KADINLAR DAHA ÇOK MÜCADELE ETMELİ
KADINLAR DAHA ÇOK MÜCADELE ETMELİ
0 Yorum
230
02-12-2022

KJK Koordinasyon Üyesi Besê Erzincan, kadınların Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın özgürlük felsefesini yaymak için herkesten daha çok mücadele etmesi gerektiğini, bunun en çok kadınların görevi olduğunu söyledi.

KJK Koordinasyon Üyesi Besê Erzincan, “Rêber Apo’yu sevmek, Kurdistan’ı ve toplumu sevmektir. Rêber Apo’yu sevmek, insanı özgürleştirir. Bazıları bizi bu konuda eleştirebilir ama hakikat budur. Rêber Apo’nun felsefesi, tüm insanlık içindir” dedi.

KJK Koordinasyon Üyesi Besê Erzincan, Jin TV’nin XWEBÛN programında Arjîn Baysal’ın sorularını yanıtladı.

Kürt Halk Önderi ‘Ey sevda kadını’ şiirinde neyi anlatıyor ve nelere dikkat çekiyor?

Rêber Apo, bu şiiri esaretinden bir yıl sonra 8 Mart vesilesiyle yazıp kadınlara hediye etti. Onun için bu şiirin iki açıdan anlamı büyüktür;

* Her koşul altında, hatta en zorlu koşullarda bile Rêber Apo’nun bizleri, yani kadınları düşünmesi açısından çok değerlidir.

* Milenyuma girerken böylesi bir şiiri yazarak toplumsal, tarihsel ve sosyolojik bir analiz yapması ve 21. yüzyılın neden kadın özgürlük yüzyılı olması gerektiğini de ortaya koymuş olması açısından da oldukça önemli.

Günümüzde kadınlar üzerinden oynan bir sürü oyun var. Bunları görüp çözümlemek ve kadınlara yol göstermek çok önemlidir. Bu şiirde kadına duyulan sevgi var. Kadın tarihi var. Yine bu şiir yoluyla kendi yaşam koşullarının kadınların yaşadıklarına ne kadar benzediğini ortaya koyuyor. Zaten uluslararası komplonun gelişmesinde Rêber Apo’nun kadına verdiği değerden kaynaklı başlatmış olduğu kadın özgürlük çalışmasıda önemli bir sebep olmuştur. Çünkü egemenler bu durumdan çok fazla rahatsız oldular. Uluslararası komplo devletler arasında yapıldı. Bir nevi erkek egemen sistemin, kadın özgürlük çizgisine karşı saldırısı olarak tanımlamak gerekiyor bu komployu.

TARİHİN ÖZETİ YAPILMIŞTIR

Bu şiirde tarihin bir özeti yapılmıştır. İnsanlık kadın eliyle geliştirildi ve toplumsallaşma yaşanarak bugüne evrildi. Bu tarihsel gerçeklik daha sonra erkek eliyle ters yüz edilmiştir. Kadının üretimlerini ve emeğini zorbalık kullanarak çalmıştır. Kadın eliyle yaratılan sistem tersyüz edilerek erkek egemenlikli sınıflı toplum yaratılır ve bu sınıflı toplumda artık kadının adı yoktur. Kadın silik bir öge durumuna düşürülmüştür. Kadın artık perde arkasında bir figürdür.

