BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (81.BÖLÜM)
BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (81.BÖLÜM)
0 Yorum
768
23-01-2022

YALAN VE ÇARPITMAYA KARŞI TARİHİ HAKİKATLER

Tarihi Doğru Yazmak Ahlaklı Olmanın İlkesidir; 

Tarih, geçmişte ve günümüzde insan ve toplum yaşamına yön veren olay ve olguların, tüm yaşam birikiminin ortaya çıkardığı anlam temelinde, bir biriyle bağının kurularak yorumlanmasıdır. Evren ve dünya oluşumunun tarihi -deney ve gözlem sonucunda ulaşılmasından kaynaklı- kurgusal olurken, insan toplumunun tarih anlayışı somut veriler, yaşanmış ve tanık olunmuş olaylara dayandırılır. Fakat bu yaklaşım yetersiz kalır, geçmişin günümüzle bağlantısı kurularak yorumlandığında doğru bir tarih anlayışına ulaşılabilir. Çünkü egemenler toplumun geçmişini, ortak hafızasını, gelişim seyrini, kültürel dokusunu ve mücadele potansiyelini açığa çıkaracak olguları ya yok saymış ya gizlemiş ya da çarpıtmıştır. Bununla toplum üzerinde oluşturdukları hakimiyeti bir kadermiş gibi içselleştirmeyi amaçlamışlardır. Yalanlar ve çarpıtmalar ekseninde geliştirilmek istenen bu zihniyet örgüsü ile insan toplumunun daha kolay yönetilebileceğini varsaymışlardır. Özünde tarih, birey ve toplumun kendi geçmişini bilmesi ve edindiği bu bilinç temelinde geleceğine yön vermesinin temel verisi durumundadır. Geçmişsiz kalan, geçmişini bilmeyen insan bilinçsiz ve önünü görmeyen bir insan olmaya mahkumdur. Zira insan binlerce hatta yüz binlerce yıllık emek ve bilincin bir toplamı olarak anlam kazanmıştır. Tarih tanımını doğruya en yakın yapanlar “kişinin kendisini bilmesi” olarak değerlendirmişlerdir. Bu tanım temelinde konuya yaklaşmamız, tarih üzerinde gerçekleştirilen bilinç karmaşasını ve muğlaklığını gidermeye yardımcı olabilir. Hiç şüphesiz ki, bir insan sadece yaşadığı çağın karakteri ve kriterleriyle kadim insanlık geçmişinin anlamına ulaşamaz, sırrına eremez. 

Çünkü insan kendi başına yaşadığımız çağın bir ürünü değildir. İnsanı sadece yaşadığımız çağın ve güncelin bir ürünü olarak değerlendirmek ve insanı geçmiş toplumsal karakterinden koparmak, içine girilebilecek en büyük yanılgılardan biridir. Bu anlamda insan fiziki olarak günümüzde yaşasa da, kültür, düşünce ve bilinç olarak evrensel oluşumun bir özeti olarak anlam kazanmıştır. Geçmişini bilmeyenin nasıl ve ne için yaşadığını da bilmeyeceği açıktır. Yine geçmişini bilmeyenin değer yargıları ekseninde geleceğine yön vermesi düşünülemez. Bu açıdan tarih sadece geçmişin kronolojik bilgilerinin bir toplamı değildir. Aksine toplumun ortak hafızasıdır. Yaşam ve anlam düzeyinde topluma yön veren kılavuzdur. Günümüze yön veren geçmişin yaşanmış örneklerini öğrenmeyen biri devletçi iktidarcı yapılanmanın oluşturduğu zihniyet kalıplarını kıramaz. Bu yönüyle kendisini aşamaz. Ünlü filozof Nietzche bunun için tarihi, “kişinin kendisinin ötesine geçmesi” olarak değerlendirmiştir. Peki, kişi nasıl kendisinin ötesine geçebilir? Kendisi için biçilen kılıfı nasıl yırtabilir? Bu sorulara doğru yanıtlar bulmadan insanlık adına doğru bir mücadele tarzının ortaya çıkmayacağı açıktır. Tür olarak insan, kendisini oluşturan ve anlamlandıran tüm olguları öğrendikçe mevcut duruşunu aşabilir. Oluşturma ve anlamlandırmadan kastımız doğru tarih bilincine erişmektir. Doğru tarih bilinci, geçmişi doğru tarzda öğrenme üzerinden geleceğe köprü kurma anlamına gelir. Egemenlerin beyin, düşünce, duygu ve zihniyetimizde oluşturduğu yanlış tarih anlayışını kırmadan bunu gerçekleştirmemiz mümkün değildir. Bu açıdan tarihin egemenlerle ezilenlerin yürütmüş oldukları mücadelenin bir sonucu olarak anlam kazanmış gerçeklik olduğunu belirtmek önemli bir başlangıç noktası olabilir. Aksi durumda yanılgılardan kurtuluş olmayacağını bilmemiz gerekiyor. 

