Bunu yapıyorsan döneme hizmet ediyorsun ve çizgiyi tutturmuşsun demektir. Hele iddialıysan, “öncüyüm” diyorsan bu çalışmaları mükemmel götürecek ve birleştireceksin. Sorun budur ve bizim de çözümlemeye çalıştığımız sorunlar bu yönlüdür. Geçmiş tarihi tecrübeyi alıp tecrübesizliğinizi giderin. Eskiyseniz, tıkanmışsanız, mevcut gelişmelere dayalı olarak kendinizi yeni dönemin başarı tarzına ulaştırın. Eğer sorunu doğru yakalamışsanız, peşinden çözüm gelir, bundan eminseniz güncelliği iyi yakalamışsınız demektir. Her şeyden önce, temel çözüm halkalarının derinliğini yakalamış mısınız? Yaşanan süreç neyi ifade ediyor, size ne sunuyor? Ne kadar güçlendiniz Bütün bu sorular üzerinde derinleşin.

Gelişme ve derinleşme sorunları ve bunların çözümleri üzerinde yoğunlaşın. Gerçekleşen savaş durumu, hiçbir dönemle kıyaslanmayacak kadar çözümleri üretmeye elverişlidir. Biraz samimi katılın. Herhangi bir bölgede ayaklanmaya, örgütlenmeye, herhangi bir bölgede gerilla eylemi geliştirmeye, herhangi bir yerde gizli örgüt komiteleri oluşturmaya fırsat yaratın. Anlayış düzeyinde de, olanak düzeyinde de hiçbir dönemle karşılaştırılamayacak kadar fırsatlar sunduk. “Ben varım, savaşabilirim” diyorsan, al sana savaşçı, al sana silah, al sana üslenme merkezleri... Geriye senin enerjin ve çaban kalıyor, o da senin görevindir. “Ben dağda yapamam” diyorsan, al ovada, kentte ya da köyde görev... Halk mücadeleye isteklidir, yeter ki biraz çalış. Gizli çalış, biraz kuralına dikkat et, bir ayaklanma yarat. Tüm bunlar için sonuna kadar olanaklar vardır. Bütün bunlara rağmen halen “çözemem, tıkandım, yapamam” diyorsanız, hemen ortamımızı terk edip gidin. Halen "savaş geliştirilemez, yenilgi kaderdir, tıkanmışım" diyorsanız, ortamımızda yeriniz yok. Kolay kaybedenler böyleleridir. “Yanıldık, yanlışa uyduk, fark edemedik” demek suçtur. Nasıl “yanlışa uydum, muazzam kuralı çiğnedim” diyebilirsiniz? Kimin hayatıyla ve ne cüretle oynuyorsunuz? Bir de yaşamın yolu orta yerde dururken bunun gereği var mı? Hayır, bu kişiliklere ne tahammül gösterilebilir ne de bunlara yaşama hakkı verilir. Bunlara karşı ancak büyük bir öfke duyulabilir. Sizden dönemin militanı olmanız isteniyor. "Benim hastalığım var, şuram düşüyor, buram sağa sapıyor" demek kabul edilemez. Can sıkıntısı için gerekçeniz yok. Başarmamak demek, yaşama hakarettir.

Başarmamak demek, her türlü namussuzluğa sonuna kadar evet demektir. Biz böylesi tipleri ne yapacağız? Ülkemizde ve saflarımızda bunlara neden yer verelim? Ülkemizde eskiden olduğu gibi “ben her şeyden habersiz yaşayacağım” diyerek çalım atan ağa, köle, şehir görmüş, dağdaki çoban gibileri ölüden beterdir, gafilin gafili, hainin hainidir. Ben bu ülkede halen eskisi gibi yaşamak istiyorum denilemez. Bu ülkede bundan sonra böyle yaşam olmaz. “Malım mülküm var, evim var, karım var, çocuklarım var” demek de kabul edilemez. Bundan böyle ev, mal, mülk, kadın, çocuk bağımlılığı olamaz. Kişi ya kendine gelecek ya da kaçıp gidecektir. Militanın yürüyüşü, başarıya gitmede kararlı bir yürüyüştür. Size tarihten birçok örnek gösterdik, bunlar doğrudur. Devrimle böyle yürünür. Kendi aymazlığınızı tarihin eylem kişiliklerinin tarzıyla karıştırmayın. Hiç olmazsa bu aşamadan sonra ülkeniz adına bir misyon sahibi olun. Bu ülkede artık böyle yürünür. Bir çoban mı gördünüz; hemen çağırıp konuşun, ikna edin. “Şimdiye kadar büyük ihanet ve gafletin odağıydın, tüm günahlarından ötürü af dile ve bundan sonra da yanlış anlama gelebilecek bir adım atma” deyin. Bir köle köylü mü yakaladınız, “bugüne kadar bu kadar düşkünlüğü, her türlü namussuzluğu, hakareti yaşadın, artık yeter, bir daha böyle yaşamayacaksın, adam gibi yaşayacaksın” deyin. Küçük burjuva şehir soytarısını yakalayın ve “gafilin gafili, her türlü yozluğu ve çürümeyi yaşadın, tövbe et, bir daha böyle yaşamak en büyük suçtur” deyin. Ve bütün bunları örgütleyin, görevlendirin, denetleyin. İşte bizde bundan sonraki yürüyüş tarzı budur.

Aslında eskiden de militan önder böyle yapardı. Üstelik o zaman fazla etkimiz ve silah da yoktu. Oysa şimdi silah da var, etki de var. Bir yönelinse herkes ayağa kalkar. Bu bir gerçektir. Ülkede yürüyüş, halkın içinde yürüyüş bu çerçevededir. Eskiden böyle yürümüyordu. İnsanlar ağaya paşam der, köylüyle dalga geçer, çobanı kandırır, küçük burjuvaya alet olurdu. Şimdi durum değişti. Madem saflara geldiniz, gerektiği gibi davranacaksınız. Eğer PKK'de başarı çizgisi nasıl temsil edilir diyorsanız, böyle temsil edilir. Ülkeye nasıl gidilir diyorsanız, böyle gidilir. Bunun bir de tekniği, taktiği vardır. Yani slogansal yaklaşım yetmez, ustalık ister. Yılan bile avının üstüne atlarken nasıl atlar, şahin bile gökten inerken nasıl iner. Hayvanlar bile bu kadar becerikliyken, sen nasıl bu kadar beceriksizlik gösterme gafletinde bulunursun? Bir kertenkelenin nasıl böcek avladığını hiç gözlemlediniz mi? Bir kertenkele kadar da mı olamıyorsunuz? Bu soruyu size haklı olarak yöneltmek gerekiyor. Onun ustalığı neden sende gelişmesin. Bütün bunlar yaşamın aynasıdır. Bir yeme içme görevini beceriyle yerine getiremiyorsunuz. Bu esef edilecek bir şey. Bunun yerine bebek politikası uygulanıyor, "anam bana mama yedirsin" der gibi, "parti bana her şeyi hazır sunsun" deniliyor. Böylelerini ayaklar altına alıp çiğnemek gerekir. Bebek teorisiyle kimse kendini yaşatamaz. Eğer biri bunda ısrar edip bir de ağlarsa, onu içimizde  tutmamak gerekir. Şimdi ağlama, numara yapma zamanı değildir. Sizinki bir hastalık, çok kötü bir hastalık. Kürt hastalığı. Yüz yıllardan kalma ve yaramaz bir hastalık.