DUVARLARIN YIKILMASI İÇİN

Bu şiir, kadının yitikliğine dikkat çekiyor. Biz kadınların aşkı, sevgiyi nasıl yitirdiğimizi anlatıyor. Kadın ile erkek arasına neden duvarlar örüldü? Bu duvarların anlamı nedir? Bu duvarlar aslında gericiliktir. Bu duvarlar egemenlikçi anlayıştır. Diktatörlük, iktidar, devletçilik, hiyerarşidir. Ne zamanki bu duvarlar yükseltilmeye başlanıyor kadın ve erkek arasında da ayrışma, eşitsizlik ve sömürü başlıyor. Bütün bunların geliştiği bir ortamda da özgülük kaybolur. Özgürlüğün olmadığı yerde, sevgi olmaz, aşk hiç olmaz. Önderlik, bu sömürünün, eşitsizliğin ortadan kalkması için büyük emek ve çaba gösterdi. Geliştirmiş olduğu mücadeleyle bin yılardan beri yükseltilen bu duvarların yıkılmasını istemiştir. Kendisini Prometheus’a benzetmektedir. Prometheus neyi temsil ediyor? Prometheus tanrılardan ateşi alarak ınsanlığa bağışladı ve bununla insanlığı aydınlattı. Önderlik  de erkek eliyle kadından çalınan herşeyi mücadele yoyla tekrardan kadına vermeye çalıştı. Tıpkı Prometheus’un kayalıklara zincirlenmesi gibi, erkek egemen devlet yapılanması Önderliğimizi uluslararası komployla İmralı’da tecrit etti. Bu açıdan ciddi bir benzerlik taşır. Rêber Apo birçok şeyi erkek egemenliğinden alıp kadınlara verdi. Devletten alıp topluma verdi. İktidarlardan alıp gerçek hak sahiplerine verdi. Rêber Apo, şiirde de tanrıça kültürüne ne kadar değer verdiğini ve ana tanrıçanın hayırlı bir evladı olduğunu gösteriyor. Bu şiir, binlerce defa okunsa asla bıkılmayacak ve her defasında yeni anlamlar keşfedilecek bir şiirdir.

Birinci doğuş olarak tanımladığı çocukluk döneminde kadınların Rêber Apo üzerinde nasıl bir etkisi olmuş?

Önderliğin doğduğu topraklar, tarihsel olarak çok önemli bir yere sahip ve peygamberler şehri olarak tanımlanıyor. Bu şehirde her dönem bir iktidar karşıtlığı görülür. Arayışların ve çatışmaların olduğu bir yerdir. Özgürlük arayışlarını yoğun olduğu bir yer. Rêber Apo kadına yaklaşımını ve çocukluğunu çok kapsamlı bir şekilde yazmış. Bizim de görüp tanık olduğumuz kadarıyla Rêber Apo, hiçbir zaman toplumun kadına ve erkeğe klasik anlamda biçmiş olduğu rolleri kabul etmedi. Buna karşı hep bir mücadele içerisinde oldu. Ablasının evliliği örneğinde olduğu gibi daha çok genç yaşlarda bir kadının bir teneke buğday karşılığında bir erkeğe verilmesini kabullenmemiş. Yine çocukluk arkadaşlarını küçük yaşta evlendirilmesini hazmetmemiş. Yaşamda sadece kendi mantığıyla hareket etmiyor. Duygularını çok önemsiyor.

Üniversite yıllarında kadına dönük arayışları daha fazla derinleşiyor. Kesire ile ilişkisi bu temelde gelişiyor. Özgürlük mücadelesinde kadınla omuz omuza yürümek istiyor. Rêber Apo, 10 yıllık evliliği boyunca hem kendisini hem de Kesire’yi analiz ederek toplumsal çözümlemeler yapıyor. Kişiler şahsında yapılan toplumsal çözümlemeler büyük bir direniş açığa çıkartıyor. Rêber Apo, her zaman yaşadıklarını olumlu ve olumsuz yönleriyle ele alıp tahlil eder ve bu temelde ortaya çıkan sonuçları da mücadeleye mal eder. Kesire ile yaşadıklarını da böyle ele aldı ve bunu sonucunda muazzam bir kadın özgürlük mücadelesi açığa çıkarttı. Rêber Apo, özgürlük yolculuğuna kadınla başladı. Daha ilk başından beri kadınlar bu Hareket’te yer aldı. Heval Sakine ve Kesire kuruluş kongresinde yer aldı. Kadına yer verme, değer verme her geçen gün artarak devam etti. Günümüzde de büyük bir kadın mücadelesinin gelişimini sağladı.

Çoğu kez annesi ile olan ilişkisini örnek veriyor. Annesinin rolü nedir?

Üveyş Ana, Rêber Apo’nun yaşamı üzerinde iki açıdan etkili olmuş diye düşünüyorum;

* Kişilik olarak çok otoriter ve bulunduğu ortamda ciddiye alınan biri. Bunu gören Rêber Apo kadının güçlü ve etkili yanını annesi şahsında fark ediyor. Kadınların isterlerse çok şey yapabileceklerine ikna oluyor.

