ULUSAL KAHRAMANLIK ÇİZGİSİ ZAFERE YÜRÜYEN KÜRDİSTAN HALKININ YENİLMEZ GERÇEĞİDİR (6.BÖLÜM)
Mazlum Direnişçiliği Çağdaş Kawa Direnişçiliğidir
Yine demokratik düşünce, sosyalist-demokratik güçler, tüm ezilenler, kadınlar, gençler, halklar tarafından benimsenen doğru bulunan gerçekliğin bu olduğu da gittikçe daha fazla ortaya çıkıyor.
Mücadelenin dünyaya yayılması, tüm ezilenlerin, Kürt halkının yürüttüğü bu kahramanlık mücadelesine büyük ilgi duyduğunu, önemsediğini, desteklediğini, onunla birlik olduğunu net bir biçimde gösteriyor.
Halklaşma döneminin Demirci Kawa efsanesi ne ise, demokratik uluslaşmada Önderliksel çıkış, PKK-PAJK varlığı, onları ifade eden Mazlumlar, Agitler, Zilanlar aynı anlamı ifade ediyorlar. Onun için Önder Apo Mazlum direnişçiliğine “Çağdaş Kawa” dedi.
Bu nedenle Agit arkadaşın şehadet günü “Ulusal Kahramanlık Günü” olarak tanımlandı, kararlaştırıldı.
Bu kahramanca bir yürüyüş mücadelenin zirve yaptığı, tek yaşam olarak kendisini kanıtladığı, zaferi belirlediği bir noktayı ifade ediyor.
Bu temelde gerçekten de on binlere varan kahramanca yürüyüşün, direnişin ortaya çıkartıldığı, kahramanlık çizgisinin bugün Kürt toplumunda temel çizgi haline geldiği, Kürt gençliğinin tamamen böyle bir çizgiyi benimseyip yürüdüğü, bu mücadeleyi bu şekilde yürüttüğü açık bir gerçek. Kahramanlık süreci böyle bir tarihsel süreç oluyor.
Bu gelişme temelinde Kürt varlığı ve demokratik uluslaşma gerçekleşiyor. Sömürgeci-soykırımcı dayatmalar bu temelde kırılıyor. Gerçekten yeni ahlaki ilke ve ölçüler doğuyor, gelişiyor. Yeni bir özgür birey, demokratik toplum oluşuyor. Önderlik ilke ve ölçüleri temelinde yeni bir yaşam şekilleniyor.
Böyle bir mücadele ile kahramanlık hareketi temelinde köklü, devrimsel değişimler yaşanıyor. Kürt insanı ve toplumu yeniden şekilleniyor, bu şekilleniş çevreyi, komşu halkları, Ortadoğu’yu, insanlığı gittikçe daha fazla ve derinlikli bir biçimde etkiliyor. Dar, ulusal, yerel bir hareket olmanın çok ötesinde rol oynuyor.
Neden? Çünkü şimdiye kadar var olanı Kürdistan’da tekrarlamıyor. Sadece Kürt toplumu için bir yaşam yolu, iktidar, egemenlik kaynağı oluşturmuyor. Tam tersine siyasi-askeri boyutundan öteye esas olarak büyük bir felsefi ve ideolojik boyutu var. Kadın özgürlüğü temelinde yeni bir özgürlük ölçüsü geliştiriyor.
Birey için, toplum için yeni bir özgürlük ahlakı geliştiriyor, ilkeleri ve ölçüleri geliştiriyor. Yeni bir yaşam, yeni bir birey, toplum, yeni bir dünya alternatifini ortaya çıkartıyor.
DURAN KALKAN (HEVAL ABBAS)
YORUM GÖNDER