Bu savaş gerçeğine saygınız varsa, hiç olmazsa bundan sonra ardına kadar açılmış bu namus ve yaşam dolu yolda yürümeyi bilin. Eski ince verem türü hastalıklarınızla, sizler hastalıklardan kurtulamazsınız. Ben şimdiye kadar sizi tedavi etmek için her türlü çabayı sarf ettim. Toplumumuzun bütün hastalıklarını ve tedavi yollarını gösterdim. Bundan sonra artık yaşam daha kolay. Peki ülke denilince neden halen kaçıyorsunuz? Hiç olmazsa ilgi duyun. Hayvanlar bile yerlerini, yurtlarını böylesine ucuz terk etmezler. Nerede yaşadığınızı unutmayın! PKK'yi tanıyor musunuz? Tanımıyorsanız gafilsiniz demektir. Burada netleşmek zorundasınız. Burada nasıl yaşamanız gerektiğini bilecek ve gereklerini yerine getireceksiniz. Önderliğe birazcık saygınız varsa bunu başarırsınız. Halka bakın; sonuna kadar nasıl bağlılık gösteriyor. Halka düşmanın hükmü geçiyor mu? Hayır! Oysa siz saflarımızda, halen neleri yaşıyorsunuz. Adeta şunu demeye getiriyorsunuz; "sen bizi buraya getirdin, ama biz hazır değiliz. Aslında biz Öndere, PKK'ye numara yaptık ve siz de kandınız.” Bu en aşağılık bir yaklaşımdır. Kendinize gelin, oynamayın. Biraz gerçeklere ve tarihe bakın. Böylelerine ne kadar insan denilebilir? Hiç olmazsa, “ben de biraz insanım” iddiasına sahip çıkın. "Düşman beni böyle eğitti, bana 'sen şusun, busun' dedi, ben de böyle yürüyorum" tutumunu terk edin. Yani “yüz yılların hayvanlaştırıcı ne kadar etkisi varsa ben onları taşırım, ben böyleyim” demek olmaz. Bu, yüz yıllardan beri böyle olmuş diye, bundan sonra da böyle sürdürülecek demek değildir. PKK içinde bunu yapmak ölümden de beterdir, yadırgatıcıdır. Düşman böylesine her şeyi ile saldırı halindeyken, nefsini bile savunamıyorsan bu çok kötü bir durumdur. Hamle yapma olanağını yakalamışken hamle yapamıyorsan, vurma olanağını yakalamışken vuramıyorsan, bu daha da kötüdür.

Ülkeye ancak tamı tamına militan bir yürüyüşle; bir komutan, bir asker yürüyüşüyle girilir. Karşısındaki görevler ne? İnsanlar artık her şeyleriyle açığa çıkmış bulunuyor, dost da düşman da artık net. Yol yöntem belirlenmiş, neyin nasıl vurulup koparılacağı anlaşılıyor. Tüm bunların hakkını verin. Eğer siyaset diyorsanız, askerlik diyorsanız, işte abecesi budur ve gerekeni yapın. Ordu saflarında, parti saflarında söz söylediniz mi, yaşamak istediniz mi; ağzı bir, düşüncesi bir, yüreği bir olmayı bileceksiniz. Militan olmak, asker olmak, PKK'li olmak isteyen sizsiniz, o halde gerekeni yapın. Bu kadar yol yöntem gösterildikten sonra partileşmeyi bilin. Bilinmedik hiçbir yanı kalmıyor, olumlu yanı da var, olumsuzu da. Net olun, kesin olun, taşı gediğine oturturcasına, ordu içinde ihtiyaç duyulan boşluğa kendinizi oturtun. Ne nerede, neye nasıl ihtiyaç gösteriyorsa öyle olun ve o ihtiyacı giderin. Yerine göre, neye yararlıysanız, oraya gidin. Ordunun lojistik ihtiyacını temin etmekten tutalım kurucu önderliğini temsil etmeye kadar, neye varsanız onu yapın. Her çalışmaya göre militana ihtiyaç var. Her militanın tutabileceği bir iş var. Feriştah da olsanız, ahraz da olsanız iş var. Hatta bacağı kopuk olanın bile yapacağı iş var. İstediğiniz yerde yer edinebilirsiniz, hiç kimse de sizi engelleyemez. Ne zoraki yanlış uygulamalara konu olabilirsiniz, ne de keyfinizce gerçekçi olmayan taleplerde bulunabilirsiniz. İhtiyaca göre, çabaya göre yer tutacaksınız. Bunlar çok açık ve rahatlıkla çözebileceğimiz sorunlardır. Mevcut eğitimler ve yaşanılan tecrübe hepimize bunu veriyor. Dolayısıyla ordulaşmada, partileşmede, günün emir ve kurallarına uymada mükemmele yakın bir düzey tutturulmalı, bundan kaçınma olmamalıdır. Büyük bir fetihçi ve coşkulu bir ruhla yönelme dönemin üslubu oluyor. Militan tarzı önümüzdeki döneme böylesine yetkin ve yoğun uygularsak ne olacağı bellidir; düşmanı perişan ederiz.

Olanaklar temelinde savaşa militan bir tarzla cevap verdik mi, köyde, kentte, dağda, ovada, silahlı, silahsız herkes bir yerden düşmanı vurur. Kimi iğne ucu kadar koparır, kimi dağ kadar koparır ve sonuçta bu savaş kazanılır. Artık bunun imkan dahilinde olduğu düşüncesindeyim. PKK çizgisinde mevcut gelişme yolu artık “başarmalısınız” diyor. Bunun dışında bahane aramaya gerek yoktur. Eğer sıradan bir köylü bile ölümün üzerine gidiyorsa, daha dün dükkanından başka hiçbir şeyi düşünmeyen esnaf ölümü bu temelde seve seve karşılıyorsa; siz militanlar zaferden başka hiçbir şeyi göz önüne getiremezsiniz. En bitirilmiş denilen halk bile böyle ayağa kalktıktan sonra, bu parti en kahramanca direnmeleri yaşadıktan sonra, siz bu halkla ve bu partiyle ancak zaferlerden zafere koşabilirsiniz. Bütün bu değerlendirmeler gerçekçidir ve gerekli olana, ihtiyaç duyulana, emredilene layıkıyla karşılık verirseniz yürüyüşünüz zafer yürüyüşüdür, bu temelde başarınız da kesindir. Olası gelişmeler ne olursa olsun, eğer kendi kendimize kötülük etmezsek büyük hesaplaşma, intikam alma ve her şeyi yeniden kazanma yolu açıktır. Bu aşamadan sonra bu savaş geriletilebilir mi? Bu, düşman eliyle değil, ancak bizim elimizle olabilir. Önemli başarılardan uzaklaşabilir miyiz? Bu yine ancak partimizin içindeki olumsuzluklarla, her türlü çizgi dışılıkla mümkün olabilir; düşmanın bilinçli çabalarıyla asla olmaz. Başarıya gitmeme, zaferi yakalamama neyle mümkündür? Düşmanın dayatmalarıyla mı? Hayır! Olsa olsa "ancak bu kadar olur, ben bu kadar dayanabildim" demekle mümkündür. Bu da en hainane ve gafil bir yaklaşımdır. O halde geriye, yüklenmek kalıyor.

