BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (79.BÖLÜM)
BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (79.BÖLÜM)
0 Yorum
539
21-01-2022

ÖZGÜRLÜK YÜRÜYÜŞÜNDE BÜYÜK ZAFERİ ENGELLEYEN NEDENLER

Gerilla Savaş Çizgisi İle Kürt Klasik Savaş Çizgisinin Çatışması;

Kürt kişiliğinin yürüttüğü savaş taktiğinin zaferine tereddütlü yaklaşması ve fazla inanmaması onun tarih içerisinde şekillenen toplumsal psikolojisinden ileri gelmektedir. Bu anlamda modern savaş tarzından veya savaş sanatından oldukça uzaklaştırılmış bu toplumsal gerçekliğe, Önder Apo yeni bir ideolojik siyasi anlayış taşımıştır. Oldukça geri bıraktırılmış, çağdan koparılmış, başkalaşıma tabi tutulmuş, yok oluşun eşiğine getirilmiş olan toplumsal yapıya müdahale etmiş olması tarihsel önemde sonuçlar doğurmuştur. Önderliğin ideolojik siyasal çizgisinin yarattığı yenilik ve toplumda geliştirdiği değişim sadece ideolojik siyasal planla sınırlı değildir. Aynı zamanda savaş tarzı üzerinde de önemli etkiler yapmıştır. Direnme tarzında önemli değişimler açığa çıkardığı kesindir. Artık gelişen saldırılar karşısında savunma tarzı, eskisi gibi dağa çıkıp bir noktada direnmeyle sınırlı değildir. Önderlik, güçlü orduların karşısında direnmek isteyen veya direnmek durumunda olan yoksul ve zayıf toplumların yegane silahı ve direnme yöntemi olan gerillayı Kürdistan’a taşırarak, Kürt toplumunun savunma savaşını geliştirmeyi öngörmüştür. 

İkinci bölümde genişçe izah ettiğimiz gibi gerilla, Ortadoğu toplumuna yabancı bir savaş tarzıdır. Ortadoğu toplumlarında gerilla örnekleri pek yoktur. Uzakdoğu’da, Latin Amerika’da, Afrika’da gelişmiştir ama Ortadoğu’da Filistinlilerin bazı çabalarıyla taşınmak istenmişse de, arazi koşulları ve düşman gerçekliğinden ötürü taşınamamıştır. Filistinlilerde gerilla değil, fedailik gelişmiştir. Gerillayı orijinal doğrultusuyla Ortadoğu bölgesinde ilk geliştiren PKK hareketidir. Bu nedenle PKK hareketi de gerilla tarzını Kürdistan’da kolay oturtamamıştır. Özünde gerilla, savunma savaşıdır, sömürgeci ordulara karşı bir savuma savaşı taktiğidir. Yabancı bir ordu gelip ülkeni işgal etmiş, o işgalci orduya karşı halkın gücüne ve halkın öz olanaklarına dayanarak yürütülen bir savaş tarzıdır. Nitekim Kürdistan’da önemli oranda gerillanın bu biçimde geliştiğini görmek mümkündür. Kuşkusuz gelişimi kolay olmamıştır. Hem Kürt toplumundaki klasik savaş tarzının yaratmış olduğu tutuculuk, hem de Ortadoğu’da böyle bir geleneğin olmayışı gerillanın Kürdistan’a taşırılma aşamasında çeşitli sorun ve sıkıntıların yaşanmasına neden olmuştur. Gerilla tecrübesi ve kültürü olmadığı için gerillayı kitabi olarak taşırma durumu gelişmiştir. Çünkü pratik bir örneği yoktu. Kitaplardan okuyarak gerilla Kürdistan’a taşırılmıştır. Somut koşulların tahlili temelinde taşırma durumuyla karşı karşıya kalınmıştır. Bu nedenle zamanında adeta Vietnam, Çin, Küba devrimleri ve bu tür ilgili kitapların uzmanı olmuştuk. Hemen hemen bu devrimlerle ilgili olan bütün kitaplar okunmuştur. Bu temelde bunun Kürdistan’a nasıl uygulanacağı noktası üzerinde yoğunlaşılmış ama yine de pratikte binlerce zorlukla karşılaşılmıştır. Siverek direniş süreci aslında gerillalaşmaya dönük bir süreçtir. Kitabımızın daha önceki bölümlerinde de de işlediğimiz gibi bu süreç başarılamadı. 