Hemen her konuda olduğu gibi Avrupa uygarlığının tarih üzerinde de ciddi oynamalar yaptığı ve kendi anlayışına göre biçim verdirmeye çalıştığı bilinmektedir. Avrupa uygarlığının Rönesans’tan bu yana yaşadığı gelişmelere dayanarak kendinden önceki tüm uygarlıkları göz ardı etmesi ve hatta yer yer inkara varan tutumlara girmesi, insanlığı ve günümüz toplumunu büyük tehlikelerle karşı karşıya bırakmıştır. İnsan uygarlığının ana kaynağı Mezopotamya uygarlığı olmasına rağmen adeta birbirinden kopararak Greko-Romen uygarlığını başlangıç olarak esas almasının yarattığı zihniyeti çözmek, insanlık adına doğru mücadele yürütmenin öncelikli koşulu durumundadır. Tarihi, bilimsel bir disipline kavuşturan bilimcilerin yetiştiği yer Avrupa’dır. Tarihin bilimsel ve akademik bir disiplin olarak kurumlaştırılması elbette insanlık için anlamlı bir durumdur. Ama bunu yaparken, tarihi esas işlevi ve misyonundan koparmak başlı başına bir sapma olmaktadır. Belki bazı Avrupalı bilim adamları tarihi kendi eleştirel yöntemine ve yaklaşımına sahip bağımsız bir akademik disiplin kimliğine kavuşturmaya çalışırken dürüst düşüncelerle hareket etmiş olabilirler. Burada niyetlerini sorgulamıyoruz ama bir bilim dalı olarak tarihi geliştirirken, pozitivizme düşmeleri, ana kaynağı görmemeleri ve ezen ezilen kesimlerin mücadele diyalektiğini yok saymaları en büyük saptırmaları olmuştur. Bilim adına tarih ters yüz edilmiştir. Tarihin doğru bir anlayışla ele alınmaması aynı zamanda doğa ve toplum gerçekliğinin de sübjektif temellerde çarpıtılmasına yol açmıştır. İnsanlık adına sergilenen birçok direniş yanlış tarih ve toplum yorumu nedeniyle tam sonuca gitmemiş, hatta karşıtına hizmet etmekten kurtulamamıştır. 

Dolayısıyla özgürleşmek, tarihini doğru bilmekten geçmektedir, tespitini yapmak yanlış olmayacaktır. Tarihi en çok çarpıtan ve yalanları gerçekmiş gibi topluma kabul ettirme becerisini gösteren devletlerin başında Türk devleti gelmektedir. Türk egemenlerinin tarih anlayışı oldukça pragmatist özellikler göstermektedir. Tarihi günümüz ve gerçeklerden koparma yönteminde Avrupa benmerkezciliğini bile geride bırakmıştır. Oldukça kaba yöntemlerle tarihe inkarcı yaklaştığı gibi en basit olayları bile kronolojik bilgiler içerisinde boğuntuya getirmeyi büyük marifet saymıştır. Aslında bu durum Türk devlet geleneği ve egemen sınıfın karakterinden ileri gelmektedir. Özellikle Osmanlı enkazı üzerinde kurulan Türkiye Cumhuriyeti devlet yapılanmasının ortaya çıkardığı resmi ideoloji ve bu eksende toplumu tek tipleştirme yaklaşımının bir sonucu olarak bu topraklar üzerinde yaşayan halklar hafızasız kılınmak istenmiştir. Geçmişle bağları koparılan insanların kolay yönetilebileceğinden hareket edilerek toplumun hafızası sıfırlanmaya çalışılmıştır. Türk devlet geleneğinde pragmatist yaklaşım çok önemli bir yer tutarken, özellikle cumhuriyetin kuruluş aşamasından bu yana katı pozitivist anlayış daha da ağırlık kazanmıştır. Bu gerçeği göz önünde bulundurduğumuzda bugünkü tarih, bilinç, kültür ve düşünce alanlarındaki şematik ve uydurma yapılanmayı anlamak mümkündür. Bu anlayışın bir sonucu olarak Türk resmi tarih anlayışı içerisinde Kürtlere asla yer verilmemiştir. Yazılı ve resmi belge niteliği taşıyan hiçbir yapıtta Kürt halkının varlığı geçmemiş, kabul edilmemiştir. Bu yapılanma inkar mantığında o denli çılgınlaşmıştır ki, gerçekliği ortaya çıkmasın diye Osmanlı arşivini kilitler altında bulundurmaya devam etmektedir ve belki birçoğunu imha da etmiştir. 