Hiç kimse sizden her şeyi mükemmel yapmanızı beklemiyor, destan yaratın demiyor. Ama hiç olmazsa var olanı koruyun ve ona değer verin. Madem tutkulusunuz, madem gözü kara savaşçısınız o halde hiç olmazsa bu değerlere layık olun. Başka türlü ne çareniz var ne de başarınız söz konusu olabilir. Madem mücadele etmek istiyorsunuz, alın size istediğiniz olanaklar; bunlara layıkıyla hakkını vererek kendinizin de, halkın da beklentilerine cevap verin. "Kişiliğimin şu yanı, şu zayıflığım, şu yetersizliğim" diyerek kendi kendinizle alay etmeyin. Bu dönemden sonra kişilik hastalıkları, zayıflıkları, ancak bir utanmazın ağzına alabileceği sözcüklerdir. Artık her yerde saygıdeğer işler yapmanın zamanıdır. Alçakgönüllü olmalısınız. Ben bile bunca çabama rağmen, alçakgönüllüce en sıradan bir çalışmayı yapmayı bile mutluluk sayarım. Bırakalım Başkanlığı, sıradan bir çalışma bile benim için tatminkardır ve sadece kader değil, en arzu edilendir. Sizin için bu tamamen böyledir, böyle olmalıdır. Şimdiye kadar eski yaşantımızın ve tarihimizin nesi kaldı? Kölelerin zincirleri vardı, ama sizin o zincirleriniz de yok, hatta hayalleriniz bile yok. Bu, çok antipatik, kılçık gibi batan bir yaşamdı. Bundan kopmak çok mu güç? Kopmaya giden yolu, zincirin sonuna giden yolu ve onun çalışma imkanını yakalamışken ona neden layık olamıyorsunuz? Neden kendinizi çok düşmüş insanların konumunda tutuyorsunuz? Bunu yapmayın. İşe doğru yaklaşın, üslubu tutturun ve doğru konuşturun.

Daha dün Kürdistan'da olamaz denilen birçok şey bugün gerçeğe dönüşmüş bulunuyor. Bu temelde ilerlemek güzel, iyi ve doğru bir şey. Başka bir seçenek şurada kalsın, başka umudunuz bile olamaz. Bütün bunlardan çıkarılacak sonuç; başarıya mahkum olduğumuzdur. Aynı zamanda başarı imkan dahilindedir ve bunun yolu, yöntemi PKK'de ortaya konmuştur. Görün ve ders çıkarın. Etrafınızdaki herhangi bir doğa varlığına baktığınızda bile birçok şeyi anlarsınız. Saptırılmış yaşamınızı kural olarak göstermeyin; bu büyük bir sapkınlıktır, insanlıktan uzaklaşmadır ve çok lanetli bir durumdur. Bunun kalıntılarını bir yaşam gibi bellemeyin. Ben yedi yaşımdan beri bunlardan kaçtım, siz de hiç olmazsa bu yaştan sonra lanetli yaşamdan kaçın. Yaklaşım böyle olursa; partide, ordulaşmada bu pozisyonla, bu vuruş şekliyle hareket edilirse başarı kesindir. Baştan beri benim takip ettiğim yol ve yoldaşlık tarzı buydu ve halen de tarzım budur. İddiam da, ispatım da buydu; düşüncem ve pratiğim de buydu. Doğru olana, en iyi sonuç getirene itirazsız, amansız uyulur ve sonuca gidilir. Tarihin bu hızlı akışında, artık büyük yüklenme, büyük coşku ve fethetme dönemi yaşanıyor. Dışımızdaki bazı dostlara bakıyorum; onlar bile bize mutluluk veriyor. Eskiden bize karşı çıkanlar bile bugün bizimle dostluk ilişkisine giriyorlar. Ne mutlu bize ki bugünleri de gördük. Ne mutlu insanlığımıza! Militansınız, fethetme pozisyonundasınız, kendinize daha başka ne diyebilirsiniz? Zorlukların bilincindeyiz.

Düşmanın özel savaşımının içindeyiz. Bütün bunlar veridir ve artık bizim de verilerimiz var. Büyük tutku, büyük öfke, büyük vurma fırsatımızı az mı sanıyorsunuz? Hayır, az değil. Bir avuç insanı örgütleyin, bunlar yüceleşti mi dünyayı bile sarsarlar. İddia ve ispatım buydu ve gerçekleşen de budur. Başından bugüne kadar biz getirdik. Bana ne oldu? Böyle düşündüm, böyle yaptım, öldüm mü? Çok mu tehlikeli oldu? Çok zordu, çok tehlikeliydi, fakat başka çaresi yoksa ne yapabilirdik? Tarih emretti ve inanılmaz olana yürüdüm. Siz de bundan sonra biraz da olsa böyle yapın. Hiç olmazsa kendi kişiliğinizi kurtaracak bir vuruş tarzını tutturun. Partiye, halka büyük katkınız olmasa bile, hiç olmazsa kendinize bir katkınız olsun. Düşman bile artık gelişmelere inanmıştır. Son bir umutla özel savaşı konuşturuyor. Hızla gitse bile, o özel savaşın beyhudeliğini hissetti ve böyle kabul etti. Tabii biz onunla da yetinemeyiz. Böyle çok çirkin, kirli, affedilmez bir özel savaşı dayattığı için hesap soracağız. İnsanlıktan af dilese bile, kendini ne kadar kurtaracağı belli değil. Bu savaşta soykırımlar var, sınır tanımayan baskı ve işkenceler var. Şüphesiz bunların hesabını verecek. Zaten o, bunun telaşını yaşıyor. Yalnızca hesap sorma da değil, bir de yapmak istediklerimiz var: Bu ülkeye, Ortadoğu halklarına, onların tarihlerine yaraşır büyüklükler çizmek istiyoruz. Bitirilmiş bir yaşam söz konusu, bu yaşamı tekrar diriltmek istiyoruz. Bugünkü gerçeklik; saygısız, sevgisiz, karaçalı gibi batan bir Ortadoğu gerçekliğidir, bunu da düzeltmek istiyoruz. İnsan der ki, benim bir yaşamım olsa da böyle bir önderliğe adasam; çabam olsa da değerli görevler temelinde harcasam. Bu, insana mutluluk getirir. Başka neye yararsınız, neyiniz var? Böylesine bir dünyanın böylesi bir gerçekleşme imkanı var.

Bunu sıfırdan buraya getirdim, bu olanaklar sizi halen nasıl ilerletmesin? Her türlü savaşçılığa sıfırdan karşılık vermedik mi? Siz bu kadar imkanla niye sıradan bir savaşçılığı yapasınız? Biz en inançsızları, cansızları bile inanca, cana kavuşturduk. Siz bu kadar dirilmiş bir halkı, bu kadar savaşa varım diyen güçleri temel aldıktan sonra neden savaşmayasınız? Görülüyor ki, aslında sanıldığından daha fazla, zorunlu olduğu kadar coşkuyla ve gönüllüce başarabileceğiniz görevlerdir. Bir savaş göreviniz var, bir kazanma göreviniz var. Eğer gereklerini yapmazsanız her şey bir günde hayal olabilir ve dünya başınıza yıkılır. Bu belirttiğimiz, çerçevesi belirlenmiş militan savaşıdır. Benim sözüm bunadır. Yine bildiğini oku, yine kanun nedir, kural nedir, farkına varmadan eskiyi oku, o zaman her şeyi kaybetmek için bir gün bile yeter. Hiç yanlış anlamayın, ben hayalci olsaydım, herhalde bu kadar gelişmeye yol açamazdım. Fakat çok iyi biliyorum ki, sahte hayaller peşinde koşanlar, çok kısa bir sürede büyük bir çalışmayı yıkabilirler. Demek ki bütün bunlar, bizi her zamankinden daha fazla savaş gerçeğimizde yer tutmaya, ona büyük bir coşku ve sorumlulukla katılmaya götürür. Böylesine bir katılım gerekli düzeyde sağlandığında başarıya götürür. Bu başarı sürekli, yaygın ve ülkesel çapta, hatta bölgesel çapta bir başarı anlamına gelir. Bunun kuralı, kaidesi netleşmiştir. Aldığınız bir eğitim devresinin formasyonu bile zafer çizgisinde yürümenize yeter. Kendinizi pratikte günlük olarak gözden geçirirseniz, en doğruya ve başarı getirene ulaşmanız, bunu eylemse eylemde, örgütlenmeyse örgütlenmede, üslupsa üslupta, ruhsa ruhta yakalamanız işten bile değildir. Kendinize biraz çeki düzen verin ve kendinizi gözden geçirin.