* Üveyş Ana, her anne gibi oğlunu kendi denetiminde tutmak için çabaladıkça Rêber Apo’da buna karşı bir isyan gelişiyor.

Bu iki yaklaşım Rêber Apo’da kadının hem klasik yanın görme hem de güçlü yanını keşfetme imkanı açığa çıkartıyor. Üveyş Ana’nın vefatından sonra Rêber Apo annelerle ilgili bir çözümlemede aslında annesini ne kadar sevdiğini ve annelerin kutsallıklarının, emeğinin, gücünün görülmesi gerektiğini anlatıyor.

PKK’nin kuruluşundan bu yana Kürt Halk Önderi’nin kadın yakalaşımını nasıl ele almak gerekiyor?

Rêber Apo’nun ilk günden bu yana kadına yaklaşımı çok cesurcadır. Ortadoğu kadın konusunda oldukça tutucu, dogmatik ve gerici yaklaşımlara sahip. Ortadoğu’da kadın bu zihniyetten kaynaklı nefes alamaz duruma gelmiş. İslamiyet sonrası da İslamiyet adına kadına çok büyük baskılar uygulandı. Hele Kürt kadını söz konusu olunca durum çok daha farlı oluyor. Kimliği olmayan bir halkın kadını olmak iki kat sömürü ve yok sayılmak demektir. Sömürgenin sömürgesi olan bir durumdaydı kadın. Rêber Apo, böylesi bir toplumda kadın özgülük mücadelesine cesaret etti.

Ulusal kurtuluş mücadeleleri yürütmek önemlidir. Kürt halkının bir ulusal kurtuluşa ihtiyacı vardı ama bu kurtuluş nasıl sağlanacaktı sorusu önemliydi. Özgürleşen bir ülkede kadının köle olarak kalması elbetteki doğru bir özgürlük mücadelesi olamazdı. Rêber Apo, özgür bir Kurdistan olacaksa nasıl olacak diye hep sordu. Bunun için ‘Nasıl Yaşamalı’ çözümlemesini geliştirdi. Rêber Apo’nun temel amacı, sisteme alternatif kurmaktır. Rêber Apo’nun yaklaşımı diğer devrimci hareketlere göre çok radikaldi. Rêber Apo, ‘Bizim Devrimimiz Kadın Devrimidir’ dedi.

PKK daha ilk günden kadın özgürlük anlayışı üzerinden mücadelesini geliştirdiği için inşa etmek istediği toplumu da kadın özgürlükçü toplum paradigması temelinde eğitip hazırlamaya çalıştı. Bunun kadrosunu yarattı. Canı gönülden kadın devrimine inanan ve bunun için çalışacak birikimli ve mücadeleci kadrolar eğitip hazırladı. Eğer bir örgütlemen yoksa devrimini gerçekleştiremezsin. Rêber Apo bunu için özgün kadın örgütlemesini yarattı.

Özgün kadın mücadelesini geliştirmek isteyince kadınlar olarak kadın özgürlük mücadelesini nasıl ele aldınız?

Bizler açısından ilk etapta biraz zorlu oldu. Bin yıllardır egemen erkek sisteminin sömürü ve zihniyetiyle büyütülmüştük. Tarihte ilk defa birileri kadınlar için birşeyleri çok özgün ve özgür kılmak istiyordu. Bu ilk başta bize zor geldi. Daha sonra kendi gerçekliğimizin farkına varmamız ve üzerimizdeki kölelik zincirlerini atmamızla birlikte bu mücadeleye giriştik. Her pratiğimizle birlikte yeni deneyimler elde edildi ve gelişmeler sağlandı.

Rêber Apo için kadınlar çok değerli ve kıymetliydi. 90’lı yıllarda bizler çok genç ve deneyimsizdik. Buna rağmen Rêber Apo bizlere çok büyük bir değer veriyordu. Bizleri geliştirmek için çok çaba harcıyordu. Her birimize büyük roller biçip sorumluluklar yüklüyordu. Kadına her zaman büyük bir sevgi ve saygıyla yaklaştı. Rêber Apo’nun kadına yaklaşımı her zaman yüceltme temelinde oldu. Erkek egemen yaklaşımlara karşı hep uyarıcı ve eğiticiydi.