Bu durum sadece Kürtler için değil, Ermeniler, Asuriler ve Rum toplulukları için de geçerlidir. Yani tarihi gerçekliğin doğru ifadeye kavuşturulması söz konusu olmamıştır. Resmi bir görüş oluşturulmuş, herkesin buna inanması gerektiği dayatılmıştır. Durum böyle olunca resmi tarih gerçek tarih olmaktan çıkarak, resmi görüşün istediği bir tarihe dönüştürülmüştür. Özellikle Kürtlere ilişkin bu ketum tarih anlayışı, dayatılan inkar ve asimilasyon politikasını sürdürmek istese de, özünde Türkiye’de yaşayan tüm toplumu gerçeklerden alıkoyarak, sürü mantığı içerisinde yürütmeyi amaçlamaktadır. Bugün objektif yaklaşımı esas alan hemen herkes, 1071 Malazgirt Savaşı’yla Türklere Anadolu kapısını açanın Kürtler olduğunu kabul ediyor. Osmanlı geleneğinde pek rastlanmayan inkar sisteminin Türk devlet oluşumunda temel strateji haline getirilmesinin yaratmış olduğu trajediler bugün bile tüm ağırlığıyla yaşanmaya devam etmektedir. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunda asli kurucu öğe olan Kürtlerin 1924’ten sonra inkar politikasına tabi tutulmasıyla gelişen isyanlar süreci ve ardından yapılan katliamlar Kürdistan’da yaşamı adeta felce uğratmıştır. Kürtler, Türk devlet geleneği ve egemenlerinin tarih ve toplumsal gerçekliğini inkar etmesi karşısında en doğal haklarını kullanarak kimlik ve iradelerine sahip çıkmışlardır. Ancak esas inkar politikasının tarih anlayışı ve bu eksende bilinçler üzerinde uygulanması Türkiye’de politika, ekonomi, sosyalite, kültür, edebiyat ve savunma mantığı başta olmak üzere tüm toplumsal yapılanma kurumlarının esas misyonlarından uzaklaşmasına neden olmuştur. 

Böylece Türk devletinin yaratmış olduğu sistem, egemenliği altına aldığı tüm halklara kan kusturmuştur. Bu mantığın bir sonucu olarak Kürtler bir halk olarak değerlendirilmekten öte sürekli olarak ikinci sınıf vatandaş muamelesine tabi tutulmuştur. Devletin bütün kurumlarında yapılan propagandanın bir sonucu olarak Kürtler ya “potansiyel tehlike” ya da “yabani”, kültürden nasibini almamış insanlar olarak görülmüştür. Bu propaganda ve eğitim sisteminin toplum hafızasında yarattığı egemen ulus psikolojisi, bugün en demokrat, hümanist ve devrimci geçineni bile şu veya bu biçimde pençesine almış bulunuyor. Kürdistan’da yıllardır büyük özveri ve fedakarlıkla sürdürülen özgürlük mücadelesine karşı Türk toplumu arasında henüz doğru bir bakış açısının ortaya çıkmamasının nedeni yaratılan bu toplum psikolojisidir. Beyin, bilinç ve zihniyetlere empoze edilen bu psikoloji maalesef Türkiye’de tutarlı bir demokrasi hareketinin ortaya çıkması önünde hala büyük engel olmaya devam ediyor. PKK’nin ortaya çıkışı ise yalanın ve çarpıtmanın hakim olduğu tarihe bir müdahaledir. Dikkatli bir gözlemci PKK’nin daha ortaya çıkış koşullarında çarpıtılmış tarih anlayışının farkında olduğunu ve buna karşı bir mücadeleye giriştiğini hemen görecektir. Önderlikte somutlaşan bu durum ters yüz edilen tarihi PKK şahsında yeniden doğrultma özelliğini taşıyor. Kürdistan özgürlük hareketi ve Önderlik gerçeğine dikkatle bakıldığında olay ve olguları güncel içerisinde boğuntuya getiren bir tarzının olmadığı, aksine hemen her gelişmeyi tarihsel bağlantılarla ele aldığını görmek zor değildir. Eğer bu yetenek gösterilmemiş olsaydı, PKK’nin Türk ordusu ve uluslararası egemen güçler karşısında bu denli yenilmeyen bir direniş göstermesi mümkün olmazdı. 