1983’lerden sonra Önderlik sürekli gerilla çizgisini dayatmış ama komuta kademesi buna kaygı ile yaklaşmıştı. Zor bela geliştirilen bir tarz olmuştu. Başta halk arasında “devletin tankı, topu, uçağı varken, üç beş kişilik gruplar nasıl devlete karşı savaşacak” yaklaşımı hakimdi. “Tanklara karşı elinizdeki kleşle ne yapabilirsiniz” tarzında kaygılı ruh halleri çokça ortaya çıkmıştır. İnsanlar yüzlerce kez “siz, bir tek kleşle bu kadar güçlü bir devlete karşı nasıl savaşacaksınız?” diye sormuşlardır. Hatta bazı çevrelerin sadece acıma duygusu ile yardım ettiklerini, destek sunduklarını gördük. Çünkü başarıya dair bir umutları yoktu. Başta toplum, gerillanın bir zafer ve kurtuluş aracı olduğuna pek inanmamıştı. Bu noktada Agit arkadaşın rolü çok önemlidir. Agit arkadaş baştan beri aynen Önderlik gibi çağdaş gerillanın Kürdistan’a taşırılması halinde, kurtuluş aracı olacağı gerçeğine çok derin inanmıştır. Belki çoğumuz inanıyorduk ama o, bu tarzı Kürdistan’da oturtmak için en çok canla başla çalışan ve her şeyini ortaya koyan bir duruşu sergilemiştir. Agit arkadaşın büyüklüğü bu mücadelede ortaya çıkmıştır. Bu anlamda Agit arkadaş büyük bir gerilla komutanıdır. Onun büyük bir gerilla komutanı olması, gerillayı Kürdistan’da oturtmada oynadığı rolden ileri gelmektedir. Çünkü gerillanın Kürdistan’da oturtulmasında en büyük rolü Agit arkadaş oynamıştır. Komuta sorunları bölümünde, taktik üreticiliği daha çok Önderliğin geliştirdiğini, bu nedenle komutanın bir uygulama gücü olduğunu, bazen de çok güvenmediği için onu uygulamadığını, bunun yerine kendi çizgisini uyguladığını belirtmiştik. Agit arkadaşı burada ayrı bir yere oturtmak daha doğru olacaktır. 

Çünkü Agit arkadaş taktik üzerine yoğunlaşan, nasıl olacağı üzerinde duran bir arkadaştı. O dönemde bile en büyük gerilla adayları olarak köylü kesimlerini görmüş ve köylülük üzerine inceleme yaparak broşür yazmıştı.Agit arkadaşın bu düzeydeki özgün yoğunlaşması ve bu temelde gerillayı Botan’da oturtmak üzere geliştirdiği çabalar tabii ki önemli ve tarihsel niteliktedir. 1986 yılına kadar gerillayı Kürdistan’a taşıma süreci, daha sonra ise gerillayı geliştirme ve bir kurtuluş aracı olduğuna dair toplumu inandırma süreci yaşanmıştır. Diriliş devrimi gerilla devrimidir, gerillaya inanma devrimidir. Gerillanın bir kurtuluş aracı olacağına dair inanç getirme devrimidir. Zaten diriliş devrimi ardından, salt gerilla cenazeleri vesilesiyle halkın isyana kalkması, serhildan geliştirmesinin nedeni budur. 15 Ağustos’la birlikte başlayan, 1990’lara doğru gelindiğinde tamamlanan süreç, gerillanın Kürdistan’da oturtulması ve gerillanın bir kurtuluş aracı olduğunun herkes tarafından kabul görmesi olarak önemli sonuçlar doğurmuştur. Birinci aşama başarıyla tamamlanmıştır. Sonrasında gerilla ile köylü savaş tarzı sürekli mücadele halinde olmuştur. Saflarda Önderliğin geliştirmek istediği gerilla çizgisi ile köylü isyancı çizgi hep çatışır vaziyette iç içe gelişmiştir. Daha önceden de belirtildiği gibi, Önderlik, toplumsal etkilerden kurtulmuş çağdaş bir gerilla savaşını öngörmekteydi. 

Önderlikteki yenilik ve değişimin bu denli derin ve hızlı olmasının nedeni budur. Komutada aynı düzeyde bir gelişme yaşanmadığı için, önemli oranda Kürt köylü isyancılığının etkileri ortaya çıkmıştır. Komuta gerillaya inandı, fakat uygaladığı tarz, hep isyancılık tarzı oldu. Gerillanın vur-kaç, gizlilik, derinlik, esneklik, kıvraklık özellikleri yerine; mevzi savaşı, uzun süreli çatışmalar, gündüz çatışmaları, sabit hedeflere yönelme, gözle görülen hedefler, karakol baskınları vb yaklaşımlar esas alınmıştır. Yürütülen silahlı mücadele savaşında ideoloji ve mücadele çizgisine uygun bir formasyon kazanan bir komutanlaşma tam olarak gelişmediğinden dolayı sürekli savaş çizgisi konusunda gelgitler yaşanması kaçınılmazdı. Nasıl ki komutalaşmada Önderlik ile komuta arasında ideolojik mücadele, değişim, yenilenme durumu söz konusu olmuşsa, en belirgin yanı savaş çizgisi bakımından gelişmiştir. Savaş sahasında zaman zaman Önderlik çizgisi egemen olabiliyordu. Önderliğin belirttiği gerilla tarzı bazen uygulanmış, ama çoğunlukla köylü isyancılığına kayılmış veya etkisini yaşamıştır. Savaş tarihimiz bu nedenle çizgi bakımından zikzaklıdır. Zaman zaman Önderlik çizgisi uygulanmış, sonra tekrar Kürt Bir savaşın anatomisi 398 köylü isyancılığına kaymayı yaşamıştır. Bahsi edilen, Kürt köylü isyancılığının etkileri ile gerilla etkilerinin iç içe yaşandığı, yer yer peşmerge etkisinin bulunduğu bir süreçtir. Eğer bugün Kürdistan’da yürütülen gerillanın tam olarak hedeflediği yere varamama durumundan bahsediyorsak, en önemli nedeni bu gerçekliktir. 