Kadınlarla yoldaşlığı çok başkaydı. Hiçbir zaman üstenci olmadı, çok mütevaziydi. Her zaman onları geliştirmeyi esas aldı. Bu konuda çok incelikli bir yaklaşıma sahipti. Bizlerin herşeyiyle ilgilenir, eğitirdi. Bir estetik biçim ve anlayış kazandırmaya çalışırdı. Kadınlarla her konuda tartışarak geliştirmeyi esas alırdı. Kadına çok büyük bir güveni vardı. Birçok çevre ve kişi soruyor kadınlar neden bu kadar Rêber Apo’yu seviyor diye? Kadınların hisleri çok güçlüdür. Kadınlar bir kişinin özellikle de erkeğin kendisine olan yaklaşımını sezer. Ben de Rêber Apo’nun yanında kaldım. Bunu çok açık bir şekilde gördüm. Önderliğin bize verdiği değeri hiç kimse vermemiştir. Öncesi ben çok pasif ve dar ufukluydum. Sonrasında ise kendime güvenen, güçlenen, geniş bir yelpazede olay ve olguları ele alan, yaratıcı birine dönüştüm. Bizim yürüyüşümüz de bu temelde kesintisiz gelişti.

Kadınlar, Rêber Apo’nun özgürlük felsefesini nasıl anlamalı?

Rêber Apo, her zaman ‘beni en çok anlayıp uygulaması gerekenler kadınlardır’ diyor. Bunu söylüyor, çünkü kadınlarda bin yılların özgürlük tutkusu olduğun biliyor. Bu tutku, kadınları daha mücadeleci kılıyor. Kadınların bu sistemden alacakları bin yılların intikamı var. Bunun için de olsa kadınlar Rêber Apo’nun özgürlük felsefesini herkesten çok yaymak için mücadele etmelidir. Biz kadınlar olarak kendimizi Rêber Apo’nun paradigması ışığında eğitmeli ve bu paradigmayı tüm insanlığa yaymalıyız. Herkesten çok bu bizim görevimizdir. Rêber Apo, ‘siz kadınlar mücadele ederken ne zaman zorlanırsanız, yetersiz kalırsanız benim kitaplarımı okuyun, orada doğruyu ve çözümü bulacaksınız’ diyordu. Bizler bu konuda yetersiz kalıyoruz. Evet, bizler Rêber Apo’yu çok seviyoruz ama onu anlayıp uygulamada yetersiz kalıyoruz.

Rêber Apo’yu sevmek, Kurdistan’ı ve toplumu sevmektir. Rêber Apo’yu sevmek, insanı özgürleştirir. Bazıları bizi bu konuda eleştirebilir ama hakikat budur. Rêber Apo’nun felsefesi, tüm insanlık içindir.

KAYNAK: ANF/ BEHDİNAN

YORUM GÖNDER

ZİYARETÇİ YORUMLARI

BENZER KONULAR

HEVPEYVîN

 2 TÜRK ORDUSU DA GELSE YENERİZ

SOZDAR AVESTA'DAN GENÇLERE VE GENÇ KADINLARA; ÖZGÜR YAŞAMI ESAS ALMALI VE DİRENİŞE KATILIM SAĞLAMALIDIR 

MARAŞ KATLİAMI'NI SÜRDÜRMEK İSTİYORLAR!

AKP-MHP’NİN SON KIŞINA GİRİYORUZ (1.BÖLÜM)

2022’YE KESİN BAŞARI TEMELİNDE GİRİYORUZ (2.BÖLÜM)

DÖRDÜNCÜ STRATEJİK DÖNEM’DEYİZ

BUNLAR KÜRT KADINLARIN TOPLUMSAL HAREKETİNE SALDIRI

‘CEZAEVLERİNDE TEK BİR ÖLÜMÜN DAHİ OLMASI BİZİM UTANCIMIZ’

ARTIK KİMSE ÖNDERLİĞİN FİZİKİ ÖZGÜRLÜĞÜNE ENGEL OLAMAZ

BÜYÜK MÜCADELE YILINA GİRİYORUZ

PKK'NİN MÜCADELESİ İKTİDARIN SONUNU GETİRDİ

PKK O LİSTEDEN ÇIKARILMALI

‘ÖNDER APO’NUN HALKLARA KÖTÜ SÖZÜ YOKTU’