Önderlik ve PKK oluşumu reel sosyalizmin etkileri altında açığa çıkmış olsa da, reel sosyalizmin etkisi altında olan diğer hareketler gibi şabloncu bir mücadele diyalektiğini ve bakış açısını esas almamıştır. Dönemin imkanları ve koşullarından kaynaklı reel sosyalizm etkileriyle bir şekillenme olsa da, reel sosyalizm anlayışına herhangi bir teslimiyetten söz etmek mümkün değildir. Önderliğin kişiliği ve tarzında varolan “bilimsel kuşkuculuk” sürekli bir arayış ve yenilenmeyi gündemleştirmiştir. PKK, doğru tarih anlayışına verdiği önemden dolayı kapitalist modernist sistemin kir ve pası içinde boğulmamıştır. Çünkü mevcut sistemin toplumun zihniyetinde yarattığı dogmatizm ve bundan kaynaklanan çarpıklıklar, alternatif tüm hareketlerin sistemin yedeğine düşmesine yol açmıştır. Önderlik, sistemin bu kurnazlığını gördüğü için “ben hiçbir çağda yaşamıyorum, ama her çağda yaşıyorum. İlk çağda yaşıyorum, orta çağda yaşıyorum, bu çağda yaşıyorum, gelecek çağda yaşıyorum ama hiçbir çağda yaşamıyorum” tespitini yapmıştır. Aslında Önderliğin yaptığı bu belirleme kapitalist modernist sistemin oyun ve kurnazlığını deşifre ettiği kadar, doğru tarih anlayışının sahip olduğu muhteşem gücü de gösteriyor. 

Çünkü insan sadece bu çağda yaşarsa, geçmiş tüm çağların anlam dünyası, kültürel yapılanması, düşünsel ve zihniyet oluşumunu anlamaz. Böylece yaşam felsefesini de açığa çıkaramaz. En benim diyen devrimci bile bu anlayıştan kurtulmazsa sistemin yedeği olmaktan kurtulamaz. Aslında insanlık daha binlerce yıl önce, geçmiş dönemlerin tarih anlayışına sahip olması gerektiğinin farkında olmuştur. Ünlü Apollon tapınağının kapısında “Kendini bil!” diye yazılması bunu gösteriyor. Yazan üstat büyük ihtimalle tarih anlayışından kopan ve kendi farkına varmayan insanın toplumun başına ne tür belalar açacağının farkında olmuştur. Önderlik, hemen hemen her zaman diliminde kadroları doğru tarih anlayışıyla bütünleştirmeyi esas almıştır. Yaptığı çözümlemeler, verdiği eğitimler ve yazdığı kitaplarda, insanın geçmişin tüm badirelerinden geçmesi gerektiğini belirtmiştir. “Tarih günümüzde gizli, biz tarihin başlangıcında gizliyiz” belirlemesi bunu somut olarak gösterme özelliğine sahiptir. 

MURAT KARAYILAN (HEVAL CEMAL)

YORUM GÖNDER

ZİYARETÇİ YORUMLARI

BENZER KONULAR

TARİHİ 15 AĞUSTOS ATILIMI ve YARATTIĞI SONUÇLAR

DURAN KALKAN: BÜTÜN DÜNYADA GERİLLA DEVRİ BAŞLAYACAKTIR

KÜRT İSYANLARI VE İÇ İHANET

TÜRK DEVLETİ YENİLGİSİNİ YALANLARLA GİZLEMEYE ÇALIŞIYOR

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (ÖNSÖZ)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (2.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (3.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (4.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (5.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(6.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(7.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(8.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(9.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(10.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (11.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(12.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (13.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (14.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (15.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(16.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (17.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (18.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (19.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (20.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (21.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (22.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (23.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (24.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (25.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(26.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(27.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(28.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(29.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(30.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(31.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(32.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(33.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(34.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(35.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(36.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(37.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(38.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(39.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(40.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(41.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(42.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(43.BÖLÜM)

BİR DOĞUŞ DESTANI (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(44.BÖLÜM)

BİR DOĞUŞ DESTANI (2.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(45.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(46.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(47.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (48.BÖLÜM)

KÜRTLER'İN TOPYEKÜN SALDIRILAR KARŞISINDA DİRENİŞİ

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (49.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ(50.BÖLÜM)

2021’E GERİLLA CEPHESİNDEN BAKIŞ (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (51.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (52.BÖLÜM)

''TARİH MUTLAKA KENDİ KAHRAMANLARINI YARATIR’’

ROBOSKİ İÇİN MÜCADELE KESİNTİSİZ SÜRMELİDİR

KONGRA-GEL’DEN 2022 MESAJI

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (53.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (54.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (55.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (56.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (57.ÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (58.BÖLÜM)

PROFESYONELLEŞEN GERİLLA İŞGALCİLERİN HAYALLERİNİ YIKTI

ÇAĞA DAMGA VURAN DİRENİŞ

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (59.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (60.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (61.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (62.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (63.BÖLÜM)

DİRENİŞ KAZANDI, KRİZ DERİNLEŞTİ

‘SAKİNE CANSIZLAR GİBİ SÜREKLİ BİR DİRENİŞ İÇİNDE OLACAĞIZ’

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (64.BÖLÜM)

YURTSEVER HALKIMIZA VE DEMOKRATİK KAMUOYUNA

SARALARIN KARARLILIĞIYLA MÜCADELEYİ YÜRÜTÜYORUZ

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (65.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (66.BÖLÜM)

DÜŞMANA CEVABIMIZ SARALAŞMAK OLACAKTIR!

