DUYGU ZAMAN ANLAMSALLIĞI VE YENİ HAKİKAT BİLMELERİ (1.BÖLÜM)
DOĞAL SEZGİSELLİĞİN ÖRGÜTLÜ BİLGELİĞİ POLİTİK DUYGULAR
''Duygu olmaksızın karanlık ışığa, kayıtsızlık harekete geçirilemez.” Carl Jung
Ötekileştirilen anti insan anlatılarının yanlı soyut tuzağını kavramak için insanları öz hislerini anlama üzerinden tanımak ve tanımlamak onların kendilerini özgürce ve gerçeğe yakın ifadelendirmesine olanak tanır. Alışkanlıkların ve taklitçi yargıların insanların üzerinde sürdürdükleri dilsel ve duygusal hükümranlığı kırmak ancak politik duyguların özgün çoğulcu his dilinin toplumda anlam yaratan radikal iletişimiyle mümkündür.
Öz ruhsal duygular üzerinden özgür bir toplumsal iletişim modeli geliştirmek ve bunu örgütlü politik duygular temelinde kalıcı bir seçeneğe dönüştürmek çığır açıcı gelişmeler yaratmaya adaydır. Örgütlü politik duyguları özgür fikirlerin merkezine yerleştirmek hissin anda eylemle anlama kavuşmasını da getirecektir.
Örgütlü ve özlü radikal politik duygular öz benliği özgür bir iradeye kavuşturur. Asi duyguların politik kokusunu anında sezinlemek özerk serbesti kazandırır davranışa. Yaşamda radikal politik duygular özgürlük hissini göreceli kılmayı başarırlar ve hakikatin adaletini yansıtmaya yakındırlar.
Radikal ve örgütlü politik duygular süreklilik kazanan bir sorgulama diyalektiğini toplumsal ilişkilenme ve temas alanlarında yaratabilirler buda özgür toplumsal yaşamın kendisini edilgen doğmalardan korur. Politik duyguların sosyal karakteri her zaman baskındır. Eşitleyen hislerin anlama dayalı takas iletişimi özgür bir iç örgütlülüğün toplumsal sorumluluklara sahip çıkan reflekslerini de geliştirir.
Örgütlü politik duygulardan kaynağını alan özgürleştirici farklı bir düşünüşün toplumsal cinsiyetçiliği de ortadan kaldırarak ve cinsiyetsiz bir zihniyet devrimi yaratarak toplumsal dönüşümleri hızlandırması devrimci umudu koruyan önemli bir etkendir. Saf örgütlü duygulardan kaynağını alan bir etik estetiğin menzilinde bütünlükçü pür demokratik özgürlükler vardır!
Özgür ve örgütlü politik duyguların kitlesellik kazanması ahlaki politik topluma ve yeni zihniyet devrimine zemin yaratır. Çoğulcu ruhsal birliğin zenginliği politik duygular aracılığıyla sosyal bir özgürlük ilkesine dönüşebilirse bunun sürekli ve kalıcı bir anlama kavuşması içten bile değildir. . Spinoza “Anlamak özgürlüktür” derken haklıdır!
Politik duyguların dinamik yönü toplumsal değişim dönüşümlerde ve olay olgulara bakış açısında yorumlama zenginliği yaratır. Öteki ve ötekinin kolektif hisleri ilkeli politik uzlaşılara meyillidirler. Belki de çok geç olmadan iç vicdanla yüzleşmenin sesi olan politik duygulara farklı bir bakış açısıyla yeniden odaklanmamız gerekiyor.
Ansal hissin örgütlü politik duygular üzerinden canlı kılınması ve diri yaşamda aracısız(soyut kelime-sözcük, yönlendiren olgular vb üzerinden değil) direkt kendi temsilini yapabilmesi varlığını tümden göreceli ortaya koyabilmesi açısından büyük önem taşır. Duyguların radikal politik özerkliği örgütlü ve talep kar olmalarıyla toplumda anlam bulurlar.