Gerekli olan neyse ona karşılık verecek formasyondasınız. Sorun savaşı büyütmekse büyütebilirsiniz; alanlara taşırmaksa taşırabilirsiniz, bu temelde derinleştirmekse derinleştirebilirsiniz. Çizgi temelinde ve PKK tarzında sıradan da olsa bir çaba sergilerseniz sonuç, başarıdır. Halka verdiğimiz bir inanç ve bu temelde beklentiler var. Yürüyüş doğrultusu da bununla bağlantılıdır. Parti yapısı tamamen bu temelde eğitilmiş ve bütün engellemelere rağmen bu doğrultu ezici bir biçimde partiye hakim kılınmıştır. Sizin gibiler en şanslı bir dönemde bu temelde, bu mücadeleye katılmışlardır. Eğer bütün bu gerçekleri kendi savaşımınıza temel alırsanız yürürsünüz. Şahadet olabilir, bu hepimiz için geçerlidir. Ama geride kalan bir kişi de olsa bu temelde sağlam yürüdüğünde bu, zaferi getirir. Büyük bir ispatımız da budur. Sıfırdan başlayıp işleri buraya kadar getirebildik. Herhangi biriniz bu kadar olanakla neden zaferi yakalayamasın? Dürüstse, bağlıysa, netse içimizde kalır. Bu düzey tutturulmuştur. Gidişat bundan sonra tamamen zaferi garantileyecek temeldedir. Elbette bu bizim için de geçerlidir. Her gün yeniden savaşın özlemini çekmek, bütün gücümüzü sarf ederek ihtiyaçları karşılamak, hataları düzeltmek, olanakları günlük olarak büyütmek benim yaptığım bir iştir. Sizin de rahatlıkla yapabileceğiniz bir iştir.  Savaş, en yoğun kişilik ifadesidir. Savaş, siyasetin yoğunlaşmış ifadesidir derler. Siyaset de ekonominin yoğunlaşmış ifadesidir. Ve bunlar da bir bütün olarak yaşamın ifadesidir. Savaşçı da yoğunlaşmış kişidir. Bundan dolayı da savaşçı bilinçlidir, yürek sahibidir ve örgütçüdür. Savaş ortamı böyle kişilikleri ürettiği gibi, böyle kişilikler de ortamı daha da savaşkan kılar. Bu husus, halk için geçerli olduğu gibi, bir birey için de geçerlidir. En yoğunlaşmış savaş kişiliği demek; yaşamın bütün amaçları konusunda doğru olmak kadar, keskin bir irade sahibi olmak demektir. Görmek kadar, düşünmek kadar, vuruşta da kesin olmak demektir. Savaşçı kişiliğe başka türlü anlam yükleyemeyiz.

Bu savaş dönemine, bu savaş kişiliği ile yaklaşmak zaferi getirir diyoruz. Bu tanımı doğru kavrayalım ve hakkını vererek başarılı bir sonuca gidelim. Zaten başka türlü bir tanım da yoktur. Eğer böyleyseniz, ben de zafer sağlama bağlanmıştır der, şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da onun sorumluluğunu sonuna kadar taşırım. Bugüne kadar yaptıklarımla yanılmadığım çok açık, fakat benim için sorun Önderlik kanıtlanması değildir; sorun, bu halkın kendisini zaferde kanıtlamasıdır. Artık sizler de biraz kendinizi kanıtlamalısınız, buna ihtiyacınız var. Bu şansınızı iyi değerlendirin. Tekrar vurguluyorum, bu şans size tanınacaktır, mutlaka gerekeni yapın. Eğer yapmasanız, ne ataerkilliğe, ne emperyalizme, ne sömürgeciliğe ne de şu veya bu aymaz, gafil tutum ve davranışlara güvenebilirsiniz. Bu durumda ancak ezilirsiniz. Uyarıyorum, kişiliğinizde başarıdan başka bir şeye yer verirseniz bu, sizin için ölümden de beter olur. Bundan sonraki savaşçı yaşamın tarzı, halkın içine girmekten tutalım dostane ilişkiye ve düşmanlarla karşılaşmaya kadar bu şekildedir. Son hazırlıklarınız mı söz konusu, hızla tamamlayacaksınız. İlk adımlarınızı mı attınız, savaş görevlerinize tüm gücünüzle yürüyeceksiniz. Böyle yaparsanız, birlikte yürümeye varız. Yok, eğer bunlarla oynarsanız, sağ kolum da olsanız çekinmem, keser atarım ve sizlerden gereken hesabı da sorarım. Önderlik hakimdir, kudretini kanuna göre oluşturur. Bu ülkede, bu halkın içinde vurulması gereken nasıl vurulur, yaşatılması gereken nasıl yaşatılır; bunu iyi göreceksiniz. Yine yaşama hakkı olmayanın nasıl yaşatılmayacağını da göreceksiniz. Çok güçlü olalım, gafil olmayalım; kuralsız kaidesiz yaşamayalım. Kişiliğinde yanıltmayan, yanılmayan, tuttuğunu koparan kişilik egemen olsun.

Biz şimdiye kadar elimizden geleni yaptığımıza inanıyoruz. Halkımızın da yüreği geniştir, kabul ediyoruz. Ona layık olmak, özellikle öncü düzeyinde bunu gerçekleştirmek size düşüyor. Bunun anlaşılmadık hiçbir yanı kalmadığı gibi, savsaklanacak en ufak bir yönü de yoktur. Yaşama bundan sonra bu temelde anlam vermiş, savaşa bu temelde gerçeklik kazandırmışız. Sizlere de bu temelde bir gerçeklik kazandırılmıştır. Yaşamak istiyorsanız bu, savaşla bağlantılıdır. Savaş imkan dahiline ve başarılı adımlarla yürünebilecek duruma getirilmiştir. Buna katılıyorsunuz, eğer iyi savaşırsanız, başarırsınız.