CENAZELER GELMEDEN ÇÖZÜM BULUNMALI

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (67.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (68.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (69.BÖLÜM)

EFRÎN YURTSEVER İNİSİYATİFİN'DEN HASHTAG KAMPANYASINA DESTEK ÇAĞRISI

PKK'NİN LİSTEDEN ÇIKMASI İÇİN EYLEMLERİ BÜYÜTECEĞİZ

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (70.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (71.BÖLÜM)

YPG GENEL KOMUTANLIĞI ŞEHİT XEBAT DÊRİK'İ ANDI

EFRÎN'İ ÖZGÜRLEŞTİRECEĞİZ

EFRÎN'İN HAYKIRIŞI-1

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (72.BÖLÜM)

“EFRÎN’DE İŞGALE KARŞI KOBANÊ RUHUNU KUŞANALIM!”

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (73.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN TARİHİ VE MEŞRU SAVUNMA (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (74.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN TARİHİ VE MEŞRU SAVUNMA (2.BÖLÜM)

FEDAİ GERİLLA ÇİZGİSİNİ TOPLUMSALLAŞTIRALIM, ÖNDERLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KAZANALIM

EFRÎN GÜNDEMİ

SOYKIRIM VE İŞGALE KARŞI ÇAĞIN DRENİŞİ DEVAM EDİYOR (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (75.BÖLÜM)

EFRÎN'DE İŞLENEN SUÇLARIN 3 YILLIK BİLANÇOSU

ULUSLARARASI HALK HAREKETLERİNDEN EFRÎN'E YÖNELİK İŞGAL HAREKATINA TEPKİ GELDİ...

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (76.BÖLÜM)

FEDAİ GERİLLA ÇİZGİSİNİ TOPLUMSALLAŞTIRALIM, ÖNDERLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KAZANALIM (2.BÖLÜM)

TÜRK DEVLETİNİN VEKİL GÜÇLERİ EFRÎN'DE BOZGUNA UĞRADI

ŞENGAL ÖZER YÖNETİMİ'NDEN IRAK ORDUSUNUN HAREKETLİLİĞİNE TEPKİ

TÜRK İŞGALİ ÖNCESİ EFRÎN

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (77.BÖLÜM)

EFRÎN İŞGALİNE YÖNELİK AÇIKLAMALAR

1500 ŞEHİT, 72 UÇAK, 58 GÜNLÜK DİRENİŞ...

FEDAİ GERİLLA ÇİZGİSİNİ TOPLUMSALLAŞTIRALIM ÖNDERLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KAZANALIM (3.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (78.BÖLÜM)

EFRÎN İŞGALİNE KARŞI YAPILAN EYLEMSELLİKLER

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (79.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN'DA ZORUN ROLÜ

FEDAİ GERİLLA ÇİZGİSİNİ TOPLUMSALLAŞTIRALIM, ÖNDERLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KAZANALIM (4.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (80.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (81.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (82.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN’DA KOMPLOCULUK KAYBETMİŞTİR

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (83.BÖLÜM)

MAXMÛR KAMPI YENİ SALDIRILARI DA BOŞA ÇIKARACAK!

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (84.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN DA SEVGİ VE AİLE

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (85.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (GİRİŞ)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (86.BÖLÜM)

ŞERMA DERSÊN BİJARTE!

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (1.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (87.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (2.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (88.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (3.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (89.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (4.BÖLÜM)

ÖNDER APO VE VİYAN ÇİZGİSİNDE DİRENİŞE ÇAĞIRDI

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (90.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (5.BÖLÜM)

YURTSEVER HALKIMIZA VE DEMOKRATİK KAMUOYUNA!

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (91.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (6.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (92.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (7.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (93.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (8.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (94.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (9.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (95.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (10.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (96.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (11.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (97.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (12.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (98.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (13.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (99.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (14.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (100.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (15.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (101.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (16.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (102.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (17.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (103.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (18.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (104.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (19.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (105.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (20.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (106.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (21.BÖLÜM)

BİR SAVAŞIN ANATOMİSİ (107.BÖLÜM-SON)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (22.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (23.BÖLÜM)

KÜRT DİLİ VE EDEBIYATINDA HEWRAMANİ(GORANİ) LEHÇESİNİN ÖNEMİ

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (24.BÖLÜM)

KJK EĞİTİM KOMİTESİ

EZ EHMED İM, Jİ XANA ÇELÊ

ZİMAN BEDEN E, EM XWEDÎ Lİ BEDENA XWE DERKEVİN

EM JİN Jİ HER DEMÊ BÊHTİR XURT İN

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (25.BÖLÜM)

Bİ HÊZA Jİ ABDULLAH OCALAN WERGİRTÎ 34 SAL İN TÊDİKOŞE

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (26.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (27.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (28.BÖLÜM)