Birincisi yetersiz komutanlık ise ikincisi doğru taktiği yakalayamamadır. Çeşitli dönemlerde sürekli mevziye yatılması, sabit hedeflere yönelmesi veya daha farklı zengin taktikle değil de kaba, yüzeysel kalınması bunun bir sonucu olarak gelişmiştir. Yeterli bir ordulaşma sisteminin geliştirilememesinin nedeni taktikteki bu istikrarsızlıktır. Bundan dolayı taktikte hep bir mücadele ve çizgi sorunu varlığını sürdürmüştür. Çeşitli dönemlerde Önderlik çizgisinin etkili olabilmesinden dolayı, belli düzeyde yaşam, kural ve sistem gelişmiştir. Buna karşı çoğunlukla Kürt köylü isyancılığı, asi avare, kaba, yüzeysel yöntemler kendini dayatınca mücadele süreci boyunca birçok müdahale gelişmiştir. Yapılan müdahaleler sürekli bu savaş çizgisine ilişkindir. Geçmişte zaman zaman savaş çizgisinde çeteleşmenin baş göstermesi, kendini çizgiye dayatmasıyla amacını aşan eylemlere yönelmesi, halen çokça eleştirdiğimiz, hiçbir biçimde tasvip etmediğimiz bir takım eylemsel durumların olması, kadın ve çocukların hedef haline getirilmesi halk ordulaşmasını ve gerilla çizgisini oldukça çarpıtan pratikler olmuştur. Özünde kontra pratiği olan bu tür eylemleri yapanların bir kısmı sübjektif de olsa, esasında dayandığı temel nokta çizgi dışı duruşlardır. Asi avare çete pratiği bu tür kontra pratik sahiplerinin bir tür sığınağı durumuna gelmiştir. Kimse bu tür hedefleri açıktan hedeflememiştir. Bu tür eylemlerin pratikleşmesi ve zemin bulmuş olması, asi avare köylü isyancı çizginin etkinlik sağladığı süreçlerde olmuştur. Bu çizgi aynı zamanda sağ savunmacı uygulamaya sahip olan bir çizgidir. İster köylü anlayışı, ister küçük burjuva lafazanlığı olsun, her iki anlayış da asi avare köylü, isyancı savaş çizgisini uygulamışlardır. Bu aynı zamanda toplumsal bir yansımanın sonucu olduğu için, bunu uygulayanların sınıf karakteri pek önem taşımıyordu. Çizgi dışılığı yaşayan her anlayış sahibinin uyguladığı savaş tarzı neticede Kürt köylü isyancı savaş tarzı olmuştur. 

Önderlik çizgisinin etkinlik sağlaması demek, halkı kazanmak, halka sahip çıkmak, savunma anlayışı ile bilinçli ve politik bir savaş çizgisini yürütmek demektir. Bu çizginin yitirildiği yerde sapmalar yaşanmıştır. Kitle çizgimiz, kadro çizgimiz, politik çizgimiz böylece zedelenmiştir. Sadece bu konulardaki çizgiler değil, bunların bir toplamı olarak askeri çizgimizde yaşanan sapmalar çok önemli dönemleri kaybettirmiştir. Savaş çizgisini yürütecek olan elbette ki komutandır. Komutanda yaşanan yetersizlikler kendisiyle beraber savaş çizgisini de saptırtmış, bazen de çizgiye hiç girilmemiş ve uygulanmamıştır. Özellikle iki önemli yıl olan 1994’te hareketli savaş ve 1997’de araziye dayalı savaş tarzı Önderlik tarafından belirlenmiş ve konferanslar tarafından karar altına alınmış, fakat birçok komutanlık ikiyüzlü bir biçimde taktik doğrultuya katılıyorum demesine rağmen pratikte uygulamamışlardır. Bazıları bunu bilinçli yaparken bazıları da çizgiye girmeyen duruşlarıyla yapmışlardır. Dolayısıyla uygulamaya çalışanlar da yalnız kalmış ve bu süreçlere atfedilen rol oynanmamış, gerekleri yerine getirilmemiştir. Sonuç olarak yürütülen savaşın bütün aşamalarında Önderliğin öngördüğü gerilla çizgisinin egemen olmaması bu sonucu doğurmuştur. Savaşın tüm aşamalarında egemen olan yaklaşım, Önderliğin öngördüğü gerilla çizgisi değildir. Bu süreçte gerilla çizgisi ile köylü isyancı çizgi hep iç içe varlığını sürdürmüştür. Zaman zaman biri, zaman zaman diğeri öne çıkmıştır. Eğer bugün Kürdistan’da gerilla hala varlığını sürdürüyorsa ve bir gelişme yaratmışsa bu, Önderlik çizgisi sayesindedir. Yine önemli fırsatların kaçırılması, komutanın kendini basit sonuçlarla avutması ve erken zafer sarhoşluğuna kapılmasının nedeni savaş çizgisindeki köylü isyancılığının etkilerinden kaynaklıdır. Bunu söylememiz bir abartı değildir. Pratikle tarihi evrelerden geçerek bu noktaya gelmiş bulunuyoruz. Bu husus önceden neden fark edilmedi diye sorulabilir. Fark edildi, hem de tüm çıplaklığıyla! Önderlik geliştirdiği ciltler dolusu çözümlemelerle bunun nedenlerini ortaya koymuştur. 