HALKLAR ÖNDERİ (12.BÖLÜM)

 

 

YORUM GÖNDER

ZİYARETÇİ YORUMLARI

BENZER KONULAR

15 AĞUSTOS ATILIMI BİR KEZ DAHA DOĞRULANMIŞ VE ZAFERE OLAN İNANCI SARSILMAZ KILMIŞTIR!

ÖLÜMSÜZLÜK,BİRAZ DA KAHRAMANCA DİRENİŞTEN GEÇER

ÖNDERLİĞİN 29 HAZİRAN 1999 İDAM KARARI

ÖNDERLİK SAVUNMALARINDA KUANTUM  

AŞK ÖZGÜRLÜĞÜ ARAYIŞTIR

PKK'YE DAYATILAN TASFİYECİLİK VE TASFİYECİLİĞİN TASFİYESİ

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ  CEVAP  

MEŞRU SAVUNMA BİLİNCİ

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ CEVAP

HALKIMIZI TASFİYE ETME TARİHİNE PKK'DE VERDİĞİMİZ  CEVAP  

ÖZGÜRLÜK PROBLEMİ (1. BÖLÜM)

ÖZGÜRLÜK PROBLEMİ (2. BÖLÜM)

TOPLUMSAL ADALETİN HUKUKLA OLAN İLİŞKİSİ

EMEK VE TOPLUM (1.BÖLÜM)

EMEK VE TOPLUM (2.BÖLÜM)

ETİK-ESTETİK ÜZERİNE 1.BÖLÜM

ETİK-ESTETİK ÜZERİNE (2. BÖLÜM)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 1 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 2 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 3 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 4 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 5 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 6 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 7 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 8 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 9 E MİN)

LI SER RÊBAZ Û REJÎMA HEQÎQETÊ NAVEROK (BEŞA 10 E MİN)

KOMPLO ORTAMININ OLUŞUMUNA DAİR-I

İMRALI ADASINDA CEZAEVİ YAŞAMIMA DAİR

KOMPLO ORTAMININ OLUŞUMUNA DAİR-II

DEVRİMCİ HALK SAVAŞINA KARŞI NATO’NUN GLADİO SAVAŞLARI

‘YA ÖZGÜR YAŞAM YA SOYKIRIM!’-1-

ÖZGÜRLÜK ÇOCUKLUKTA BAŞLAR

‘YA ÖZGÜR YAŞAM YA SOYKIRIM!’-2-

DEMOKRASİNİN ÖNCÜLÜĞÜNÜ HALKIMIZ YAPACAKTIR 

GÜZELLİĞİN İÇERİĞİNDE TOPLUMSALLIK VARDIR, KOLEKTİVİZM VARDIR

UCUZ YAŞAM YOKTUR, UCUZ YAŞAM ÖLÜMDÜR

YAŞANAN PATLAMA OLAYI TARİHLE EN ŞİDDETLİ HESAPLAŞMADIR

ZEMİNİMİZ SON DERECE DEVRİMCİDİR

NASIL YAŞAMALI?

RUHUMU SATMAMAM ÖZ SAVUNMAMDIR

DEMOKRATİK ANAYASAL ÇÖZÜM GELİŞMEZSE HALKIN DİRENME HAKKI VARDIR!

DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜNÜN ARAYIŞÇISI OLMAK

KÜRT HALKININ ÖZGÜRLÜK İRADESİ BENİ UMUTLANDIRIYOR

PKK BİR ÖZGÜRLÜK HAREKETİDİR

KARARLIYIZ KESİN KAZANACAĞIZ

DEVRİM BÜYÜK BİR GÖNÜLLÜLÜK OLAYIDIR

ÖZGÜRLÜĞE GÖZÜNÜ DİKMEYEN ÖZGÜR OLAMAZ

PKK EVRENSEL BİR HAREKETTİR

PKK, MEZHEPLER MOZAİĞİDİR

ÖZGÜRLÜK OLMADAN ETİK VE ESTETİK OLMAZ

KADIN KURTULMADAN

DEMOKRATİK ULUS KÜLTÜRÜ

CHE GERİLLA TARZININ BÜYÜK TUTKUSUDUR

SOSYALİZM CİNSLER ARASI UÇURUMUN VE EŞİTSİZLİĞİN YIKILMASIDIR

PKK, BÜYÜK YAŞAYANLARIN PARTİSİDİR

GÖÇ, GÖÇ...

DEVRİM, KENDİ İÇİNİ NETLEŞTİRME HAREKETİDİR (1. BÖLÜM)

DEVRİM, KENDİ İÇİNİ NETLEŞTİRME HAREKETİDİR (2. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK  (1. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (2.BÖLÜM)

KÜRT AŞKI

TOPLUMUN ÖZGÜRLEŞMESİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (3.BÖLÜM)

SINIRSIZLIK VEYA MEZOPOTAMYALI OLMAK

ALEVİLİK KARDEŞLİĞİN ÖZÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (4.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA DEMOKRATİK MODERNİTE ÇÖZÜMÜ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (7.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (8.BÖLÜM)

ÖNDERLİK GERÇEĞİ VE PKK DENEYİMİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (9.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (10.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (11.BÖLÜM)

BİZİM ÖYKÜMÜZ BİR HALKIN DİRİLİŞ ÖYKÜSÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (12.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (13.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (14.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (15.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (16.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (17.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (18.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (19.BÖLÜM)

KÜRT HALKININ EN BÜYÜK SİLAHI PKK’DİR

PARTİLEŞME HALK TARİHİMİZİN VE İNSANLIĞIN EN ANLAMLI İFADESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (20.BÖLÜM)

ORTADOĞU TOPLUMUNUN İKİNCİ BİR KADIN DEVRİMİNE İHTİYACI VARDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (21.BÖLÜM)

PARTİLEŞME; YÜCE HALK TARİHİMİZİN KUTSAL YÜRÜYÜŞÜDÜR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (22.BÖLÜM)

PARTİMİZİN ÇIKIŞ TARZINA UYGUN YETİŞMEK PARTİ ŞEHİTLERİNE SAHİP ÇIKMAKTIR

PKK EN ZORU BAŞARAN HAREKETTİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (23.BÖLÜM)

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (24.BÖLÜM)

PKK; KÜRDİSTAN HALKININ GERÇEK OKULUDUR, TOPLUMSAL BİLİNCİNİ KAZANDIĞI, SAVAŞMASINI ÖĞRENDİĞİ BİR OKULDUR

BAŞARI YOLUNA GİREN PARTİ MİLİTANLIĞI KESİN ZAFERİ KAZANIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (25 .BÖLÜM)

PKK TARİHİ ÖNDERLİK TARİHİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (26.BÖLÜM)

PKK TARİHİ YENİLMEZLİK TARİHİDİR

KÜRDİSTAN ROMANI

PKK TARİHİNİ İYİ BİLMEYENLER PKK KİŞİLİĞİNİ DOĞRU TEMSİL EDEMEZLER

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(27.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(28.BÖLÜM)

PKK VE KÜRT HALKI ARTIK TASFİYE EDİLEMEZ

PKK, BİR İNSANLIK SAVAŞIMININ ÖZNESİ DURUMUNDADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(29.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(30.BÖLÜM)

PKK’LİLEŞME HİÇ ŞÜPHESİZ SOSYALLEŞMEDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(31.BÖLÜM)

PKK HAREKETİ TARİHİ OLARAK BİR YARGILAMA HAREKETİDİR(1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (32.BÖLÜM)

PKK HAREKETİ TARİHİ OLARAK BİR YARGILAMA HAREKETİDİR (2.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(33.BÖLÜM)

PKK'DE YAŞAMIN TEK ŞARTI DÜŞMANIYLA BOY ÖLÇÜŞTÜRMEDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (34.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (35.BÖLÜM)

PKK'LİLİK EN SOYLU DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞ DEMEKTİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (36.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(37.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(38.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(39.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(40.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK(41.BÖLÜM)

PKK'NİN ŞARTLARI , YAŞAMIN ŞARTLARIDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLK (42.BÖLÜM)

BU SAVAŞ HALK SAVAŞIDIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (43.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (44.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (45.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (46.BÖLÜM)

PKK'LİLİK GERÇEKÇİ OLMADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (47.BÖLÜM)