TARİHİN SIFIR NOKTASI KOBANÊ (29.BÖLÜM-SON)

HPG ÖNDERLİĞİMİZİN VE HAREKETİMİZİN KARARLARIYLA HAREKET EDECEKTİR

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (1.BÖLÜM)

UYGARLIK BİREYDE, TARİH İNSANLIKTA GİZLİDİR

EŞİTLİĞE KADAR MÜCADELE MESAJI

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (2.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (3.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (4.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (5.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (6.BÖLÜM)

“BUGÜNÜ BAŞLANGIÇTA YAŞIYORUZ” (7.BÖLÜM)

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (1.BÖLÜM)

HALKIMI, TOPRAĞIMI BIRAKAMAZDIM

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (2.BÖLÜM)

HALEPÇE DENİLİNCE…

HALEPÇE KATLİAMI’NDAN ÇIKARILACAK DERSLER (1.BÖLÜM)

HALEPÇE KATLİAMI’NDAN ÇIKARILACAK DERSLER (2.BÖLÜM)

HALEPÇE KATLİAMI’NDAN ÇIKARILACAK DERSLER (3.BÖLÜM)

TARİHİ ROLÜMÜZÜ OYNAMAYA DEVAM EDECEĞİZ

MEZOPOTAMYA’DA UYGARLIĞIN DOĞUŞUNDA SAVAŞ VE SAVAŞA YAKLAŞIM

MEŞRU SAVUNMA ÇİZGİSİNDE PARTİLEŞMEK (1.BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA ÇİZGİSİNDE PARTİLEŞMEK (2.BÖLÜM)

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (3.BÖLÜM)

MEŞRU SAVUNMA ÇİZGİSİNDE PARTİLEŞMEK (3.BÖLÜM)

1. ROJAVA ENTERNASYONALİST KONFERANSI YAPILDI

MEŞRU SAVUNMA ÇİZGİSİNDE PARTİLEŞMEK (4.BÖLÜM)

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (4.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (1.BÖLÜM)

‘NUSAYBİN’E YAKIŞAN BİR TARİH YAZMALIYIZ’ (5.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (1.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (2.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (3.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (2.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (4.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (3.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş.AXİN MAHİR DİCLE (5.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (4.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş.FARAŞİN SİDAR (6.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (5.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. SERDEM PİR (7.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. ŞERKER MAZDEK (8.BÖLÜM)

KAHRAMANLIK HAFTASI’NIN RUHUNU DOĞRU ANLAMAK VE UYGULAMAK ZAFERİ GETİRECEKTİR (6.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. SİDAR MASİRO (9.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. HARÛN BAGOK (10.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. KURTAY FARAŞİN-Ş. AGİT NUSAYBİN- Ş. FELAT SERHAD (11.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA CİZRE ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. NUDA ELEFTERYA-Ş. SOZDAR ŞERGER- (12.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ŞIRNAK-NUSAYBİN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ (13.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ŞIRNAK ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR- Ş. ŞERVAN SERHAT (14.BÖLÜM)

İNİSİYATİF VE ÜSTÜNLÜK GERİLLADA

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SİLOPİ ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR- Ş. ERÎŞ ÇİRAV (15.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA'DAN ÖZ YÖNETİM DİRENİŞLERİ-NUSAYBİN (16.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA NUSAYBİN DİRENİŞİNİ ANLATIYOR-Ş.GELHAT GEVER (17.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA NUSAYBİN ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR-Ş. DERSİM TOLHİLDAN (18.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA GEVER ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. ROJVAN ARVİN–Ş. ALİŞER HOŞİN (19.BÖLÜM)

DEVRİMCİ HALK SAVAŞINI DAHA DERİN UYGULAYACAĞIZ

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA GEVER ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. VİYAN AMED (20.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. ÇİYAGER HEVİ (21.BÖLÜM)

EBU CİWAN BİR EMEK ŞEHİDİDİR

‘DİRENİŞ VE ZAFER ÇİZGİSİ ESASTIR’

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. HARUN WELAT (22.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş.BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. ERîŞ MORDEM (23.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. HOGİR AMED (24.BÖLÜM)

BÜYÜK KOMUTAN Ş. BARAN MAWA SUR ŞEHİTLERİNİ ANLATIYOR; Ş. ANDOK ÖZGÜR (25.BÖLÜM- SON)

YPJ’NİN FEDAKARLIKLARI SAYESİNDE DÜNYA KADININ GÜCÜNÜ TANIDI

KETİNA ZAPÊ ZEHMET E, YAN JÎ DERKETİNA JÊ? (BEŞA YEKEMÎN)

KCK'Ê Jİ BO XWEDÎDERKETİNA Lİ ZİMANÊ KURDÎ BANG KİR

KOMÎTEYA PERWERDEYÊ YA KJK'Ê CEJNA ZİMANÊ KURDÎ PÎROZ KİR

HEWLÊR KATLİAMI (16 MAYIS 1997)

