NASIL YAŞAMALI? CİLT-II (79.BÖLÜM)
PKK Özgürlüğü İnsanlığın İlk Gününden Temellendiriyor;
Özellikle başlangıçta aileden şüphe etmek ve bu ilişkilerin böyle olmaması gerektiğini akla getirmek çok çarpıcı bir özelliğimizdir. Gözüm tutmuyordu; bana göre bu aile tehlikeli, bu kadın-erkek ilişkisi tehlikeli, bu evlilik ilişkisi tehlikeli ve bu duygu ilişkisi tehlikeliydi. Hatırlayabildiğim kadarıyla bunlar üniversiteye kadar cesaret edemediğim ilişki biçimleridir.
Aileye tepki, kadından kaçma, korkunç zor olan ilişki kurma durumu vardı. Tabii bu, sorunun çok can alıcı bir biçimde yakalandığını gösteriyor. Aslında aile kurumlaşmasına çok hızlı katılırsam, çok hızlı da tükeneceğim. Dolayısıyla tükenişe karşı bir tutum almış oluyorum. Bu, isabetli bir tutumdur.
Dolayısıyla mevcut önderliksel temellerden biri oluyor. Yutulmak istemiyorum. Kendimi biraz bu anlamda sağlam ve özgün tutuyorum. Bu, daha sonraki gelişmeye epey etki sağlayacak ve epey sonuç aldıracaktır. Bütün bunlar, bir yerde PKK olayında hem teorik hem politik olarak ifadesini buluyor.
Bu yönüyle PKK nedir?
Çerçevesi böyle çizilen ilişkisizliğe, gerici ilişkilere ve özellikle bunun temelini teşkil eden sömürgeciliğe ve onun ayakta tuttuğu aşiretçi-kabileci ilişki kurumlarına muazzam tepkidir. En önemlisi de örgüte gelmeyen, siyasete gelmeyen, ordulaşmaya gelmeyen kişiliğe karşı muazzam karşı koyuştur. Bunun yanında muazzam örgütsel ilişkiye, kolektivizme, sosyalliğe, siyasallığa ve ordulaşmaya davet ifadesidir.
Büyük çabalar, büyük kahramanlıklar da bu yüzden geliştirilmeye çalışılıyor. Ve sonuç; PKK yeni temellerde tarihin en eski düzeyini eleştiriyor, yıkmaya çalışıyor. Yine günümüzün emperyalist-sömürgeci düzeni ve onun ayakta tuttuğu kurumları eleştirerek, yıkarak, insanlığın ilk günlerindeki gibi özgür bir toplumsallaşmayı esas alıyor.
İlkel komünalin, eşit, özgür koşullarından günümüzün en karmaşık toplumsal gerçeğine özgürlüğü vermek, taşımak istiyor. Bu temelde büyük ilişki gücünü, zeminini, özgürlüğünü, ortamını, gerçeğini yakalama ifadesini taşıyor. En temel ilişki olan kadın-erkek ilişkisine de çok temel toplumsal, ulusal, partisel, örgütsel bağlara bağlılık biçiminde bir karşılık veriyor. Bu konuda çelişkiyi çözmek için veya bütün toplumsal biçimlenmelerin temelinde yer alan kadın-erkek ilişkisine; yurtseverliği, ulusallaşmayı esas al, toplumsallaşmayı geliştir, bunun için örgüt kur, parti kur, partide kolektif örgütlen, partinin militan düzeyini yakala, güçlü, çok kapsamlı, zengin ilişkilerle yürüyen bir militan ol diyor.
Kısacası örgütte kolektivizmi geliştir. Her türlü sağa-sola, tükenişe götüren ilişki temsili yerine, sürekli dirilten, canlandıran, geliştiren ilişki temsilini esas al. Kolay yenilmeyen, başarıyı temel alan ilişki, yaşam düzeyine yüklen ve buna kadını da erkeği de eşit ve özgür düzeyde kat. Kadın erkek arasındaki ilişki düzenini sıkı bir bağlılık biçiminde geliştir ki, büyük çelişkiden, hayvanlığın eşiğindeki, hatta ondan daha tehlikeli konumdan kurtulabilesin. PKK gerçeğinde yaratılan önderlik budur.
HALKLAR ÖNDERİ ABDULLAH ÖCALAN
YORUM GÖNDER