''1990’LARDAN SONRAKİ DEVRİMCİ HALK SAVAŞI, KÜRDİSTAN POLİTİKALARINI BOŞA ÇIKARMIŞTI''

''ADIM ABDULLAH''

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (48.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA DEMOKRATİK MODERNİTE ÇÖZÜMÜ

SAVAŞ VE SANAT

PKK’NİN SORUNLARA GETİRDİĞİ YENİ ÇÖZÜM MODELİ

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (49.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (2.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN'IN VARLIĞI VE ÖZGÜRLÜĞÜ ÖZ SAVUNMASIZ OLAMAZ

YENİ DÖNEMDE PKK’NİN KİMLİĞİ VE ANLAMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (50.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (51.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (4.BÖLÜM)

PKK BİR İNSANLIK SAVAŞIMININ ÖZNESİ DURUMUNDADIR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (52.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (53.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (54.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (7.BÖLÜM)

PKK'NİN TARİHE AĞIRLIĞINI NASIL KOYDUĞUNU VE HALKININ KURTULUŞ SEVİNCİNİ BU GÜNLERDE NASIL YÜKSEKLERE ÇIKARDIĞINI İSPATLAR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (55.BÖLÜM)

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR (8.BÖLÜM)

PKK’DEKİ DÖNÜŞÜMÜN ÖZÜ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (56.BÖLÜM)

BİR KİŞİNİN GÜCÜNÜ BELİRLEYEN YAŞAM FELSEFESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (57.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (58.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (2.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK (59.BÖLÜM)

HALKLAR TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (3.BÖLÜM)

ÖNDERLİK GERÇEĞİ, BAŞARIYA KİLİTLENMEKTİR

MEŞRU SAVUNMA PERPEKTİFLERİ (1.BÖLÜM)

SANATIN DEVRİMCİ İŞLEVİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (1. BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA PERSPEKTİFLERİ (2.BÖLÜM)

SANAT, EDEBİYAT VE RUH

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (2. BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA PERSPEKTİFLERİ (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (3. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (4. BÖLÜM)

İLKEL MİLLİYETCİ VE OPORTÜNİST YAKLAŞIMLAR, BİRLİK DEĞİL ÇATIŞMA DOĞURUR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (5. BÖLÜM)

BİR HALKIN MÜSLÜMANLIĞINA SAHİP ÇIKMASI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (6. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (7. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (8. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (9. BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (10. BÖLÜM)

HALK TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (4.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK  GEREKÇESİDİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (11.BÖLÜM)

FELSEFE’NİN KISACA TANIMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (12.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (13.BÖLÜM)

HALK TARİHİNE BÜYÜK KATKIMIZ OLDU (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (14.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (15.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (16.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (17.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (18.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (19.BÖLÜM)

PKK'YE KARŞI GLADİO SAVAŞLARI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (20.BÖLÜM)

TASFİYE PLANI ‘DEMOKRATİK AÇILIM’ ADI ALTINDA PİYASAYA SUNULDU

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (21.BÖLÜM)

PKK’NİN ASIL BUNDAN SONRA ROLÜNÜ BAŞARIYLA OYNAMASI GEREKİR

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (22.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (23.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (24.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (25.BÖLÜM)

TARİHİ HESAPLAŞMA GÜNLERİNDEYİZ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (26.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (27.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (28.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (29.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (30.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (31.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (32.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (33.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (34.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (35.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (36.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (37.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (38.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN KÜLTÜRÜ ÜZERİNDE ZORAKİ ASİMİLASYON POLİTİKALARI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (39.BÖLÜM)

KÜRTLERİN KÜLTÜREL SOYKIRIMI

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (40.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (41.BÖLÜM)

KADIN VE TOPLUMSAL DEVRİM (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (42.BÖLÜM)

KADIN VE TOPLUMSAL DEVRİM -2

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (43.BÖLÜM)

KÜRDİSTANİ VE EVRENSEL

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (44.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (45.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (46.BÖLÜM)

1985 YILINDA ALMANYA MERKEZLİ NATO GLADİOSU PKK'YE KARŞI HAREKETE GEÇİRİLDİ

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (47.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (48.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (49.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (50.BÖLÜM)

YAŞAMAK ÖLMEKTEN DAHA ZORDUR VE BEN ZOR OLANI TERCİH ETTİM

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (51.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (1.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (52.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (2.BÖLÜM)

YÜCELTECEK TUTUMLARA, KARARLARA ULAŞMAK

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (53.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (3.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (54.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (4.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (55.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (5.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (56.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (6.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (57.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (7.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (58.BÖLÜM)

BERİTAN ÇİZGİSİNİ TAKİP EDİN!

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (8.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (59.BÖLÜM)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (9.BÖLÜM)

APOCU MİLİTAN KİŞİLİK CİLT II (60.BÖLÜM-SON)

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK (10.BÖLÜM)

15 ŞUBAT KOPLOSU 21. YÜZYILIN EN BÜYÜK KOPLOSUDUR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-1)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-2)

YÜCELTECEK TUTUMLARA KARARLARA ULAŞMAK (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-3)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (ÖNSÖZ-4)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (6.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (7.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (8.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (9.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (10.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (11.BÖLÜM)

ORTADOĞU'DA TEKNOLOJİK DEVRİM VE EKOLOJİK-TOPLUM

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (12.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (13.BÖLÜM)

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (14.BÖLÜM)

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (15.BÖLÜM)

GERÇEĞİN, ADALETİN VE SEVGİNİN ARAYİŞÇİLARİNA

GERÇEĞİN DİLİ OLARAK EDEBİYAT(3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (16.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (17.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (18.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (19.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (20.BÖLÜM)

KADIN GERÇEKLİĞİ (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (21.BÖLÜM)

KADIN GERÇEKLİĞİ (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (22.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (23.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (24.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (25.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (26.BÖLÜM)

MAZLUM YOLDAŞIN ANISI YOLUMUZU AYDINLATAN SÜREKLİ BİR MEŞALEDİR!

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (27.BÖLÜM)

BAHARA YAŞAM GÜCÜ KADAR GÜÇLÜ VE CANLI KARŞILIK VERELİM!

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (28.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (29.BÖLÜM)

MAZLUM DİRENİŞCİLİĞİ PARTİNİN BÜYÜK RUHUDUR

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI ULUSAL KİMLİĞE, ÖZGÜRLÜĞE DÖNÜŞ HAMLESİNDE ZAFERİN KANITIDIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (30.BÖLÜM)

HER NEWROZ SÜREKLİLEŞEN BİR YENİLENMEDİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (31.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (32.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (33.BÖLÜM)

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK! (1.BÖLÜM)

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (34.BÖLÜM)

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK! (2.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (35.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (1.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (36.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (2.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (37.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (3.BÖLÜM)

HALKIMIZIN NEWROZ İSYANLARI (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (38.BÖLÜM)

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (39.BÖLÜM)

AGİT'İ ANMAK, O'NU ANLAMAKTIR!