KÜRDİSTAN’DA KDP İHANETİNİN KANLI SAYFASI: HEWLÊR KATLİAMI

DİRENİŞ ALANINA DÖNÜŞEN KUROJAHRO

‘DİRENMEKTEN BAŞKA YOL YOK’

ZAP DİRENİŞİNDEN ÖZGÜR ÜLKEYE (1.BÖLÜM)

ZAP DİRENİŞİNDEN ÖZGÜR ÜLKEYE (2.BÖLÜM)

EGÎD’İN İZİNDEKİ SAVAŞÇI: METİN SPÎNDAROK

ZAP’A GİRMEK Mİ ZOR, ZAP'TAN ÇIKMAK MI ZOR? (1.BÖLÜM)

ZAP’TA ÇELİĞE SU VERDİLER (2.BÖLÜM

BAKURÊ KURDİSTAN GENÇLERİ SEFERBERLİK RUHUYLA EYLEME GEÇMELİDİR

GENÇLER İÇİN GERİLLA DIŞINDA KURTULUŞ YOLU YOKTUR

DÜŞMAN RAHAT NEFES ALAMAYACAK

NİSÊBÎN’İN DİRENİŞ RUHUNU YAŞATANLARDAN: ŞEHİT VİYAN SEMA AYDIN

AYAKLARININ ALINMASI DURDURAMADI HOZAN’I

ŞEHİTLER ÖZGÜRLÜK TUTKUMUZU BÜYÜTMEKTE

KÜRDİSTAN’DAKİ SAVAŞTA ‘TAKTİK NÜKLEER SİLAHLAR’ DEVREDE

WERXELÊ’DE TERMOBARİK KULLANILDI

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (1.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (2.BÖLÜM)

KÜRDİSTAN’IN KADERİ GERİLLANIN ZAFERİ VE HALKIN BİRLİĞİNE BAĞLIDIR

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (3.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (4.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (5.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (6.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (7.BÖLÜM)

19 TEMMUZ ÖZE DÖNÜŞ DEVRİMİDİR

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (8.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (9.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (10.BÖLÜM)

ZINDAN BERXWEDAN Û AZADÎ

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILI (11.BÖLÜM)

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10. YIL DÖNÜMÜ (12.BÖLÜM)

TÜM GÜCÜMÜZ TÜRK İŞGAL SALDIRILARINA ODAKLANMIŞTIR

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10'UNCU YILDÖNÜMÜ (13.BÖLÜM)

ŞOREŞA 19 TÎRMEHÊ

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YILDÖNÜMÜ (14.BÖLÜM)

19’Ê TÎRMEHÊ RONDIKÊN AZADIYÊ Û KÊFXWEŞIYÊ

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YIL DÖNÜMÜ (15.BÖLÜM)

19 TEMMUZ DEVRİMİNE İLİŞKİN MESAJLAR

ROJAVA DEVRİMİ’NİN 10’UNCU YIL DÖNÜMÜ (16.BÖLÜM)

KOMKUJİYA PEREXÊ RUYÊ RAST A DEVLETA TİRK A QİRKER EŞKERE DİKE!

RÊWITIYA JIYANA APO’YI

HALKIMIZI HER TÜRLÜ KİRLİ SALDIRILARDAN KORUYACAK GÜCE SAHİBİZ

PKK'Î HATİN, HEVAL HATİN!

YJŞ KÖK KÜLTÜRÜ İLE TOPRAĞINA KÖK SALMADIR

BİZ ‘O GÜZEL ZAMANLARI’ ÇOCUĞU ŞİMDİNİN İSE BÜYÜĞÜYÜZ

SİHA SALDIRILARININ 3 YILLIK BİLANÇASU, KATLİAM ARAÇLARI VE YEMİN OPERASYONU

KÜRTÇE ÜZERİNDEKİ ENGELLEMELERE SON

EGÎD KÎNE?

ŞEHİTLERİMİZE LAYIK OLMAK İÇİN MÜCADELEYİ YÜKSELTECEĞİZ!

KAMERAMI ASLA BIRAKMAYACAĞIM!