HER KADININ ÇIKIŞI BİR DEVRİMDİR

ZYGMUNT BAUMAN İLE HER ŞEY ÜZERİNE RÖPORTAJ (1.BÖLÜM)

ZYGMUNT BAUMAN İLE HER ŞEY ÜZERİNE RÖPORTAJ (2.BÖLÜM)

‘SAKİNE CANSIZ BİR KAVGA MANİFESTOSUYDU’

ZYGMUNT BAUMAN İLE HER ŞEY ÜZERİNE RÖPORTAJ (3.BÖLÜM)

HALKIMIZ DİMDİK AYAKTADIR, 2022’DE DE DİRENECEKTİR

ZYGMUNT BAUMAN İLE HER ŞEY ÜZERİNE RÖPORTAJ (4.BÖLÜM)

‘SARA ŞAHSINDA ÖNDERLİĞİN MODELİ HEDEF ALINDI’

TÜRKİYE CPT RAPORLARINA CİDDİYETLE BAKMIYOR

ZYGMUNT BAUMAN İLE HER ŞEY ÜZERİNE RÖPORTAJ (5.BÖLÜM)

ZYGMUNT BAUMAN İLE HER ŞEY ÜZERİNE RÖPORTAJ (6.BÖLÜM)

ZYGMUNT BAUMAN İLE HER ŞEY ÜZERİNE RÖPORTAJ (7.BÖLÜM)

AVRUPA GERÇEĞİ İTİRAF ETMELİ, KÖKLÜ DEĞİŞİKLİK ZAMANI GELDİ!

‘PKK ORTADOĞU'NUN DEMOKRATİKLEŞME DİNAMİĞİDİR’

DEVRİM BEDELSİZ OLMAZ

EFRÎN MUTLAKA ÖZGÜRLEŞTİRİLECEK

‘TERÖRLE MÜCADELE EDEN PKK’YE ‘TERÖRİST’ TANIMLAMASI YAPILAMAZ’

PKK'NİN ''TERÖR LİSTESİ''NDEN ÇIKARILMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR

HER TÜRLÜ GELİŞMEYE HAZIRLIKLIYIZ

KOBANÊ SAVAŞINDA DAİŞ İLE BİRLİKTE TÜRK DEVLETİ DE YENİLDİ

PLANLAR BOŞA ÇIKARILDI

HERKESİN KORKTUĞU DAİŞ İLE BİZ SAVAŞTIK

TÜRKİYE'NİN STRATEJİSİNİ BİZ ÇÖKERTTİK (2.BÖLÜM)

BİR TARAFI TC, ÜÇ TARAFI DAİŞ (3.BÖLÜM)

DEMOKRASİ, ADALET VE ÇÖZÜMÜN YOLU İMRALI'DAN GEÇER! (1.BÖLÜM)

KOBANÊ'DEKİ SAVAŞ GÖĞÜS GÖĞÜSE KAZANILDI (4.BÖLÜM)

FAŞİZMİN YIKILMASINDA KADINLARIN ÇOK BÜYÜK ROLÜ OLACAK (2.BÖLÜM)

MİT VE DAİŞ İŞBİRLİĞİNİN PERDE ARKASI! (5.BÖLÜM)

DİRENİŞ BAYRAĞINI GÖĞÜSLEDİK (6.BÖLÜM)

'ÖNDERLİĞE SAHİP ÇIKMAK ÖZGÜRLÜĞE SAHİP ÇIKMAKTIR'

KOMPLOYU ASLA TAMAMLAYAMAZLAR

KOMPLO KÜRT SOYKIRIMI SALDIRISIDIR (1.BÖLÜM)

KOMPLO AŞILDI, ALTERNATİF SİSTEM YARATILDI (2.BÖLÜM)

KOMPLODA YENİ YÖNTEMLER GELİŞTİRİLİYOR (3.BÖLÜM)

15 ŞUBAT ULUSAL SOYKIRIM GÜNÜDÜR

ÖNDER APO’NUN ÖZGÜRLÜK YILI OLACAK (4.BÖLÜM- SON)