Ancak derin tarihsel yapılanmanın kişilik özellikleri üzerinde yarattığı etkiler çok karmaşıktır. Bu nedenle sözle izahatı zordur. İnsanın içinde olan her şey savaş sahasında ortaya dökülür. Bir Kürt’ün savaş tarzında tarihsel koşulların yaratmış olduğu etkiler olduktan sonra, istediği kadar “ben gidip hareketli gerillayı uygulayacağım” desin, savaş gerçeğine girdiğinde köylü isyancılığını uygulaması kaçınılmaz olacaktır. Bunun tedbiri yok mudur? Kuşkusuz vardır. O etkileri tümden aşmak mümkündür. PKK’ye katılanların hepsi gerilla olmak için katılmıştır. Gerilla çizgisinden sapma gibi bir şey kimsenin aklının ucundan geçmemiştir. Ama uygulanan tarza bakıldığında tam gerilla olunduğu söylenemez. Gerilla olmuş ama önemli oranda Kürt köylü isyancılığının etkilerini yaşayan bir gerillaya dönüşmüştür. Ortaya çıkan, klasik Kürt orijinli bir gerilla tarzıdır. Köktenci bir değişimle yeni gerilla çizgisine girilebilirdi. Kişilik dönüşümünün çok kapsamlı ve köktenci olmamasından ve belli oranda Kürt köylü feodal etkilerinin yaşanmasından dolayı, Kürt köylü isyancılığının etkileri bir türlü tümden aşılamadı. Bu etkiler zaman zaman geriletildi. Gerilla çizgisi bir biçimde öne çıktı, ama hemen her dönemde şu veya bu düzeyde bu Kürt köylü isyancılığının kendisini dayatma durumu gelişti. Kendini kabalık, yüzeysellik, darlık biçiminde konuşturdu. Ordu düzenini geliştirmeme, sistemini oturtmama, ideolojik politik motifini iyi pratikleştirmeme, düzene sisteme önem vermeme, adeta asi avare bir şekilde dağda dolaşan bir grup tarzı ile pratikleşti. Bu tarz tek bir yerde gelişmiş olsaydı, müdahalelerle önüne geçilebilirdi, ama birçok yerde aynı anda kendisini dayattığı için önüne geçmek zor oldu. Dolayısıyla Önderliğin gerilla çizgisini sürekli tehdit altında tutan, zorlayan, saptıran bir eğilim olarak ortaya çıktı. Bazı dönemler etkisi fazla, bazı dönemlerde de daha azdı. Dörtlü çete döneminde bu tarzın etkisi çok daha fazla olduğundan dolayı birçok konuda sapmaya neden olmuştur. 

MURAT KARAYILAN (HEVAL CEMAL)

YORUM GÖNDER

ZİYARETÇİ YORUMLARI

BENZER KONULAR

TARİHİ 15 AĞUSTOS ATILIMI ve YARATTIĞI SONUÇLAR

DURAN KALKAN: BÜTÜN DÜNYADA GERİLLA DEVRİ BAŞLAYACAKTIR

KÜRT İSYANLARI VE İÇ İHANET

TÜRK DEVLETİ YENİLGİSİNİ YALANLARLA GİZLEMEYE ÇALIŞIYOR

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (ÖNSÖZ)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (2.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (3.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (4.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (5.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(6.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(7.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(8.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(9.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(10.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (11.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(12.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (13.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (14.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (15.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(16.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (17.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (18.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (19.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (20.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (21.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (22.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (23.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (24.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (25.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(26.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(27.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(28.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(29.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(30.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(31.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(32.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(33.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(34.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(35.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(36.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(37.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(38.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(39.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(40.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(41.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(42.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(43.BÖLÜM)

BİR DOĞUŞ DESTANI (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(44.BÖLÜM)

BİR DOĞUŞ DESTANI (2.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(45.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(46.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(47.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (48.BÖLÜM)