AYDINLIK YÜZLERİYLE DÜNYAYA IŞIK SAÇAN 6 YOLDAŞ

TÜRK DEVLETİ DAİŞ'İN İNTİKAMINI ALMAYA VE CANLANDIRMAYA ÇALIŞIYOR

HEVAL BÊRÎVAN ÖNCÜ BİR GERİLLA, KAHRAMAN BİR KOMUTANDI

BUGÜN DE MARDİN… YAŞAMAK VE YAŞATMAK İÇİN FAŞİZİMDEN HESAP SORULMALIDIR

ROJÊN NÛ

JINEKÊ APOGER BÛ

BU SAVAŞ ASLA UNUTULMAYACAKTIR

DENGBÊJI DÎROKA ME YA ZÎNDIYE

ME BÊHNEKÎ BÊHNA XWE DA

BEŞIŞÎN

DENG Û RENG BIDIN BERXWEDANÊ

EW Ê XWEDIYÊ MEKABA SORIN

HEQÎQET PÊTEK JI AGIR E

ÇIRÛSKÊN ÇAVÊN XWE JI ÇAVÊN MIN KÊM NEKE

ÇANDA DAYIKTIYE

BERXWEDANA RÊHEVALAN

DI BIN NAVÊ MALBATÊ DE ÇANDA TECAVUZÊ TÊ SAZKIRIN

FÎDAN

WE GAVA DESPÊKÊ YA GERÎLLA AVÊT!

İRAN SALDIRILARINA KINAMA

YÜZLERCE KEZ BU HALKA CANIMIZI VERSEK AZDIR

Dİ ARTÊŞBÛNA JİNÊ DE 30 SAL

NASNAMEYA CIWANTIYÊ

BÛN EVÎNA TÊKOŞÎNA AZADÎYÊ

LI DERIYÊ QAÇÊ QÊRÎNA PEZ

EW KEÇA DAYIKA XWE BÛ

MÎLÎTANA APO’YÎ BÛ RAMANA RÊBERTÎ

JI BO RAYA GIŞTÎ Û GELÊ ME

BIHÛŞTEK DI XWEŞIKBÛNA PAYÎZÊ DE

MEZİTLİ’DE FEDAİ EYLEMİ YAPAN SARA TOLHILDAN ARKADAŞIN MEKTUBU

MEZİTLİ’DE FEDAİ EYLEMİ YAPAN ŞEHİT RUKEN ZELAL ARKADAŞIN MEKTUBU

DENGÊ KEVIRAN

DILÊ KU GOTIN Û CEWHER LÊ GIHAYÎ HEV

JI BO RAYA GÎŞTI Û GELÊ ME

ÇANDA BERXWEDÊRÎ Û SERHÊLDÊRÎ DI JIN DE NAMIRE

DI RASTIYA SEDSALA 21. DE ŞOREŞA JINÊ Û PIRSGIRÊKA PÊŞENGTIYÊ

FEDEKARÊN ŞOREŞA KURDISTANÊ HEVAL ŞUKRÎ SERHED-YASÎN BULUT

EM JININ

JI RAYA GIŞTÎ Û GELÊ ME RE

DI EZMÛNA ROJAVA’DA XWEPARASTIN

PEZ Û HIRÇ

NEFESA PAQİJ A AZADÎYÊ EM Bİ XWE NE

ŞERÊ GEL Ê ŞOREŞGERÎ Û ROLA BAJAR Û ÇIYAYAN

RÛBIKEN Û RÛBIGEŞ A ÇIYAYAN BÛ

SIZMAYA LOJÎSTÎKÊ

ÇALAKIYA BI RÛMET A JIYANÊ: PARASTINA CEWHERÎ

ROJ XISTINA DILÊ XWE (BEŞA 1.)

BÊHNA ZÎLANÊ JI DERSÎMÊ TÊ

ROJ XISTINA DILE XWE-2

JI DÎROKA KURDISTAN, TENÊ HINEK KÊLÎ

SERPÊHATİYA SAKÎNEYÊ DOKTRÎNA AZADİYÊ

SÊ KULÎLKÊN AZADIYÊ…

GER TU XWE-BÎ, TÊ HE-BÎ… WEKÎ DIN TÊ TINE-BÎ

JI SARAYAN HETA EVÎNAN, JIN JIYAN AZADÎ

LI DERDORA WÊ ÇEMBEREK YA HEZKIRINÊ HEBÛ

DI EZMÛNA ROJAVA DE XWEPARASTIN

DÎSA BÎRANÎNEK JI BOTANÊ

JI GELÊ ME YÊ WELATPARÊZ Û RAYAGIŞTÎ RE

BI QASÎ CÛDÎ SERBILIND Û RÛMET BÛ

JI BONA TAVA KU CIHANÊ RONÎ DÎKE

DILÊN DILDARÊ JI JIYANA AZAD RE

JI BO RAYA GÎŞTI YA DEMOKRATÎK JIN Û ÇAPEMENÎ RE

KÊLIYEK JI JIYANA GERÎLA

8’E ADARÊ LI TEVAHÎ JINAN PÎROZBE

HÎMÊN BERXWEDÊRÊN ŞOREŞÊ

DÎROKA TEVGERA AZADIYA JINÊ

FERMANDARA WÊREK A ZAGROSÊ BÛ

JİNA KU BÛ QÊRÎNA NEWROZÊ

NEWROZ JIYANÊ DIHÛNE

DÎROKA TEVGERA AZADIYA JINÊ-2