Canlı bir bilinç kazanan politik duyguların kalıcı bir belleğe kavuşması zamanla doğru bir ilişkilenme kurmasıyla orantılıdır. Metalaşan birey ve toplumun tekrardan diri manevi özüne dönüşü bu canlı belleğe dayalı politik uyanışa bağlıdır. Duygunun Politik arzuya ivme kazandırması farklı direnişlere yeni ufuklar açar.
Politik duygular algı ve yargıları duyumsayarak karşılaştırma gücüne sahiptirler. Onların özerk olması gereken doğaları çeşitli yönlendirmelerle biçimlendirmeleri tasarlanmış bir cinayetten farksızdır. Oysa "Ben ve bizler" sentezi çok şeyleri değiştirebilir!
Politik duygular serzenişlerle karşıtlarından beklenti içine girmezler bağımsız özerk etiği sayesinde ne yapacaklarının önsezi bilincini taşırlar. Radikal politik eylem alanında varlığı baskın olan politik duygular pratikte çözümleyici olurlar. Pasifize edilen ruhsal iç iradeyi yeniden canlandırırlar ve an'da sezgisel düşünüşü aktif bir bilince dönüştürürler.
Hissin eylemselliği sözcüklerden çok örgütlü politik duygunun ötekiye kendini his ettirerek temas kurmasıyla, ortak bir bağ oluşturarak sonuç alır ve farklılığını ortaya koyar bu aynı zamanda en saf ve de homojen aracısız karşılıklı ruhsal iletişimdir. Eşitlikçi adil bir duygulara ait anlaşılma bireyleri yabancılaştıran bariyerleri yıkamaya muktedirdir. Hisle yansıyan karşılıklı içsel akis kör vicdanları da sarsar.
Örgütlü politik duygular üzerinden toplumsal sosyal sermayeyi okumak ve yeniden yorumlamak dogmatik inatçılığı ortadan kaldırmaya dönük bir vicdan muhasebesi geliştirme olanağı yaratabilir. Duyguların edilgen politikalarını üreten sistemlerin anti duygu pedagoji merkezleri A-politize edilen duyguları yönlendirerek öz direnişle olabilecek bağları kesilmek istenir.
Oysa örgütlü politik duyguların kolektif toplumsal eylemsellik kazanmaları sürü psikolojisine en büyük darbeyi vurma anlamını taşır. Tanımsız ve hedefsiz gri duygular alanı sistemlerin kendisini tahakküm temelinde kurumlaştırdıkları sorgulamaya dayalı olmayan bir alandır.
Örgütlü politik duyguların düşünüşünü yansıtan somut politik tutumlar kamusal çoğulcu direnişlere dönüşerek sınırsız özgürlük lehine ortak temaslara olanak sunar. Politik özneye dönüşen bu birbirini besleyen ve tetikleyen örgütlü duygular tekçi ve tahakküm kuran despot siyasi sistemlere başkaldırıya dayalı farklı etkileşimlerin sentez gücü temelinde çok farklı eleştirel direnişler örgütleyebilirler.
Özgürleştirici ve örgütlü politik duygu deneyimlerinin evrenselleşmesi, sosyal ve duygusal yaşamın birbirini dengelemesi pek çok karşıtlığı da ortadan kaldıracak, duyguların alternatif ve onarıcı bir aydınlanma temelinde yaşamda aktif politik eylemsellik kazanmaları aynı zamanda duygulara hissin bilincinden kaynaklı radikal politik bir kimlikte kazandıracak!
Güncelin doğruladığı devrimci fedailik pratiklerinin de bizlere anlattığı şey; aslında tümden öz iradelerine bağlı eylemleriyle Önderlik felsefesinin özgün doğasını kavrayarak toplumda ki anlam yitimine karşı tarih ve topluma adanmış örgütlü politik duyguların özgün metodolojisini kendi yaşamlarında yaratarak mevcut tarihi direnişleriyle de bir modele dönüşüyorlar.
KEREM ÇİFTÇİ
YORUM GÖNDER