KÜRTLER'İN TOPYEKÜN SALDIRILAR KARŞISINDA DİRENİŞİ

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (49.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(50.BÖLÜM)

2021’E GERİLLA CEPHESİNDEN BAKIŞ (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (51.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (52.BÖLÜM)

''TARİH MUTLAKA KENDİ KAHRAMANLARINI YARATIR’’

ROBOSKİ İÇİN MÜCADELE KESİNTİSİZ SÜRMELİDİR

KONGRA-GEL’DEN 2022 MESAJI

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (53.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (54.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (55.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (56.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (57.ÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (58.BÖLÜM)

PROFESYONELLEŞEN GERİLLA İŞGALCİLERİN HAYALLERİNİ YIKTI

ÇAĞA DAMGA VURAN DİRENİŞ

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (59.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (60.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (61.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (62.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (63.BÖLÜM)

DİRENİŞ KAZANDI, KRİZ DERİNLEŞTİ

‘SAKİNE CANSIZLAR GİBİ SÜREKLİ BİR DİRENİŞ İÇİNDE OLACAĞIZ’

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (64.BÖLÜM)

YURTSEVER HALKIMIZA VE DEMOKRATİK KAMUOYUNA

SARALARIN KARARLILIĞIYLA MÜCADELEYİ YÜRÜTÜYORUZ

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (65.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (66.BÖLÜM)

DÜŞMANA CEVABIMIZ SARALAŞMAK OLACAKTIR!

CENAZELER GELMEDEN ÇÖZÜM BULUNMALI

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (67.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (68.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (69.BÖLÜM)

EFRÎN YURTSEVER İNİSİYATİFİN'DEN HASHTAG KAMPANYASINA DESTEK ÇAĞRISI

PKK'NİN LİSTEDEN ÇIKMASI İÇİN EYLEMLERİ BÜYÜTECEĞİZ

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (70.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (71.BÖLÜM)

YPG GENEL KOMUTANLIĞI ŞEHİT XEBAT DÊRİK'İ ANDI

EFRÎN'İ ÖZGÜRLEŞTİRECEĞİZ

EFRÎN'İN HAYKIRIŞI-1

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (72.BÖLÜM)

“EFRÎN’DE İŞGALE KARŞI KOBANÊ RUHUNU KUŞANALIM!”

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (73.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN TARİHİ VE MEŞRU SAVUNMA (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (74.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN TARİHİ VE MEŞRU SAVUNMA (2.BÖLÜM)

FEDAİ GERİLLA ÇİZGİSİNİ TOPLUMSALLAŞTIRALIM, ÖNDERLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KAZANALIM

EFRÎN GÜNDEMİ

SOYKIRIM VE İŞGALE KARŞI ÇAĞIN DRENİŞİ DEVAM EDİYOR (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (75.BÖLÜM)

EFRÎN'DE İŞLENEN SUÇLARIN 3 YILLIK BİLANÇOSU

ULUSLARARASI HALK HAREKETLERİNDEN EFRÎN'E YÖNELİK İŞGAL HAREKATINA TEPKİ GELDİ...

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (76.BÖLÜM)

FEDAİ GERİLLA ÇİZGİSİNİ TOPLUMSALLAŞTIRALIM, ÖNDERLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KAZANALIM (2.BÖLÜM)

TÜRK DEVLETİNİN VEKİL GÜÇLERİ EFRÎN'DE BOZGUNA UĞRADI

ŞENGAL ÖZER YÖNETİMİ'NDEN IRAK ORDUSUNUN HAREKETLİLİĞİNE TEPKİ

TÜRK İŞGALİ ÖNCESİ EFRÎN

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (77.BÖLÜM)

EFRÎN İŞGALİNE YÖNELİK AÇIKLAMALAR

1500 ŞEHİT, 72 UÇAK, 58 GÜNLÜK DİRENİŞ...

FEDAİ GERİLLA ÇİZGİSİNİ TOPLUMSALLAŞTIRALIM ÖNDERLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KAZANALIM (3.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (78.BÖLÜM)

EFRÎN İŞGALİNE KARŞI YAPILAN EYLEMSELLİKLER

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (79.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN'DA ZORUN ROLÜ

FEDAİ GERİLLA ÇİZGİSİNİ TOPLUMSALLAŞTIRALIM, ÖNDERLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KAZANALIM (4.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (80.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (81.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (82.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN’DA KOMPLOCULUK KAYBETMİŞTİR

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (83.BÖLÜM)

MAXMÛR KAMPI YENİ SALDIRILARI DA BOŞA ÇIKARACAK!

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (84.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN DA SEVGİ VE AİLE

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (85.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (GİRİŞ)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (86.BÖLÜM)

ŞERMA DERSÊN BİJARTE!

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (87.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (2.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (88.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (3.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (89.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (4.BÖLÜM)

ÖNDER APO VE VİYAN ÇİZGİSİNDE DİRENİŞE ÇAĞIRDI

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (90.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (5.BÖLÜM)

YURTSEVER HALKIMIZA VE DEMOKRATİK KAMUOYUNA!