DİRENİŞ ŞEHİTLERİMİZ GELİŞMENİN GERÇEK SAHİBİDİR (5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (40.BÖLÜM)

AGİT YOLDAŞ, PKK'DE ŞEKİLLENDİRİLMEK İSTENİLEN MİLİTAN KİŞİLİKTİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (41.BÖLÜM)

AGİT YOLDAŞI ÇÖZÜMLEMEK ARGK’Yİ ÇÖZÜMLEMEK DEMEKTİR (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (42.BÖLÜM)

HALK SAVAŞI ÖZGÜRLÜK SAVAŞIDIR, KAHRAMANLAR SAVAŞIDIR (1.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK DÖNEMİ ŞEHİTLERİNE BAĞLILIK, SAVAŞAN HALK KAHRAMANLIĞI GERÇEKLİĞİNE ULAŞMAKLA MÜMKÜNDÜR

AGİT YOLDAŞI ÇÖZÜMLEMEK ARGK’Yİ ÇÖZÜMLEMEK DEMEKTİR (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (43.BÖLÜM)

KIZILDERE ŞEHİTLERİNE BAĞLILIĞIMIZI TÜRKİYE DEVRİMİ’NE YENİDEN SARILARAK GÖSTERELİM (1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (44.BÖLÜM)

KIZILDERE ŞEHİTLERİNE BAĞLILIĞIMIZI TÜRKİYE DEVRİMİ’NE YENİDEN SARILARAK GÖSTERELİM (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (45.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (46.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (47.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (48.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (49.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (50.BÖLÜM)

İMRALI NOTLARINDAN GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (51.BÖLÜM)

SAVAŞLA YAŞAM HAKKI KAZANILMIŞTIR

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(1.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (52.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (53.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (54.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(4.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (55.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(5.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (56.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(6.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (57.BÖLÜM)

HAKİKAT ALGISIYLA BÜYÜYEN YAŞAM, EN ZOR ACILARI BİLE MUTLULUĞA DÖNÜŞTÜREBİLİR(7.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA CİLT-I (58.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I.CİLT (59.BOLUM)

BEN ÖZGÜRLÜĞÜN KOMUTANIYIM

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I.CİLT (60.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (61.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (62.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (63.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (64.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (65.BÖLÜM)

HEDEF ÜLKE VE ÖZGÜRLÜK SAHİBİ OLMAKTIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (66.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (67.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (68.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (69.BÖLÜM)

KOMPLE DEVRİMCİLİK KOMPLE KİŞİLİK İSTER

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (70.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (71.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (72.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN PKK'NİN DAMGASINI TAŞIMAKTADIR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (73.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (74.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (75.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (76.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (1.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (2.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (77.BÖLÜM)

1 MAYIS, SOSYALİZM VE PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM (3.BÖLÜM)

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA (78.BÖLÜM)

SAVAŞ BİR KURAL İŞİ, BİR ÖZ İŞİ, İLKE İŞİ, BİR ÖRGÜT İŞİDİR; SAVAŞ DEVRİMCİ YAŞAM İŞİDİR

SÜMER RAHİP DEVLETİNDEN DEMOKRATİK UYGARLIĞA I CİLT (79.BÖLÜM)

SOSYALİZM ÖZGÜRLÜK İNANCI VE BİLİNCİDİR

DERSİM’DE KIŞLA KÜLTÜRÜ ÜZERİNE

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR (1.BÖLÜM)

PKK ŞEHİTLERİN ANISINI YAŞATMA HAREKETİDİR (2.BÖLÜM)

HAKİ KARER YOLDAŞIN ANISINA

HAKİ KARER, HİÇBİR ÇIKAR GÖZETMEKSİZİN DOĞRULARI YÜREĞİ İLE SAVUNUYORDU

PKK BİR İNSANLIK HAREKETİDİR

BU BAŞARI TARZINI HİÇ KİMSE ÖNLEYEMEZ

ZİLAN KADININ DİRİLİŞİDİR

ZİLAN YAŞAM MANİFESTOSUDUR (1.BÖLÜM)

ZİLAN YAŞAM MANİFESTOMUZDUR (2.BÖLÜM)

ZİLAN’I ÇÖZÜMLEDİK, ZİLAN BİR AŞK…

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (1.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (2.BÖLÜM)

14 TEMMUZ DİRENİŞİ PKK'NİN EN BÜYÜK GEREKÇESİDİR (3.BÖLÜM)

BİZ KAYALIKLARDAN KÖK SALIP YEŞEREN BİR HAREKETİZ (1.BÖLÜM)

BİZ KAYALIKLARDAN KÖK SALIP YEŞEREN BİR HAREKETİZ (2.BÖLÜM)

PKK FELSEFESİ VAR OLANLA YETİNMEMEK, HEP FAZLASINI DÜŞÜNMEK VE BAŞARMAKTIR

BİR HALK DİRENMEYE KARAR VERİRSE, HER TÜRLÜ GERİCİ EMPERYALİST HESAPLARI BOŞA ÇIKARIR

BENİM YAŞAMIM SADECE BİR ULUSUN HİKAYESİ DEĞİL, İNSANIN ÖZGÜRLEŞMESİNE DE EN GERÇEKCİ CEVAPTIR

ÖLÜMSÜZLÜK BİRAZ DA KAHRAMANCA DİRENMEKTEN GEÇER

TÜMÜYLE ŞEHİTLERE VE ZİNDAN DİRENİŞÇİLERİNE SELAMIMIZ; SAĞLAM BİR PRATİKTİR (1.BÖLÜM)

TÜMÜYLE ŞEHİTLERE VE ZİNDAN DİRENİŞÇİLERİNE SELAMIMIZ; SAĞLAM BİR PRATİKTİR (2.BÖLÜM)

İMRALİ KAYALIKLARINA ZİNCİRLENDİM!

BİLİMİN ETİKTEN YOKSUN GELİŞMESİ, ÇAĞDAŞ HASTALIKLARIN TEMELİDİR

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI: ÖZEL SAVAŞ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI: ÖZEL SAVAŞ (2.BÖLÜM)

DEVRİMLER EN YAKICI SÖZ VE EYLEMDİR

YENİDEN DOĞUŞLARI SAVAŞLA GERÇEKLEŞTİRECEKSİNİZ

DEVRİM MUAZZAM ÖZGÜRLEŞME İMKANI VERİYOR

KADIN SORUNU ÇÖZÜMLENDİĞİ ORANDA DEVRİMLER GÜÇ KAZANIR

SAVAŞ BİR HALKI KENDİNE GETİREN KÖKLÜ BİR EYLEMDİR (1.BÖLÜM)

DEMOKRATİK MODERNİTENİN YENİDEN İNŞA SORUNLARI

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (1.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (2.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (3.BÖLÜM)

DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜNÜN ARAYIŞCISI OLMAK

YEREL, BÖLGESEL SORUNLAR VE DEMOKRATİK ULUS ÇÖZÜMÜ

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (4.BÖLÜM)

GENÇLİĞE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER (5.BÖLÜM)

DEVRİMLER EN YAKICI SÖZ VE EYLEMDİR (2.BÖLÜM)

BİZDE ŞEHADET YAŞAYAN KAYNAKTIR, YAŞATAN KAYNAKTIR

ULUS-DEVLET KISKACINDA KÜRTLÜĞÜ SAHİPLENMEK

PARTİ HALKI KÖLELİKTEN ÖZGÜRLÜĞE TAŞIYAN KÖPRÜDÜR

BENİM DURUMUM, GERÇEKLEŞEN VE ÖZGÜR KİMLİKLİ BİR HALK OLAYIDIR (1.BÖLÜM)

BENİM DURUMUM, GERÇEKLEŞEN VE ÖZGÜR KİMLİKLİ BİR HALK OLAYIDIR (2.BÖLÜM)

15 AĞUSTOS ATILIMI’NIN ESAS ANLAMI, SİZİN BÖYLE SAVAŞMAYA CESARET EDEN BİR HALK DURUMUNA GELMENİZDİR

15 AĞUSTOS ATILIMI SİZİ SAVAŞAN BİR HALK DURUMUNA GETİRMEKLE EN BÜYÜK BAŞARISINI ORTAYA ÇIKARMIŞTIR

PARTİMİZ KENDİNİ KANITLAMIŞ BİR PARTİDİR

SAVAŞAN HALKIMIZA!