NİVÎSKAR RENGÎN KARDELEN: ÇÎROK DENGÊ ZANA YÊ CİVAKÊ YÊ

‘KADININ DAHLİYLE TARİH YENİDEN YAZILIYOR’

YPJ TÜM KADINLARIN SAVUNMA GÜCÜDÜR

8 MART’TA TARİHİ DERS VERİLDİ

AKP-MHP FAŞİZMİNE EN ANLAMLI CEVAP NEWROZ ALANLARINDA VERİLECEK

HERKES ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMALI

BU SERVET BUZDAĞININ GÖRÜNEN YÜZÜ: BARZANİ EMİRLİĞİ

CPT VE AİHM TECRİDE ORTAK

FAŞİZME, İŞGALE KARŞI HER YER CEHENNEME ÇEVRİLMELİ

KADINLARIN ORTAK KİMLİĞİ ÖZGÜRLÜKTÜR

ÖZGÜRLÜK SAVAŞINA KATILMAKLA İŞGAL VE İHANET ZİNCİRLERİ ÇÜRÜYECEK

ÖZGÜRLÜK SAVAŞINA KATILMAKLA İŞGAL VE İHANET ZİNCİRLİRİ ÇÜRÜYECEK (2.BÖLÜM)

DÜŞMANI KİLİTLİYORUZ

ZÎLAN ÇİZGİSİNDE BİR SAVAŞ YÜRÜTÜLÜYOR

TÜRK DEVLETİ ZAP’TA ÇAKILIP KALDI

İMRALI VE ZAP DİRENİŞ RUHUNU BÜYÜTELİM

TÜRK TOPLUMUNU FAŞİZMİN ELİNDEN KURTARALIM

BUGÜN ZİLANLARIN ÇİZGİSİ ZAP’TA VE AVAŞÎN’DE DİRENİYOR VE BAŞARIYOR

BİR İLKE KİŞİLİĞİDİR ZİLAN

MİT, KDP İŞBİRLİĞİ İLE KATLİAM YAPIYOR

NATO ERDOĞAN'IN SOYKIRIM SİYASETİNİ ONAYLADI

14 TEMMUZ ZAFER RUHUDUR

TAKTİK NÜKLEER SİLAH KULLANIMI NATO’NUN SUÇÜSTÜ YAKALANMASIDIR

19 TEMMUZ BİR DÜNYA DEVRİMİDİR

“KÜRT VE ARAP KADINLARI İLE GENÇLERİ ÖNCÜLÜĞÜNDE ŞEHİTLERİN İNTİKAMI ALINACAKTIR”

SALDIRILARI İNŞA VE ÖZ SAVUNMA İLE BOŞA ÇIKARACAĞIZ

ROJHİLAT GENÇLERİ ŞEHİTLERİNİN İZİNDEN GİTMELİ

15 AĞUSTOS DÜŞÜNSEL, SİYASAL VE SOSYAL BİR DEVRİMDİR (1.BÖLÜM)

DEM DEMA AZADİYÊ YE SÜRECİNİN FİNALİNE GELDİK (1.BÖLÜM)

NE YAPARLARSA YAPSINLAR KÜRT HALKINI DURDURAMAYACAKLAR (2.BÖLÜM)

ALEVİLERE SALDIRI ÇOK AMAÇLIDIR

'GENÇLER SALDIRILARA KARŞI GERİLLA SAFLARINA KATILMALI'

SOYKIRIMIN KIRILMASI İMRALI’DA BAŞLAYACAK (1.BÖLÜM)

DİRENİŞ KADIN ÖZGÜRLÜĞÜ ADINADIR

KİMYASAL, YENİLGİSİNİN GÖSTERGESİDİR (2.BÖLÜM)

KADIN KIRIMI ÖZEL SAVAŞ AKLIDIR (3.BÖLÜM)

KİMİN ELİNDEN NE GELİYORSA YAPMALI!