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (91.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (6.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (92.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (7.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (93.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (8.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (94.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (9.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (95.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (10.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (96.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (11.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (97.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (12.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (98.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (13.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (99.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (14.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (100.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (15.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (101.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (16.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (102.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (17.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (103.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (18.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (104.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (19.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (105.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (20.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (106.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (21.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (107.BÖLÜM-SON)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (22.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (23.BÖLÜM)

KÜRT DİLİ VE EDEBIYATINDA HEWRAMANİ(GORANİ) LEHÇESİNİN ÖNEMİ

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (24.BÖLÜM)

KJK EĞİTİM KOMİTESİ

EZ EHMED İM, Jİ XANA ÇELÊ

ZİMAN BEDEN E, EM XWEDÎ Lİ BEDENA XWE DERKEVİN

EM JİN Jİ HER DEMÊ BÊHTİR XURT İN

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (25.BÖLÜM)

Bİ HÊZA Jİ ABDULLAH OCALAN WERGİRTÎ 34 SAL İN TÊDİKOŞE

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (26.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (27.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (28.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (29.BÖLÜM-SON)

HPG ÖNDERLİĞİMİZİN VE HAREKETİMİZİN KARARLARIYLA HAREKET EDECEKTİR

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (1.BÖLÜM)

UYGARLIK BİREYDE, TARİH İNSANLIKTA GİZLİDİR

EŞİTLİĞE KADAR MÜCADELE MESAJI

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (2.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (3.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (4.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (5.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (6.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (7.BÖLÜM)

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (1.BÖLÜM)

HALKIMI, TOPRAĞIMI BIRAKAMAZDIM

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (2.BÖLÜM)

HALEPÇE DENİLİNCE…

HALEPÇE KATLİAMI’NDAN ÇIKARILACAK DERSLER (1.BÖLÜM)

HALEPÇE KATLİAMI’NDAN ÇIKARILACAK DERSLER (2.BÖLÜM)

HALEPÇE KATLİAMI’NDAN ÇIKARILACAK DERSLER (3.BÖLÜM)

TARİHİ ROLÜMÜZÜ OYNAMAYA DEVAM EDECEĞİZ

MEZOPOTAMYA’DA UYGARLIĞIN DOĞUŞUNDA SAVAŞ VE SAVAŞA YAKLAŞIM

MEŞRU SAVUNMA ÇİZGİSİNDE PARTİLEŞMEK (1.BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA ÇİZGİSİNDE PARTİLEŞMEK (2.BÖLÜM)

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (3.BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA ÇİZGİSİNDE PARTİLEŞMEK (3.BÖLÜM)

1. ROJAVA ENTERNASYONALİST KONFERANSI YAPILDI

MEŞRU SAVUNMA ÇİZGİSİNDE PARTİLEŞMEK (4.BÖLÜM)

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (4.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (1.BÖLÜM)

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (5.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (1.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (2.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (3.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (2.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (4.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (3.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş.AXİN MAHİR DİCLE (5.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (4.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş.FARAŞİN SİDAR (6.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (5.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. SERDEM PİR (7.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. ŞERKER MAZDEK (8.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (6.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. SİDAR MASİRO (9.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. HARÛN BAGOK (10.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. KURTAY FARAŞİN-Ş. AGİT NUSAYBİN- Ş. FELAT SERHAD (11.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. NUDA ELEFTERYA-Ş. SOZDAR ŞERGER- (12.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ŞIRNAK-NUSAYBİN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (13.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ŞIRNAK ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR- Ş. ŞERVAN SERHAT (14.BÖLÜM)

İNİSİYATİF VE ÜSTÜNLÜK GERİLLADA

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SİLOPİ ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR- Ş. ERÎŞ ÇİRAV (15.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ-NUSAYBİN (16.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA NUSAYBİN DİRENİŞİNİ ANLATIYOR-Ş.GELHAT GEVER (17.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA NUSAYBİN ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. DERSİM TOLHİLDAN (18.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA GEVER ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. ROJVAN ARVİN–Ş. ALİŞER HOŞİN (19.BÖLÜM)

DEVRİMCİ HALK SAVAŞINI DAHA DERİN UYGULAYACAĞIZ

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA GEVER ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. VİYAN AMED (20.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. ÇİYAGER HEVİ (21.BÖLÜM)

EBU CİWAN BİR EMEK ŞEHİDİDİR

‘DİRENİŞ VE ZAFER ÇİZGİSİ ESASTIR’

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. HARUN WELAT (22.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş.BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. ERîŞ MORDEM (23.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. HOGİR AMED (24.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. ANDOK ÖZGÜR (25.BÖLÜM- SON)

YPJ’NİN FEDAKARLIKLARI SAYESİNDE DÜNYA KADININ GÜCÜNÜ TANIDI

KETİNA ZAPÊ ZEHMET E, YAN JÎ DERKETİNA JÊ? (BEŞA YEKEMÎN)