FİZİKİ VE KÜLTÜREL TASFİYE

BENİ TARTIŞMAK, BİR HALKIN KADERİNİ TARTIŞMAKTIR

BİZ HER ZAMAN DOĞRULAR İÇİN YAŞADIK

BUNDAN SONRASI KESİN ZAFERE DOĞRU YÜRÜMEDİR

SİZ YAPACAK VE SİZ BAŞARACAKSINIZ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI GERİLLASIZ DÜŞÜNÜLEMEZ

İMHACI SÖMÜRGECİLİĞİN YAŞAMINA“HAYIR” DEDİK

GERİLLA…

ÜLKEYE, PARTİYE VE ÖNDERLİĞE BÜYÜK SADAKATLE BAĞLILIĞIN ŞEHİDİDİR

ÖZGÜRLÜĞE GÖZÜNÜ DİKMEYEN ÖZGÜR OLAMAZ

HALKLARIN ÖZGÜRLÜK OLASILIĞI GERİLLASIZ DÜŞÜNÜLEMEZ (2.BÖLÜM)

GER QONAX BAŞ NEYÊ VEKOLANDIN KESAYET BAŞ NAYÊ DAHÛRANDIN

ULUSUN GERÇEK TEMSİLCİ GÜÇLERİ HALK MECLİSLERİDİR

İDEOLOJİK KİMLİK VAZGEÇİLMEZ BİR OLGUDUR

ÖZGÜRLÜK İDEOLOJİSİ, İNSANI MÜTHİŞ SAVAŞTIRIRSA ÖZGÜRLÜK İDEOLOJİSİDİR

PKK’DE GELİŞEN EVRENSEL ÇÖZÜM

KADIN ORDULAŞMASINA DOĞRU

YAŞANAN PATLAMA TARİHLE HESAPLAŞMADIR (1.BÖLÜM)

“HAKİ PARTİMİZİN SİYASİ VE ASKERİ RUHUYDU''

DEMOKRATİK VE EKOLOJİK TOPLUM (1.BÖLÜM)

DEMOKRATİK ULUS KÜLTÜRÜ

TARİH İLE HESAPLAŞMA

ORTADOĞU SAVAŞLARI NASIL SONUÇLANABİLİR?

ZİLAN VE SEMA TARİHİN VE KADININ DİRİLİŞİDİR

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (1.BÖLÜM)

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (2.BÖLÜM)

DEVRİME KALKAN HER ZAMAN GENÇTİR (3.BÖLÜM)

PKK’NİN ORTAYA ÇIKIŞI, SANATIN DİRİLİŞİDİR

BİZ DE KENDİ KENDİMİZİ YÖNETEBİLİRİZ

SANATIN YÜREĞİ DEVRİM İÇİN ATMALI (2.BÖLÜM)

SANAT, ZİHNİN VE RUHUN KANATLANMASIDIR (3.BÖLÜM)

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-1.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-2.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-3.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-4.BÖLÜM

KENDİNİ ÖRGÜTLEYEN İNSAN BİR ORDU GÜCÜNDEDİR-5.BÖLÜM

SANATIN YÜREĞİ DEVRİM İÇİN ATMALI-2.BÖLÜM

SAVAŞ ÖRGÜTÜ KADAR, SANAT ÖRGÜTÜNE İHTİYAÇ VARDIR

MÜCADELE ÖNCELİKLE ZİHNİYET ALANINDA KAZANILMALIDIR

DÎROKA MÊTINGERIYÊ Û CIVAKA ÇÎNDAR

II-CIVAKA KOLEDAR Û MÊTINGERÎ

III- CIVAKA FEODAL Û MÊTINGERÎ

IV-CIVAKA KAPÎTALÎST, MÊTINGERÎ Û SERXWEBÛNA NETEWEYÎ

MÊTINGERÎ Û PÊVAJOYA KAPÎTALÎZMÊ YA REKABETA SERBEST

EMPERYALÎZM, MÊTINGERÎ Û SERXWEBÛNA NETEWEYÎ

DI NAVBERA HER DU ŞERÊN PARVEKIRINÊ YÊN EMPERYALÎST DE REWŞA CÎHANÊ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-1.BÖLÜM

REWŞA WELATÊN SOSYALÎST

REWŞA MÊTINGEH Û TEVGERÊN RIZGARIYA NETEWEYÎ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-2.BÖLÜM

ÇÎNA KARKER Û KOMÎNÎST

DEMOKRATİK MODERNİTEYİ YENİDEN İNŞA GÖREVLERİ -1.BÖLÜM

DEMOKRATİK MODERNİTEYİ YENİDEN İNŞA GÖREVLERİ -2.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-3.BÖLÜM

PKK ÖNDERLİĞİ HALKÇIDIR VE BAĞIMSIZDIR

CIVAKA KURDISTANÊ

B) DI SERDEMA FEODAL DE KURD Û KURDISTAN

3-DI HEGOMONYAYA TIRK U ÎRANIYAN DE KURDISTAN

C-DI NAV SÎSTEMA EMPERYALÎST DE KURDISTAN

İMRALI ADASINDA CEZAEVİ YAŞAMIMA DAİR

İMRALİ KAYALIKLARINA ZİNCİRLENDİM!

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN 1999 KOMPLO SÜRECİNİ DEĞERLENDİRİYOR

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -1.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -2.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -3.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -4.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -5.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -6.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -7.BÖLÜM

HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN İMRALI'YI ANLATIYOR -8.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-4.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -1.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -2.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -3.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -4.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -5.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -6.BÖLÜm

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -7.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -8.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -9.BÖLÜM

KOMPLO ÇEMBERİNDEKİ BİR HALKIN ÖZGÜRLÜK SAVAŞÇISI OLMAK -10.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-5.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-6.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-7.BÖLÜM

MÊTINGEHKIRINA KURDISTANÊ JI ALIYÊ KOMARA TIRKIYÊ VE

MÊTINGEHKIRINA BAŞÛRÊ KURDISTANÊ

MÊTINGEHKIRINA ROJHILATA KURDISTANÊ

DIVÊ JI BO ZIMANÊ KURDÎ CIHÊN AZAD WERIN AFRANDIN

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-8.BÖLÜM

II- CIVAKA BAKURÊ KURDISTANÊ PÊKHATEYA EKONOMÎK

PÊKHATEYA (YAPI) CIVAKÎ

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-9.BÖLÜM

ÖZGÜR KADIN PERSPEKTİFLERİ-10.BÖLÜM

PROLETARYA

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-1.BÖLÜM

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK!-1.BÖLÜM

NEWROZ ZAFERİ KESİNLEŞTİRMEK!-2.BÖLÜM

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-2.BÖLÜM

PKK BİR NEWROZ PARTİSİDİR-3.BÖLÜM

ŞOREŞA ME ŞOREŞA AFIRANDINA HEZKIRINÊ YE

DEVLET YERİNE DEMOKRATİK YÖNETİM

KADIN DOĞASI

SEVGİ ANLAMAYA DAYALI OLURSA ANLAMLIDIR

PERWERDE Û PÊKHATEYA ÇANDÎ

PÊKHATEYA NETEWEYÎ