9 EKİM’DEKİ HEDEF İMHAYDI (1.BÖLÜM)

9 EKİM’DEKİ HEDEF İMHAYDI (2.BÖLÜM)

15 ŞUBAT ÖNLENEBİLİRDİ

CHE’NİN ENTERNASYONALİZMİ MÜCADELEMİZDE YAŞIYOR

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (1.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (2.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (3.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (4.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (5.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (6.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (7.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (8.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (9.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (10.BÖLÜM)

ÖNDER APO’YA ZİLANCA KATILALIM ÖZGÜRLÜK SAVAŞIMIZI ZAFERLE TAÇLANDIRALIM! (11.BÖLÜM-SON)

AHLARINI YERDE BIRAKMAYACAĞIZ

AKP-MHP ZİNDANLARDA YOLDAŞLARIMIZA İNTİKAM TEMELİNDE YAKLAŞIYOR(1.BÖLÜM)

AKP-MHP ZİNDANLARDA YOLDAŞLARIMIZA İNTİKAM TEMELİNDE YAKLAŞIYOR(2.BÖLÜM)

PKK BAŞINDAN BERİ İMAN HAREKETİDİR (1.BÖLÜM)

PKK’NİN SÖZÜ VE EYLEMİ BİRDİR (2.BÖLÜM)

PKK KÜRTLERİ ÖRGÜTLÜ BİR GÜÇ HALİNE GETİRDİ (1.BÖLÜM)

PKK, KADINA CEVAP VERDİ

KÜRTLER İLK KEZ 7 AYDIR AYNI MEVZİDE SAVAŞIYOR

PKK YAYILACAKTIR, BUNU KİMSE ÖNLEYEMEZ 2.BÖLÜM)

PKK’NİN GENÇLİK RUHUNU DAHA DA BÜYÜTECEĞİZ

ROJAVA DEVRİMİNE SAHİP ÇIKMAK, İNSANLIĞA SAHİP ÇIKMAKDIR

KADINLAR DAHA ÇOK MÜCADELE ETMELİ

KÜRT SORUNU BİR SOYKIRIM SORUNUDUR (1.BÖLÜM)

2022’DEKİ SAVAŞTA ÇIĞIR AÇTIK

DAHA KESKİN BİR MÜCADELE YILINA GİRİYORUZ

FRANSA GERÇEK FAİLLERİ ORTAYA ÇIKARMAKLA YÜKÜMLÜDÜR-1.BÖLÜM

ZAT'TA KİLİTLENDİLER-2.BÖLÜM

TÜM DEVRİMCİ GÜÇLER YENİ BİR PROJE ORTAYA KOYMALI

İMRALI’DAKİ SOYKIRIM POLİTİKASINA DENK BİR MÜCADELE GEREKLİ

DÜŞMANIN SALDIRILARINI BOŞA ÇIKARALIM

KOMPLO İMRALİ TECRİT VE İŞKENCE SİSTEMİ OLARAK DEVAM EDİYOR

KOMPLO, YÜZYILI HESAPLANMIŞ SALDIRIDIR

SAVAŞ SÜRÜYOR, KİMSE REHAVETE KAPILMAMALI

ÖNDER APO’NUN YENİLMEZ ÇİZGİSİ KESİN OLARAK KAZANDIRACAKTIR

İMRALI BİR SOYKIRIM SİSTEMİDİR

‘KÜRT ALEVİ HALKIMIZ TOPRAKLARINI TERK ETMEMELİ’

İMRALI TECRİDİ BÜYÜK BİR SOYKIRIM PROJESİDİR

HALKIMIZ ÖZ ÖRGÜTLÜLÜĞÜ İLE HER FELAKETİ AŞABİLİR

ASRIN FELAKETİ AKP-MHP FAŞİST İKTİDARIDIR

DEMOKRATİK KONFEDERALİZM ÇÖZÜM SEÇENEĞİDİR

DEVLETLERE RAĞMEN DEMOKRATİK KONFEDERALİZM OLUR-2.BÖLÜM

GERİLLA SÜREKLİ GÖNÜLLÜLÜKTÜR

NEWROZ ORTADOĞU’DA HALKLARIN KONGRESİ GİBİ KARŞILANMALI

NEWROZ FAŞİZMİN YIKILMA SÜRECİNİN BAŞLANGICI OLSUN

HER KÜRT BİREYİ KÜRTLERİN ÖZGÜRLÜĞÜ VE KURTULUŞU İÇİN ÇALIŞMALI

AKP-MHP İKTİDARININ SONU GELİYOR