KCK'Ê Jİ BO XWEDÎDERKETİNA Lİ ZİMANÊ KURDÎ BANG KİR

KOMÎTEYA PERWERDEYÊ YA KJK'Ê CEJNA ZİMANÊ KURDÎ PÎROZ KİR

HEWLÊR KATLİAMI (16 MAYIS 1997)

KÜRDİSTAN’DA KDP İHANETİNİN KANLI SAYFASI: HEWLÊR KATLİAMI

DİRENİŞ ALANINA DÖNÜŞEN KUROJAHRO

‘DİRENMEKTEN BAŞKA YOL YOK’

ZAP DİRENİŞİNDEN ÖZGÜR ÜLKEYE (1.BÖLÜM)

ZAP DİRENİŞİNDEN ÖZGÜR ÜLKEYE (2.BÖLÜM)

EGÎD’İN İZİNDEKİ SAVAŞÇI: METİN SPÎNDAROK

ZAP’A GİRMEK Mİ ZOR, ZAP'TAN ÇIKMAK MI ZOR? (1.BÖLÜM)

ZAP’TA ÇELİĞE SU VERDİLER (2.BÖLÜM

BAKURÊ KURDİSTAN GENÇLERİ SEFERBERLİK RUHUYLA EYLEME GEÇMELİDİR

GENÇLER İÇİN GERİLLA DIŞINDA KURTULUŞ YOLU YOKTUR

DÜŞMAN RAHAT NEFES ALAMAYACAK

NİSÊBÎN’İN DİRENİŞ RUHUNU YAŞATANLARDAN: ŞEHİT VİYAN SEMA AYDIN

AYAKLARININ ALINMASI DURDURAMADI HOZAN’I

ŞEHİTLER ÖZGÜRLÜK TUTKUMUZU BÜYÜTMEKTE

KÜRDİSTAN’DAKİ SAVAŞTA ‘TAKTİK NÜKLEER SİLAHLAR’ DEVREDE

WERXELÊ’DE TERMOBARİK KULLANILDI

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (1.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (2.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN’IN KADERİ GERİLLANIN ZAFERİ VE HALKIN BİRLİĞİNE BAĞLIDIR

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (3.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (4.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (5.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (6.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (7.BÖLÜM)

19 TEMMUZ ÖZE DÖNÜŞ DEVRİMİDİR

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (8.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (9.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (10.BÖLÜM)

ZINDAN BERXWEDAN Û AZADÎ

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (11.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10. YIL DÖNÜMÜ (12.BÖLÜM)

TÜM GÜCÜMÜZ TÜRK İŞGAL SALDIRILARINA ODAKLANMIŞTIR

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10'UNCU YILDÖNÜMÜ (13.BÖLÜM)

ŞOREŞA 19 TÎRMEHÊ

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILDÖNÜMÜ (14.BÖLÜM)

19’Ê TÎRMEHÊ RONDIKÊN AZADIYÊ Û KÊFXWEŞIYÊ

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YIL DÖNÜMÜ (15.BÖLÜM)

19 TEMMUZ DEVRİMİNE İLİŞKİN MESAJLAR

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YIL DÖNÜMÜ (16.BÖLÜM)

KOMKUJİYA PEREXÊ RUYÊ RAST A DEVLETA TİRK A QİRKER EŞKERE DİKE!

RÊWITIYA JIYANA APO’YI

HALKIMIZI HER TÜRLÜ KİRLİ SALDIRILARDAN KORUYACAK GÜCE SAHİBİZ

PKK'Î HATİN, HEVAL HATİN!

YJŞ KÖK KÜLTÜRÜ İLE TOPRAĞINA KÖK SALMADIR

BİZ ‘O GÜZEL ZAMANLARI’ ÇOCUĞU ŞİMDİNİN İSE BÜYÜĞÜYÜZ

SİHA SALDIRILARININ 3 YILLIK BİLANÇASU, KATLİAM ARAÇLARI VE YEMİN OPERASYONU

KÜRTÇE ÜZERİNDEKİ ENGELLEMELERE SON

EGÎD KÎNE?

ŞEHİTLERİMİZE LAYIK OLMAK İÇİN MÜCADELEYİ YÜKSELTECEĞİZ!

KAMERAMI ASLA BIRAKMAYACAĞIM!

AYDINLIK YÜZLERİYLE DÜNYAYA IŞIK SAÇAN 6 YOLDAŞ

TÜRK DEVLETİ DAİŞ'İN İNTİKAMINI ALMAYA VE CANLANDIRMAYA ÇALIŞIYOR

HEVAL BÊRÎVAN ÖNCÜ BİR GERİLLA, KAHRAMAN BİR KOMUTANDI

BUGÜN DE MARDİN… YAŞAMAK VE YAŞATMAK İÇİN FAŞİZİMDEN HESAP SORULMALIDIR

ROJÊN NÛ

JINEKÊ APOGER BÛ

BU SAVAŞ ASLA UNUTULMAYACAKTIR

DENGBÊJI DÎROKA ME YA ZÎNDIYE

ME BÊHNEKÎ BÊHNA XWE DA

BEŞIŞÎN

DENG Û RENG BIDIN BERXWEDANÊ

EW Ê XWEDIYÊ MEKABA SORIN

HEQÎQET PÊTEK JI AGIR E

ÇIRÛSKÊN ÇAVÊN XWE JI ÇAVÊN MIN KÊM NEKE

ÇANDA DAYIKTIYE

BERXWEDANA RÊHEVALAN

DI BIN NAVÊ MALBATÊ DE ÇANDA TECAVUZÊ TÊ SAZKIRIN

FÎDAN

WE GAVA DESPÊKÊ YA GERÎLLA AVÊT!

İRAN SALDIRILARINA KINAMA

YÜZLERCE KEZ BU HALKA CANIMIZI VERSEK AZDIR

Dİ ARTÊŞBÛNA JİNÊ DE 30 SAL

NASNAMEYA CIWANTIYÊ

BÛN EVÎNA TÊKOŞÎNA AZADÎYÊ

LI DERIYÊ QAÇÊ QÊRÎNA PEZ

EW KEÇA DAYIKA XWE BÛ

MÎLÎTANA APO’YÎ BÛ RAMANA RÊBERTÎ

JI BO RAYA GIŞTÎ Û GELÊ ME

BIHÛŞTEK DI XWEŞIKBÛNA PAYÎZÊ DE

MEZİTLİ’DE FEDAİ EYLEMİ YAPAN SARA TOLHILDAN ARKADAŞIN MEKTUBU

MEZİTLİ’DE FEDAİ EYLEMİ YAPAN ŞEHİT RUKEN ZELAL ARKADAŞIN MEKTUBU

DENGÊ KEVIRAN

DILÊ KU GOTIN Û CEWHER LÊ GIHAYÎ HEV

JI BO RAYA GÎŞTI Û GELÊ ME

ÇANDA BERXWEDÊRÎ Û SERHÊLDÊRÎ DI JIN DE NAMIRE

DI RASTIYA SEDSALA 21. DE ŞOREŞA JINÊ Û PIRSGIRÊKA PÊŞENGTIYÊ

FEDEKARÊN ŞOREŞA KURDISTANÊ HEVAL ŞUKRÎ SERHED-YASÎN BULUT

EM JININ

JI RAYA GIŞTÎ Û GELÊ ME RE

DI EZMÛNA ROJAVA’DA XWEPARASTIN

PEZ Û HIRÇ

NEFESA PAQİJ A AZADÎYÊ EM Bİ XWE NE

ŞERÊ GEL Ê ŞOREŞGERÎ Û ROLA BAJAR Û ÇIYAYAN

RÛBIKEN Û RÛBIGEŞ A ÇIYAYAN BÛ

SIZMAYA LOJÎSTÎKÊ

ÇALAKIYA BI RÛMET A JIYANÊ: PARASTINA CEWHERÎ

ROJ XISTINA DILÊ XWE (BEŞA 1.)

BÊHNA ZÎLANÊ JI DERSÎMÊ TÊ

ROJ XISTINA DILE XWE-2

JI DÎROKA KURDISTAN, TENÊ HINEK KÊLÎ

SERPÊHATİYA SAKÎNEYÊ DOKTRÎNA AZADİYÊ

SÊ KULÎLKÊN AZADIYÊ…

GER TU XWE-BÎ, TÊ HE-BÎ… WEKÎ DIN TÊ TINE-BÎ

JI SARAYAN HETA EVÎNAN, JIN JIYAN AZADÎ

LI DERDORA WÊ ÇEMBEREK YA HEZKIRINÊ HEBÛ

DI EZMÛNA ROJAVA DE XWEPARASTIN

DÎSA BÎRANÎNEK JI BOTANÊ

JI GELÊ ME YÊ WELATPARÊZ Û RAYAGIŞTÎ RE

BI QASÎ CÛDÎ SERBILIND Û RÛMET BÛ

JI BONA TAVA KU CIHANÊ RONÎ DÎKE

DILÊN DILDARÊ JI JIYANA AZAD RE

JI BO RAYA GÎŞTI YA DEMOKRATÎK JIN Û ÇAPEMENÎ RE

KÊLIYEK JI JIYANA GERÎLA

8’E ADARÊ LI TEVAHÎ JINAN PÎROZBE

HÎMÊN BERXWEDÊRÊN ŞOREŞÊ

DÎROKA TEVGERA AZADIYA JINÊ

FERMANDARA WÊREK A ZAGROSÊ BÛ

JİNA KU BÛ QÊRÎNA NEWROZÊ

NEWROZ JIYANÊ DIHÛNE

DÎROKA TEVGERA AZADIYA JINÊ-2